Toon posts:

Connecten met VPN via router en ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op google gezocht, ik heb de search gebruikt, maar alle topics die ik tot nu toe gevonden heb, beschrijven net niet het probleem dat ik nu heb.

Het probleem is dat ik, sinds ik een router heb ingeschakeld, geen verbinding meer krijg met een VPN-server. :'(

Ik heb m'n ADSL-modem in de WAN-port van de router zitten en ik heb alles nu zo ingesteld dat ik verbinding heb met internet. Apps, zoals ICQ, hebben ook gewoon verbinding...

Ik krijg nu echter geen verbinding meer met de VPN-server. Als sanity-check :) heb ik ook weer alles zonder router getest, om er zeker van te zijn dat dat nu nog wel steeds werkt...

Wat heb ik tot nu toe gedaan?
Bij de properties van de VPN-verbinding heb ik de volgende instellingen staan (die nodig zijn en werken zonder router):
General : IP nummer van VPN server
Security, Advanced, Settings : Require encryption (disconnect if declines), Allow these protocols: MS-CHAP v2
Networking : Type of VPN: PPTP VPN (in plaats van Automatic)

Heeft iemand een idee wat ik nu nog vergeten kan zijn? Waar ik nog niet aan ged8 heb, nu er een router is bijgekomen? :?

Ja, het router ondersteund het PPTP-protocol!

Verwijderd

Welke router?

Verwijderd

Topicstarter
:'(
offtopic:
ja, ik weet 't, ik had ook gewoon een draytek 2600 moeten kopen... maar ik moest weer 1tje kopen die goedkoper was op de hcc dagen... blijkt dat ik nog teveel betaald heb, want hier zie ik 'm voor maar 72 euro staan en ik heb 'm op de hcc voor 99 euro gekocht...
hmmm... weird : hier staat ie voor 185 euro en hier voor 169.

het gaat om de DSLline DSL-Internet Gateway, maar volgens mij maakt de soort router voor dit soort instellingen toch niet echt uit?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 21:19 . Reden: url naar produktbeschrijving toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu wel verbinding (username/password controle kom ik voorbij) (*), maar vervolgens kan ik daar nog niets mee: geen remote desktop connectie en zelfs geen verbinding met m'n c$. Deze dingen kunnen dus wel gewoon zonder router.

(*) ik heb nu de pc waarmee ik verbinding maak met de VPN-server DMZ-PC gemaakt voor m'n router, zodat er volledige 2way verkeer mogelijk is

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 15:14:
geen remote desktop connectie en zelfs geen verbinding met m'n c$. Deze dingen kunnen dus wel gewoon zonder router.
Dit komt omdat ik op m'n NIC de DNS-server van m'n ISP heb moeten instellen (de router accepteert geen 0.0.0.0 :?) Dus als ik dan via VPN verbinding heb, zou ik eigenlijk ook die DNS-server van de VPN moeten hebben, maar wordt uiteraard nog de DNS van m'n ISP gebruikt.
(*) ik heb nu de pc waarmee ik verbinding maak met de VPN-server DMZ-PC gemaakt voor m'n router, zodat er volledige 2way verkeer mogelijk is
Eigenlijk wil ik dit niet en zou ik willen portmappen, maar zoals op de site van Microsoft te lezen is:
Although you can create a special port mapping for TCP port 1723 to the PPTP server, there is no way to create a special port mapping for GRE traffic because it does not use TCP or UDP headers.
dus blijkbaar is dat portmappen niet mogelijk? :? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets vreemds is het volgende:
Als ik niet op m'n NIC de DNS van m'n ISP zet, kan ik geen normale URLs gebruiken. DNS Relaying op de router werkt dus blijkbaar niet (goed). Als ik echter vervolgens contact maak met de VPN-server (en ik dus blijkbaar die DNS ga gebruiken), werkt 't ineens wel! Wat dan niet werkt, is dat ik interne namen op dat netwerk weer niet kan gebruiken.
Pagina: 1