eerst ff wat uitleg:
ik ben vreselijk n00b wat linux betreft, maar een vriend van mij (buitelands) heeft een probleem, ik weet niet hoe ik hem moet helpen daarom post ik het probleem hier dus, alleen wel in het engels. Ik kan alles wel gaan vertalen maar dan gaat het misschien onduidelijk worden door de commands die in nl anders 'heten' hopelijk jullie begrip hiervoor; het liefst ook in het engels antwoord.
De topic titel paste niet helemaal, dit is em int engels
[suse 8.1] [wine] how to run a binary under wine and give it a commandline option at start
hierboven de vraag, sorry als het vaag is, maar dat kon ik niet zeggen want ik weet niet wat hij bedoelde, wel beetje natuurlijk maarja.
Note: rf is Red Faction = game (dedicated server hierzo)
ik ben vreselijk n00b wat linux betreft, maar een vriend van mij (buitelands) heeft een probleem, ik weet niet hoe ik hem moet helpen daarom post ik het probleem hier dus, alleen wel in het engels. Ik kan alles wel gaan vertalen maar dan gaat het misschien onduidelijk worden door de commands die in nl anders 'heten' hopelijk jullie begrip hiervoor; het liefst ook in het engels antwoord.
De topic titel paste niet helemaal, dit is em int engels
[suse 8.1] [wine] how to run a binary under wine and give it a commandline option at start
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| [19:50:25] <Molaf> to run a windows binary i have to type "wine rf.exe" [19:50:36] <Molaf> wine is the windows-emulator [19:50:52] <Molaf> but that will start rf in gamemodus [19:51:00] <Molaf> i need the dedicated modus [19:52:02] <Molaf> so, i have to start rf by: rf.exe decated -tdm [19:52:27] <Molaf> under linux/wine: wine rf.exe dedicated tdm [19:52:49] <Molaf> but if i do so, wine thinks dedicated is one of his commandlineoptions [19:53:00] <Molaf> but its one of rf's options [19:53:35] <Molaf> my question: how can i run a binary under wine and give i an commandline option at start? |
hierboven de vraag, sorry als het vaag is, maar dat kon ik niet zeggen want ik weet niet wat hij bedoelde, wel beetje natuurlijk maarja.
Note: rf is Red Faction = game (dedicated server hierzo)