He ik heb zoals je in sign. kunt zien een GeForce4 Ti 4600 en kan hem makkelijk ff op 320 mhz core/ 700 mhz gheugen laten zetten, maar ik vraag me af of die dan niet te heet word, en als die dan te heet word hoe kan ik em dan koelen ik heb een Winfast A250 daar zit een heel koelblok helemaal om de kaart heen en heb al 1 intake en 1 outake in mijn kast zitten, (kunnen geen fans meer bij). Oja als dit geen probleem zou zijn zonder extra koeling hoe heet mag mijn kaart worden en hoe kom ik aan progie om temp. te zien heb gezocht op google maar om temp. van mijn kaart te zien is te vergeefs ??
Verwijderd
eigenlijk een makkelijke vraag,, je mag je vingers niet branden aan het koel lichaam, verder zou ik hem even flink stressen b.v. een uurtje of wat UNREAL 2003 in volle resolutie draaien, kijken of er geen fouten in het beeld ontstaan, even voelen aan je koel lichaam. als hij warm is maar niet heet ( die defenitie kan je zelf wel trekken
) dan gaat alles goed
Suc6
Suc6
De temperatuur van je videokaart kan je voor zover ik weet niet uitlezen, alleen bij Asus kaarten kan dit geloof ik.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Als je poten echt aan die koelblok verbrand moet je toch ff nadenken of het wel okedokie is
. hij mag best warm worden (heatsink he, betekend tenminste dat het werk) maar niet uit je poten branden..
Om je je temps te zien van je kaart moet je temp lezer in je kaart hebbe in gebouwd maar zit niet op je kaart, dus tevergeefs...dan maar eentje kopen en op je heatsink plakke
Om je je temps te zien van je kaart moet je temp lezer in je kaart hebbe in gebouwd maar zit niet op je kaart, dus tevergeefs...dan maar eentje kopen en op je heatsink plakke
Hoe? ik heb namelijk een asus kaartje, en ik ben best wel benieuwd naar de temp...Demoniac schreef op 27 november 2002 @ 21:14:
De temperatuur van je videokaart kan je voor zover ik weet niet uitlezen, alleen bij Asus kaarten kan dit geloof ik.
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Speciale software die bij je mobo zit voor tempmeting zou je kunnen proberen, als het -ergens- ondersteunt wordt is het daar 
Verder kom je ook heel snel zelf erachter of'ie het trekt: loopt je pc vast na GPU intesieve activiteiten (spelletjes
)? Krijg je last van artifacts?
Zonee, dan rustiger verder clocken
//edit
Gekke trax: tuurlijk, MBM5, CPUFSB, Tyan Sysmon, en nog veel meer programma's werken ook, maar met het standaart proggie heb je de meeste kans dat'ie 'm idd kan vinden, en dat de temperatuur ook klopt. (dividers, standaartafwijkingen, allemaal dingen waar niet elk programma even goed mee omgaat
)
Verder kom je ook heel snel zelf erachter of'ie het trekt: loopt je pc vast na GPU intesieve activiteiten (spelletjes
offtopic:
Djies man, gebruik eens leestekens & afwisseling in zinslengte!
//edit
Gekke trax: tuurlijk, MBM5, CPUFSB, Tyan Sysmon, en nog veel meer programma's werken ook, maar met het standaart proggie heb je de meeste kans dat'ie 'm idd kan vinden, en dat de temperatuur ook klopt. (dividers, standaartafwijkingen, allemaal dingen waar niet elk programma even goed mee omgaat
[ Voor 33% gewijzigd door FragFrog op 27-11-2002 23:38 ]
Verwijderd
je kan met cpucool ook temps van grafische kaart sensors uitlezenFragFrog schreef op 27 November 2002 @ 23:13:
Speciale software die bij je mobo zit voor tempmeting zou je kunnen proberen, als het -ergens- ondersteunt wordt is het daar
Verder kom je ook heel snel zelf erachter of'ie het trekt: loopt je pc vast na GPU intesieve activiteiten (spelletjes)? Krijg je last van artifacts?
offtopic:
Mjah, 't is eigenlijk heel simpel. Zolang het ding stabiel blijft draaien is er geen probleem 
Te warm worden veroorzaakt instabiliteit..
Te warm worden veroorzaakt instabiliteit..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()