BPM Studio op Pentium Pro 200 ?

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50
Ik heb hier nog wat oude hardware over. Nu zat ik er aan te denken om deze te (mis)bruiken als MP3 PCtje.

Op zich moet het ruim voldoen als MP3 speler.

Pentium Pro 200 512Kb / 64Mb...

Als OS zat ik aan WinNT4 te denken, ivm stabiliteit. 98 = onstabiel, en 2k = te weinig geheugen.

Als geluidskaart heb ik er een SBLive voor liggen.

Nu wil ik ook een klein beetje effecten kunnen doen enz, dus had ik BPM studio in gedachten.

Maar als ik op die site kijk zie ik bij de systeemeisen een P3-700 staan... Celeron is ook al niet goed.. Heavy stuff dus.

Maar waarom zulke hoge eisen ? 't gaat puur om het afspelen van MP3, al-dan-niet pitchen hiervan. Verdere functies (zoals het ook weer opnemen enz) gebruik ik toch niet.

Gaat dit werken op die pentium pro? Ergens heb ik het idee dat die systeemeisen gewoon zo hoog zijn om te voorkomen dat mensen met brakke pc's support vragen op zo'n pakket. Tenslotte is het een (Semi)pro pakketje voor zover ik kan zien.

2e vraag: Wat presteerd voor zulke toepassingen beter? Een Pentium Pro 200 met 512kb cache (=snelllll) of een Pentium 200 MMX?

Wat heeft meer winst? De pentium pro met zo'n cache of de pentium met MMX instructies?

Verwijderd

Tja, ik vind het eigenlijk een beetje een 'domme' vraag, het is bijna hetzelfde als vragen waarom UT2K3 niet loopt op een 386. ;)
Als je 'em alleen als MP3-speler wil gebruiken met een paar effecten zijn er genoeg alternatieven, lijkt me.
BPM studio gaat wel iets verder als een simpele player, dus waarom neem je een 5 gangen menu terwijl je eigenlijk alleen het voorgerecht wil.
En verder is een Pentium Pro erg snel voor servertoepassingen, maar voor multimedia, wat jij dus wil, is een MMX sneller.

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 08:51
uhm ik heb nog wel ergens een uitgelklede bpm liggen, met source

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Pentium Pro is eigenlijk niet makkelijk te verglijken met een pentium 1. Mn broertje heeft wel eens een Pentium Pro gebruikt als technisch tekenstation. Zowel Winnt4 als Win98se deden het er uitstekend op. Btw, daarvoor had hij een pentium 1 166 mhz met mmx.......

Ik ben alleen niet bekend met BPM studio......

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:55

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

no offence maar hij draait hier bij mij op een P2 400 met maar 128 mb ram, volledig met 2 geluidskaarten (sb128pci ow yeah :P )

en dat draait op win98 met bpm als shell (dus niet explorer) hij kan dus alleen maar bpm draaien en verder helemaal niets... :)

En ik heb 'm ook al eens zien draaien op een P2 200 met 96mb ram (compaq deskpro 2000)

Daar draaide ie wel op maar niet zoals je 't zou willen, dus wel gewoon playen en effectjes maar geen fancy dingen zoals loops en dergelijken...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020