Toon posts:

floppy mounten.....eeuwig probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In al die jaren dat ik nu met linux werk ben ik het mounten van floppies normaal beginnen te vinden.........maar voor de rest van de familie, die ook steeds meer linux gebruiken is het nog steeds lastig. (vergeten te umounten.....)
progs zoals dd, mdir, mformat, etc. kunnen de floppy gebruiken zonder 'm te mounten....waarom kan b.v. openoffice dat dan niet? wat is de beste/mooiste oplosssing?
Bij cd zijn er automounters....is er ook zo iets voor floppies.
Wat ook een (te dure) oplossing is is het kopen van 'unix' floppy drives, die geven floppies niet terug als ze gemount zijn.(of als de pc uit staat)

Is dit probleem ook in aantocht bij USB pendrives? (die kan je er ook uittrekken voordat ze ge umount zijn.)

Bij NFS kan je als je (per ongeluk) de netwerkkabel eruit hebt gehaalt, 'm gewoon weer terugstoppen en dan wordt hij alsnog ge-umount....wat als een floppy verwijderd (en vernietigd >:) ) is, maar niet ge-umount?

offtopic:
[code]
if ($user == n00b) echo "don't use a computer, use a pencil\n";
[/code]

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 20:10 ]

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Volgens mij moet je deze ook kunnen laten automounten. Hier is een daemon voor. Ik weet dat dat ook met cd's werkt, alleen niet zeker met floppies.

• Major Asshole
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06-2024

Major Asshole

Are there any more Asholes?

ja hoor, werkt ook met floppies. Alleen hou je het risico dat de gebruiker de floppy eruit haalt zonder dat ie (automatisch) geunmount is.

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 16:32

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Tenzij je een LS120 drive hebt, die slikt hem in, netzoals een cdrom speler... en kan hem pas zodra die geunmount is eruit halen

Verwijderd

hmm dacht dat er iets was die gelijk een sync op de diskette deed zodat het probleem opgelost was en dat hij afentoe checked of de flop er nog inzit zoniet dan umount hij hem of mount hem

zoek eens bij freshmeat ofzo

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 07:22:
hmm dacht dat er iets was die gelijk een sync op de diskette deed zodat het probleem opgelost was en dat hij afentoe checked of de flop er nog inzit zoniet dan umount hij hem of mount hem

zoek eens bij freshmeat ofzo
Dan krijg je dus wel dat je floppydrive bijvoorbeeld elke 30 seconden herrie maakt lijkt me.. :)

Please do not contact me telepathically.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 20:02:
wat is de beste/mooiste oplosssing?
KDE heeft een floppy io-slave. Die gebruikt gewoon mtools om de floppy te benaderen. Dat werkt aardig, echter alleen voor KDE programma's.

Een betere oplossing is denk ik een module te schrijven voor LUFS zodat je een soort floppy-fs kunt mounten. Die module zou gewoon gebruik kunnen maken van mtools, maar de gebruiker hoeft er niets van te weten, en kan gewoon naar /mnt/floppy gaan om de inhoud te bekijken.

Ook was er sprake van dat in de nieuwe kernel een automounter zou komen. Als die netjes werkt, zonder dus elke 30 sec. te controleren of er nog wel een floppy in de drive zit, is dat waarschijnlijk de mooiste oplossing.

offtopic:
Welke huis- tuin- en keukengebruiker heeft nog een floppy nodig? Ik snap dat het voor bios upgrades handig is, maar daar zou de htk-gebruiker zich toch niet mee moeten bemoeien.

[ Voor 1% gewijzigd door _Squatt_ op 28-11-2002 15:17 . Reden: ongewenste smilie als je floppy:/ gebruikt :( ]

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

ik werk met gkrellm, die heeft mount/unmount knoppies.

Verwijderd

Topicstarter
_Squatt_ schreef op 28 November 2002 @ 15:16:

offtopic:
Welke huis- tuin- en keukengebruiker heeft nog een floppy nodig? Ik snap dat het voor bios upgrades handig is, maar daar zou de htk-gebruiker zich toch niet mee moeten bemoeien.
Ik heb ook een hekel aan floppies, maar veel mensen hebben nog de gewoonte om hun msword docs op flop mee te nemen. (en hun progs in de vorm van shorcuts op dezelfde diskette... :P )
Pagina: 1