Toon posts:

pentium 3 866 oc

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer nu mijn pentium 866 met de multiplier te verhogen maar dit lukt niet
in de bios geeft hij hem grijs aan zodat ik hem niet kan verzetten.

ik heb de fsb verhoogd maar dna gaat men agp bus raar doen.

hoe kan ik men multiplier verhogen?

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Bij pentium III is de multiplier gelocked. Dus dat kan niet. ;)

-

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Simpel, niet. :)
Je kan alleen maar met de FSB aan de gang.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
bazs2000 schreef op 27 november 2002 @ 19:55:
Simpel, niet. :)
Je kan alleen maar met de FSB aan de gang.
ik heb ooit iets gehoord van een draadje tussen 2 pinnejtuhs op de processor
maar weet niet goed waar over het ging

• bazs2000

bazs2000

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 19:57:
ik heb ooit iets gehoord van een draadje tussen 2 pinnejtuhs op de processor
maar weet niet goed waar over het ging
Uit de FAQ van OCM:
Voor eens en voor altijd: een eenmaal gelockte Intel-processor kan niet meer ge-unlocked worden. Laat je niet foppen door mensen die zeggen dat ze het wel kunnen, het is simpelweg fysiek onmogelijk. Er bestaan Intel-processors zonder multiplier lock, maar dat zijn oude modellen (de Pentium II 333 was de laatste die ook zonder lock te krijgen was) of speciale testexemplaren. Ook al kun je in je BIOS een andere multiplier instellen: je Intel processor trekt zich daar helemaal niets van aan. Daarom is het ook niet erg als je een nieuwe Intel processor wilt installeren in een moederbord dat zo'n hoge multiplier officieel niet aankan: niet het moedebord bepaalt de instelling, maar de processor.
:)

[ Voor 4% gewijzigd door bazs2000 op 27-11-2002 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
is er dan een manier zodat ik men fsb flink kan verhogen zonder dat men agp en pci mee gaan?

• bazs2000

bazs2000

Er bestaat ook nog zoiets als het tegenovergestelde van een mutiplier, namelijk de divider (deelfactor). Deze wordt gebruikt om te verhouding tussen de FSB en de snelheid van AGP en PCI aan te geven. De officiële AGP-snelheid is 66 MHz, die van de PCI-bus is 33 MHz. Bij een FSB van 100 MHz is moet dus een divider van 2/3 gebruikt worden om op 66 MHz uit te komen. Voor de PCI-bus geldt een divider van 1/3 (want 1/3 van 100 MHz is 33 MHz)
Bij een FSB van 133 MHz moeten die dividers natuurlijk aangepast worden, omdat de AGP en PCI anders ook buiten de specificaties gaan draaien: het moederbord past de dividers bij een FSB van 133 MHz of hoger automatisch aan naar respectievelijk œ en Œ. Dit geld niet voor alle moederborden. Sommige moederborden kunnen in praktijk wel een FSB van 133MHz halen, maar beschikken niet over de nodige deviders om de pci en agp bus op hun originele snelheid te laten werken (zoals bijvoorbeeld intel 440BX gebaseerde moederborden).
Sorry dat ik weer een stukje uit die FAQ quote maar dat komt omdat alles er zo gedetailleerd in staat. ;) Misschien dat je daar ook even een kijkje kan nemen omdat allers erin staat wat betreft de basics. :)

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Afhankelijk van de kwaliteit van je mobo en je mem kun je mbv de fsb verhogen redelijk verkomen.
Mijn P3-866B doet zonder probs 1001 MHZ op een CUSL2-C van Asus met PC-150 van Mushkin, luchtgekoeld met een PAL6035 en een 4200 rpm fan.
Als ik er de 6800 rpm opzet (proppen in de oren) en een fan op de northbridge koeler schroef doet die 1040 (FSB = 160) alleen vertonen sommige PCI kaartjes wat probs met de pci op 40 Mhz (Advansys SCSI kaartje vooral, ' failed to initialize ...' etc)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
FAQ verhaaltje dus :) Wil je overclocken, dan is de FSB verhogen the only way to go :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.