Ik heb op google gezocht, ik heb de search gebruikt, maar alle topics die ik tot nu toe gevonden heb, beschrijven net niet het probleem dat ik nu heb.
Het probleem is dat ik, sinds ik een router heb ingeschakeld, geen verbinding meer krijg met een VPN-server.
Ik heb m'n ADSL-modem in de WAN-port van de router zitten en ik heb alles nu zo ingesteld dat ik verbinding heb met internet. Apps, zoals ICQ, hebben ook gewoon verbinding...
Ik krijg nu echter geen verbinding meer met de VPN-server. Als sanity-check
heb ik ook weer alles zonder router getest, om er zeker van te zijn dat dat nu nog wel steeds werkt...
Wat heb ik tot nu toe gedaan?
Bij de properties van de VPN-verbinding heb ik de volgende instellingen staan (die nodig zijn en werken zonder router):
General : IP nummer van VPN server
Security, Advanced, Settings : Require encryption (disconnect if declines), Allow these protocols: MS-CHAP v2
Networking : Type of VPN: PPTP VPN (in plaats van Automatic)
Heeft iemand een idee wat ik nu nog vergeten kan zijn? Waar ik nog niet aan ged8 heb, nu er een router is bijgekomen?
Ja, het router ondersteund het PPTP-protocol!
Het probleem is dat ik, sinds ik een router heb ingeschakeld, geen verbinding meer krijg met een VPN-server.
Ik heb m'n ADSL-modem in de WAN-port van de router zitten en ik heb alles nu zo ingesteld dat ik verbinding heb met internet. Apps, zoals ICQ, hebben ook gewoon verbinding...
Ik krijg nu echter geen verbinding meer met de VPN-server. Als sanity-check
Wat heb ik tot nu toe gedaan?
Bij de properties van de VPN-verbinding heb ik de volgende instellingen staan (die nodig zijn en werken zonder router):
General : IP nummer van VPN server
Security, Advanced, Settings : Require encryption (disconnect if declines), Allow these protocols: MS-CHAP v2
Networking : Type of VPN: PPTP VPN (in plaats van Automatic)
Heeft iemand een idee wat ik nu nog vergeten kan zijn? Waar ik nog niet aan ged8 heb, nu er een router is bijgekomen?
Ja, het router ondersteund het PPTP-protocol!