Tijdens de HCC dagen heb ik een SMC Barricade SMC7004VBR breedband router gekocht. Omdat ik zelf geen vestand heb van netwerken heb ik hulp gehad om het aan te sluiten. In prinicpe werkt het nu ook goed. De telefoonkabel zit in het Mxstream ADSL modem; het ADSL modem is doorverbonden naar de router en de netwerkkaart is ook verbonden met de router. In de router zijn alle noodzakelijke IP-adressen ingevuld. Tijdens het starten van de computer wordt automatisch de internetverbinding gelegd.
Maar... soms valt de verbinding weg. De ene keer slechts enkele seconden, maar soms ook enkele minuten. In het logbestand van de router staan telkens de volgende meldingen in deze volgorde:
fnieuwen@xs4all-fast-adsl logout Line -1 of PPTP Server from 10.0.0.138 sucessfully
10.0.0.138 destroy tunnel sucessfully
PPTP client start PPP
Username and Password: OK
PPTP client get IP: (en dan volgt mijn ip-adres)
Hoe voorkom ik dat er wordt uitgelogd en de verbinding in stand blijft? En kan iemand me uitleggen wat wordt bedoeld met "destroy tunnel"?
Maar... soms valt de verbinding weg. De ene keer slechts enkele seconden, maar soms ook enkele minuten. In het logbestand van de router staan telkens de volgende meldingen in deze volgorde:
fnieuwen@xs4all-fast-adsl logout Line -1 of PPTP Server from 10.0.0.138 sucessfully
10.0.0.138 destroy tunnel sucessfully
PPTP client start PPP
Username and Password: OK
PPTP client get IP: (en dan volgt mijn ip-adres)
Hoe voorkom ik dat er wordt uitgelogd en de verbinding in stand blijft? En kan iemand me uitleggen wat wordt bedoeld met "destroy tunnel"?