Toon posts:

Intel P4 Northwood 2 gig @ 2.66 mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goede dag.

Om te begginen zit ik met een aantal vragen. zoals in de Topic aan gegeven heb ik een Intel P4 Northwood op 2000 mhz. Nu ben ik al geruime tijd bezig met over clocken maar heb altijd met AMD gewerkt. Nu kwam ik er achter na een hoop zoeken op internet dat de P4 heel goed is te over clocken, over al zie ik dit.

Nu berust mijn vraag niet zo zeer om het overclocken maar meer om het verhaal er heen.

vraag 1: wat is nu de maximale veilige voltage die je de processor mag geven ?
hier is bij mij verwaring ontstaan de ene zegt 1.65 volt de ander 1.7 etc.

vraag 2: wat is de maximale werk tempratuur van deze Intel Northwood processoren.

verder kom ik tot de 2.9 gig bij 1.85 volt @ 66 graden. Maar hiero dus de vraag is dat wel veilig.

Systeem Specs.

Intel Northwood 2000 mhz
Zalman CNPS 6500B - Alcu ( deze mijn Northwoodje erug cool houd " op 2.6 gig/1.65 volt / 33 graden )
786 mb DDR 333 van samsung Double Sided
2 x Maxtor 60 GIG Ata 133 7200 rpm
Geforce 4 MX 440

Alvast Bedank voor jullie hulp
p.s. ik heb de search afgezocht en niks verder hier over kunnen vinden :(

Verwijderd

Hee netjes hoor... Maar 66 graden is wel wat warmpjes, maar ja wat wil je met STOCK koeler...normaal koelen oke, maar overklokken moet je kijken naar andere opties zoals de Alpha 8045 of een Grotere/hogere koelblok... Maar ja waterkoelen is nog altijd wel het meest gangbare met zulke overklocking.
Je gaat wel rap met dat ding van 2ghz naar 2.9 dat is wel ff 45 % meer met .185 volt... du neem heavy dutie cooling :P

1. ach die dingen lopen vanzelf vast 8)7 (ze ''mogen'' 85 graden hebbe, maar is niet aan te raden, meer onder 65 blijven is wel okedokie...)
2. Als je goed koelt kan een P4 wel 1.9 volt hebbe... maar moet jet echt goed koelen met pasta en goed koel blokkie...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 21:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar ja wat wil je met STOCK koeler...normaal koelen oke, maar overklokken moet je kijken naar andere opties zoals de Alpha 8045 of een Grotere/hogere koelblok...

Tis een Zalman, drukt de temp 10 graden in vergelijking met me retail cooler

Before each test, we let the chip cool down to 82ºF, as well as re-cleaning and re-applying generic thermal paste on both the processor and heatsink to ensure a proper seal between the two components. Ambient room temperatures ranged between 79 and 82 degrees Farenheight. Temperatures were measured through Asus PC Probe in Windows (which reads off the P4 Thermal Diode), while Prime95 was used to run the CPU at it's maximum 100% for long periods of time. Here's what we found out.

Cooler Idle Desktop 2 Minutes 5 Minutes 10 Minutes 15 Minutes
Alpha PAL8942 81 ºF 95 ºF 103 ºF 105 ºF 105 ºF
Intel Retail Cooler 82 ºF 96 ºF 106 ºF 110 ºF 110 ºF
Thermalright AX-478 82 ºF 93 ºF 105 ºF 107 ºF 107 ºF
Thermaltake Volcano 7+ 82 ºF 95 ºF 98 ºF 98 ºF 98 ºF
Zalman 5500-Cu 82 ºF 100 ºF 107 ºF 107 ºF 107 ºF
Zalman 6500B-AlCu 80 ºF 95 ºF 98 ºF 100 ºF 100 ºF

Dus ik begrijp je opmerking niet helemaal, uit deze test scoort hij rond uit goed, lees het anders zelf even na.

http://www.gamepc.com/lab...ntent.asp?id=p4hec&page=1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 21:05:
vraag 1: wat is nu de maximale veilige voltage die je de processor mag geven ?
hier is bij mij verwaring ontstaan de ene zegt 1.65 volt de ander 1.7 etc.
Volgens Intel is dat maximaal 1.75V
(Veel) hoger zou ik dan ook niet gaan. 1.9V kan wel (hoger ook) maar de vraag is alleen hoe snel je proc dan kapot is (ongeacht koeling)
Kijk hier maar eens.
Een stukkie tekst over het "overvolten"
vraag 2: wat is de maximale werk tempratuur van deze Intel Northwood processoren.
Idd.... 85'C is het maximale voor de proc
Zie Intel Datasheet pag. 23 (ook voor max Vcore)
verder kom ik tot de 2.9 gig bij 1.85 volt @ 66 graden. Maar hiero dus de vraag is dat wel veilig
Voltage is misschien wat hoog maar de temp moet volgens Intel geen probleem zijn

Verwijderd

Topicstarter
Top dat is teminste iets waar ik iets aan heb...

thanks

SLOTJE

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Idd.... 85'C is het maximale voor de proc
Dat is misschien de maximale temp voor de CPU, maar al ver voor dat punt wordt het zg "clock-throttling" ingeschakeld om de CPU te beschermen. En dan is de winst die je behaald hebt met overklokken als sneeuw voor de zon verdwenen.

Persoonlijk vind ik 66C en 1.85v erg veel. De levensduur van de CPU wordt daarmee drastisch verkort. Je zou zeker de eerste niet zijn die zijn proc met dat voltage na een paar weken of maanden opblaast.
Installeer op zijn minst een watercooling of haal dat voltage naar beneden. Als de CPU op 1.75v nog op 2800MHz draait is dat een veel betere setup.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:50

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik kom nergens in je verhaal de S-spec tegen. Als je die weet dan kan je snel opzoeken wat de maximale temp enzo is van je processor. Zo heeft de mijne SL5YR die dus maar max 68°C mag worden...

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 19:17
jfeelders schreef op 28 November 2002 @ 10:13:
Ik kom nergens in je verhaal de S-spec tegen. Als je die weet dan kan je snel opzoeken wat de maximale temp enzo is van je processor. Zo heeft de mijne SL5YR die dus maar max 68°C mag worden...
Goeie tip zeg. Ik wist niet eens van het bestaan van die lijst af.

Thnx

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

ik ben nou ook weer begonnen met overklokken van mijn p4 2.0 Ghz
maar ik blijf steken op 2.5 Ghz.
hoger dan een fsb van 125 loopt mijn pc vaak vast.

die vast lopers, worden die veroorzaakt doordat mijn voeding (maar) een vermogen 300 watt heeft?? of moet ik mijn Vcore nog maar wat opschroefen??

Vcore nu 1.5 Volt
temp stressed 46 graden celcius

voor specs zie sig

[ Voor 4% gewijzigd door job op 29-11-2002 05:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja met 1.5 volt kom je ook echt niet hoger, ik heb vandaag een nieuwe 400 watt geplaatst, dit omdat me voedings lijnen zo onstabiel waren, nu heb ik hem ook op 2,5 gig lopen. Om hoger te komen moet ik zoveel aan passen , en 1,85 volt blijkt niet gezond te zijn... daar loopt hij trouwens wel mee op 2,9 gig.

je moet ook even na gaan wat er allemaal in je kast zit , denk hier bij aan harde schijven , cd(dvd) rom spelers etc. Maar zowie zo met 1,5 volt krijg je hem niet veel hoger.

Het viel mij op dat ik hem zonder moeite naar de 2,5 gig kon zetten met standaart voltage, maar als je daar boven komt dan moet in ene de voltage wel erug hoog, om hem stabiel te krijgen.

groeten

Verwijderd

Topicstarter
P.S. voor de mensen die het willen weten ik heb een SL5ZT

Verwijderd

66 graden is wel een beetje warm, ff zorgen voor wat koelere proccie. want 1: je voelt je zekerder en 2: je proc gaat langer mee.
Pagina: 1