Toon posts:

Mxstream ADSL modem + router = soms geen verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens de HCC dagen heb ik een SMC Barricade SMC7004VBR breedband router gekocht. Omdat ik zelf geen vestand heb van netwerken heb ik hulp gehad om het aan te sluiten. In prinicpe werkt het nu ook goed. De telefoonkabel zit in het Mxstream ADSL modem; het ADSL modem is doorverbonden naar de router en de netwerkkaart is ook verbonden met de router. In de router zijn alle noodzakelijke IP-adressen ingevuld. Tijdens het starten van de computer wordt automatisch de internetverbinding gelegd.
Maar... soms valt de verbinding weg. De ene keer slechts enkele seconden, maar soms ook enkele minuten. In het logbestand van de router staan telkens de volgende meldingen in deze volgorde:

fnieuwen@xs4all-fast-adsl logout Line -1 of PPTP Server from 10.0.0.138 sucessfully
10.0.0.138 destroy tunnel sucessfully
PPTP client start PPP
Username and Password: OK
PPTP client get IP: (en dan volgt mijn ip-adres)

Hoe voorkom ik dat er wordt uitgelogd en de verbinding in stand blijft? En kan iemand me uitleggen wat wordt bedoeld met "destroy tunnel"?

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:47
Je moet de idle timeout op 0 zetten. Op een Draytek kan je gewoon een vinkje zetten bij Always on...

Verwijderd

Heeft dat met de Pc te maken? Ik heb het soms ook zonder TIMEOUT, dan ligt het even aan Planet Internet.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik heb bij Planet Internet nooit plotselinge reset's meegemaakt. Af en toe een keer dat mijn server al 3 weken aanstond, en dat ik dan de verbinding een keer opnieuw moest opzetten, maar dat tel ik nu niet mee.
Het lijkt me eerder dat het een instelling is waar SIMSI000 al mee kwam.
Ik heb in mijn router een optie: Alway On aangezet i.p.v. Dial on Demand met een Idle TimeOut.
Zoek ff of deze instelling er in jou router ook zit. Je kan hem best op ALways on zetten. Maakt toch niets uit.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties. Helaas zit de juiste oplossing er niet bij. idle timeout had ik al op 0 gezet. Ik merk trouwens dat het probleem sneller optreedt als er veel data over de lijn gaat. Hoe minder data des te langer blijft de verbinding in stand.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik heb exact dezelfde symptomen (en log) met mijn SMC7004VBR.
Vooral als ik met meerdere sessies van newszilla loop te sleuren dan knalt ie heel snel.
Overigens zit ik ook bij xs4all.

Als ik de router er tussenuit haal is alles weer ok.
Als ik een gehackt alcatel modem als router gebruik dan blijft de verbinding wel op.

Who is John Galt?

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Sorry dat ik dit topic omhoog schop, maar ik heb net hetzelfde probleem, maar dan met kabel verbinding.

Ik heb geupdate naar laatste firmware (1.20a) maar dit hielp niets. Heb naar SMC support gebeld en die konden mij niet helpen, en gingen het probleem doorverwijzen naar het lab. (zeiden ze |:()

Graag had ik geweten of de topicstarter al een oplossing gevonden had.

Zelf had ik gedacht om de firmware te updaten naar die van de vbr-7004-FW, alleen durf ik nie echt omdat het dan van een ander type is, en er kans is dat hij het niet meer zal doen.

any1?

[ Voor 3% gewijzigd door Robbeke op 19-01-2003 03:01 ]

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Robbeke schreef op 19 januari 2003 @ 02:49:
Sorry dat ik dit topic omhoog schop, maar ik heb net hetzelfde probleem, maar dan met kabel verbinding.

Ik heb geupdate naar laatste firmware (1.20a) maar dit hielp niets. Heb naar SMC support gebeld en die konden mij niet helpen, en gingen het probleem doorverwijzen naar het lab. (zeiden ze |:()

Graag had ik geweten of de topicstarter al een oplossing gevonden had.

Zelf had ik gedacht om de firmware te updaten naar die van de vbr-7004-FW, alleen durf ik nie echt omdat het dan van een ander type is, en er kans is dat hij het niet meer zal doen.

any1?
Gewoon een kwestie van wachten op je nieuwe firmware dus. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij is het probleem nu opgelost. Het probleem bleek niet de router maar de Realtek netwerkkaart te zijn. Door in de device manager de optie Link Speed/Duplex Mode van de Realtek te veranderen van Auto Mode in 10 Half Mode zijn alle problemen in één keer opgelost.

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik heb net een SMC BArricade gekocht om deze voor mijn ADSL verbinding met Planet te gaan gebruiken.

Het wil maar niet lukken. Ik zie de modem wel, maar internet? No way.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groets,

Ilan.
Pagina: 1