Toon posts:

Abit KX7-333R problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de aankoop van mijn nieuwe pc ondervind ik problemen met het moederbord, een Abit KX7-333R. Ik was erbij toen alle onderdelen in elkaar werden gezet door de technici van de pc-shop. Alles zat erin, de pc aan en ... niets. Nouja, hij kwam tot aan het booten van de Windows XP cd-rom en toen viel-ie in slaap. De monitor ging in de slaapstand en de HDD-LED bleef branden. De harde schijf ratelde echter niet.

Van alles geprobeerd, zoals alle uitbreidingskaarten eruit, andere videokaart erin ... niets hielp. Van ellende alles weer in elkaar gezet en gebeld met Amor (service-afdeling van Abit in Nederland). Daar een afspraak gemaakt. Voordat ik de pc in de auto wilde zetten, toch nog maar even geprobeerd op te starten en jawel ... hij deed 't!

Ik werk nu al een aantal maanden met de pc, maar steeds vaker gebeurt hetzelfde als destijds. De pc boot wel, maar komt net niet aan het eerste Windows-XP opstartscherm. Mijn remedie: alles afzetten, stroom eraf, een paar uur wachten, opnieuw opstarten. Dan krijg ik een CMOS error met de melding dat alle BIOS-settings op default zijn gezet. De BIOS in, even de kloksnelheid goedzetten en vervolgens loopt alles weer.

Uiteraard ben ik hier niet blij mee. Ik vrees tot het moment dat hij helemaal niet meer op wil starten. Volgens mij is dat vandaag gebeurd. Vanochtend hetzelfde gezeur. Stroom eraf, vanavond weer aangezet, BIOS goed gezet, maar weer valt hij in slaap!

Maar goed, volgens Amor moet ik de BIOS resetten. Het probleem is echter mijn RAID configuratie. Ik heb twee harde schijven in RAID-0 staan. Ben ik die configuratie kwijt na een BIOS-reset? Is het anders mogelijk om de BIOS te updaten? Ben ik dan mijn RAID-configuratie kwijt?

Hebben jullie misschien een andere oplossing voor dit gedoe?

Willen jullie mijn configuratie bekijken, kijk dan onder mijn profiel 'Cardin'. Ik zit nu bij een kennis van me.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

met een reset van je bios ben je niets kwijt op je raid config :)
met een bios update als het goed is ook niet of het moet vermeld staan bij de nieuwe bios op de site dat dit kan gebeuren.

heb zelf vaak zat bios update gedaan maar geen last ervan gehad, maar ik heb een asus dus ik weet niet hoe het bij abit zit :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Gelukkig doet 'ie het weer! Maar het zit me toch niet lekker! Kan de batterij van het moederbord niet brak zijn? Dat zou in ieder geval verklaren dat hij het nu wel doet en een paar uur geleden niet!