Toon posts:

open gl werkt niet in cs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het zit als volgt. ik had eerst win xp daar in speelde ik counter strike. Alles werkte perfect. Nu heb ik win 2k alleen nog als OS en nu werkt counter stike niet meer als ik hem op open gl zet. ik heb al de nieuwste kyro drivers geinstalleerd en nog steeds werkt het niet. ook heb ik al geprobeerd om cs opnieuw te instaleren. Werk ook al niet. ooh jah ik d8 laat ik dan gewoon win xp er terug op zetten mischien ligt het daar aan. Heb ik dat zit er een kras op mijn cd en kan hij niet meer installeren. kan iemand mij plz helpen ik ben echt hopenloos IK WIL GAMEN

Verwijderd

Topicstarter
btw ik heb een hercules prophet 4000 XT 64 MB

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 20:22
Ik heb dit ook wel eens gehad en dat lag gewoon aan de driver. Ik heb een GeForce 2 met Nvidia drivers (de voorlaatste nieuwe).

Weet niets van kyro drivers en of dat voor GeForce is maar misschien moet je eens andere drivers proberen

en moet deze post niet in Spielerij - Problemen & Vragen

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Misschien staat ie bij OpenGL op 3dfx Mini Driver? Hij moet namelijk op normal/default/ of zo iets staan. Want alleen 3dfx kaarten ondersteunen OpenGL met 3dfx ondersteuning :)
Ik weet ook niet waar het aan ligt. Wat doet het trouwens niet? Anders als niks help zet je hem gewoon op Direct-3d, dat is bij CS bijna precies dezelfde beeldkwaliteit etc.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Graham
NeoGames.nl schreef op 27 november 2002 @ 21:04:
Misschien staat ie bij OpenGL op 3dfx Mini Driver? Hij moet namelijk op normal/default/ of zo iets staan. Want alleen 3dfx kaarten ondersteunen OpenGL met 3dfx ondersteuning :)
Idd dat kan ook nog :*)
NeoGames.nl schreef op 27 november 2002 @ 21:04:
Ik weet ook niet waar het aan ligt. Wat doet het trouwens niet? Anders als niks help zet je hem gewoon op Direct-3d, dat is bij CS bijna precies dezelfde beeldkwaliteit etc.
Nou misschien qua beeldkwaliteit niet maar snelheid toch wel volgens mij

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 22:55
En werkt opengl wel met andere games?
Misschien heb je je half-life niet goed geconfiged of ging er iets mis met de instal.

Verwijderd

Topicstarter
als eerst ik at te twijfen waar ik hem moest posten. dus toch verkeerd. (sorry)

in cs staat hij gewoon op default. en ik weet niet of hij het bij andere spellen wel doet. dit is namelijk het enige spel wat ik speel waar ik open gl voor nodig heb. ik ben echt hopeloos

• Graham
Geen sorry nodig ;)

Maar wat voor kaart heb je?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Move VB --> SPV

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 21:24
Graham schreef op 27 November 2002 @ 21:18:
Geen sorry nodig ;)

Maar wat voor kaart heb je?
lezen ;) --->
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 21:00:
btw ik heb een hercules prophet 4000 XT 64 MB

Verwijderd

Topicstarter
inderdaat wat Crash-Override

nou ik zeg maar wel sory want ik er worden regelmatig mensen wat geiriteerd van mijn topics. ik heb van sommige dingen gewoon helmaal geen verstand en dat word me neit altijd in dank afgenomen. en ik wil wel graag op dit forum blijven rond hangen.

Verwijderd

NeoGames.nl schreef op 27 November 2002 @ 21:04:
Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar als je een redelijke refresh wilt hebben moet je toch echt in opengl gaan draaien.

En volgens mij moet de persoon hierboven maar eens nvidia drivers proberen te installeren. Maar wat krijg je te zien als je hem op opengl zet? Met andere woorden, welke error geeft ie?

• Graham
Argh, heb ik wel vaker ;)
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 21:47:
inderdaat wat Crash-Override

nou ik zeg maar wel sory want ik er worden regelmatig mensen wat geiriteerd van mijn topics. ik heb van sommige dingen gewoon helmaal geen verstand en dat word me neit altijd in dank afgenomen. en ik wil wel graag op dit forum blijven rond hangen.
Tja, somige mensen maar ik ben een O-)

Verwijderd

Topicstarter
het spel start wel op maar het scherm is helemaal raar en knippert en allemaal rara strepen. ik kan toch geen nvidia drivers gebruiken als ik een kyro chip heb ?

• Graham
lijkt me niet maar heb je nog oude drivers van kyro?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 21:24
er zijn nieuwe drivers beschikbaar voor je, namelijk de 16.051 versie
hier te downloaden:
http://us.hercules.com/su...rs.php3?prodid=12&c=0&p=4

Verwijderd

probeer anders is -gl in je commandline.
dus naast -console en -game cstrike enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 10:50:
probeer anders is -gl in je commandline.
dus naast -console en -game cstrike enzo.
en hoe ga ik dit voor elkaar krijgen. ik ben niet echt een super held hierin wat is comandline ???

• Graham
Als je CS opstart via de desktop icon dan moet het zo:

Rechtermuisknop op je CS icon > Eigenschappen > Dan zie je als het goed is een veld dat op dit lijkt: "D:\My Documents\My Games\Half-Life\hl.exe" -console -game cstrike

Daar gooi je in wat KzMZ schreef[/b]

Dus zo:

"D:\My Documents\My Games\Half-Life\hl.exe" -console -game cstrike -gl

Dan OK

Als je wat anders gebruik roep dan effe!!! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Graham op 29-11-2002 00:12 . Reden: als je.... ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ondertussen win xp weer geinstalleerd en nu werk ie weer heleaal. Nu hoorde ik dat je cs ook kan tweaken. Door die command line te veraderen kan je in consol dingen oproepen om anders in te stellen. Ik heb wel gevonden hoe het moet maar, dat is voor de cs MOD en aangezien ik alleen cs heb (dus de apparte versie) klopt dit niet helemaal.

weet iemand hoe ik dit kan doen ??

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
ff je config file aan passen :D set_maxfps 100 wil ook wel eens helpen maar er zijn zat Site waar je daar wat van kan vinden . :D GOOGLE :D

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

voor dat opengl probleem:
je had natuurlijk ook die opengl.dll kunnen vervangen in je half-life dir door je opengl.dll uit je systemdirectory van windows. is even wat sneller dan je hele windows vervangen en opnieuw te installen ;)

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Verwijderd

Topicstarter
Mirwits schreef op 09 December 2002 @ 18:10:
ff je config file aan passen :D set_maxfps 100 wil ook wel eens helpen maar er zijn zat Site waar je daar wat van kan vinden . :D GOOGLE :D
als je goed had gelezen had je i niet gereplyed. ik zij dat ik wel wat heb kunnen vinden maar dat gaat over de cs MOD en ik heb een aparte installatie van cs en dan i de path anders

Verwijderd

die instellingen doe je in je console, die haal je in cs naar beneden met de ~ of ` knop.
daar kun je commandos intikken. wat je ook kan doen is in je autoexec.cfg de commandos neerzetten, deze vind je in de counterstrike directory. zo moeilijk is dat allemaal niet te vinden.
Pagina: 1