goede dag.
Om te begginen zit ik met een aantal vragen. zoals in de Topic aan gegeven heb ik een Intel P4 Northwood op 2000 mhz. Nu ben ik al geruime tijd bezig met over clocken maar heb altijd met AMD gewerkt. Nu kwam ik er achter na een hoop zoeken op internet dat de P4 heel goed is te over clocken, over al zie ik dit.
Nu berust mijn vraag niet zo zeer om het overclocken maar meer om het verhaal er heen.
vraag 1: wat is nu de maximale veilige voltage die je de processor mag geven ?
hier is bij mij verwaring ontstaan de ene zegt 1.65 volt de ander 1.7 etc.
vraag 2: wat is de maximale werk tempratuur van deze Intel Northwood processoren.
verder kom ik tot de 2.9 gig bij 1.85 volt @ 66 graden. Maar hiero dus de vraag is dat wel veilig.
Systeem Specs.
Intel Northwood 2000 mhz
Zalman CNPS 6500B - Alcu ( deze mijn Northwoodje erug cool houd " op 2.6 gig/1.65 volt / 33 graden )
786 mb DDR 333 van samsung Double Sided
2 x Maxtor 60 GIG Ata 133 7200 rpm
Geforce 4 MX 440
Alvast Bedank voor jullie hulp
p.s. ik heb de search afgezocht en niks verder hier over kunnen vinden
Om te begginen zit ik met een aantal vragen. zoals in de Topic aan gegeven heb ik een Intel P4 Northwood op 2000 mhz. Nu ben ik al geruime tijd bezig met over clocken maar heb altijd met AMD gewerkt. Nu kwam ik er achter na een hoop zoeken op internet dat de P4 heel goed is te over clocken, over al zie ik dit.
Nu berust mijn vraag niet zo zeer om het overclocken maar meer om het verhaal er heen.
vraag 1: wat is nu de maximale veilige voltage die je de processor mag geven ?
hier is bij mij verwaring ontstaan de ene zegt 1.65 volt de ander 1.7 etc.
vraag 2: wat is de maximale werk tempratuur van deze Intel Northwood processoren.
verder kom ik tot de 2.9 gig bij 1.85 volt @ 66 graden. Maar hiero dus de vraag is dat wel veilig.
Systeem Specs.
Intel Northwood 2000 mhz
Zalman CNPS 6500B - Alcu ( deze mijn Northwoodje erug cool houd " op 2.6 gig/1.65 volt / 33 graden )
786 mb DDR 333 van samsung Double Sided
2 x Maxtor 60 GIG Ata 133 7200 rpm
Geforce 4 MX 440
Alvast Bedank voor jullie hulp
p.s. ik heb de search afgezocht en niks verder hier over kunnen vinden