M'n IBM Ultrastar 10K 36LZX 36.7 Gb disk is overleden. Dit is de eerste hd in mijn bezit die ik tijdens mijn 7 jaren computerervaring kapot heb zien gaan. Het was nogwel mijn eerste SCSI disk, gekocht voor de snelheid en "betrouwbaarheid" lol.
Ik was van plan vorig jaar op de HCC een Maxtor 10K Atlas III hd te kopen, maar zag tot mijn verbazing dat:
A. ze bijna nergens te vinden waren, 3 standjes hoogstens.
B. ze net zo duur waren als op pricewatch.
Ik kwam toen wel een duits standje tegen die IBM SCSI schijven verkochten, twee keer zo grote opslag capaciteit voor de zelfde prijs als de Maxtors dus kocht ik die. (big mistake)
Gelukkig zit het IBM Service Center (SC) Europe in Nederland, dus heb ik geen hoge verzendkosten voor die RMA.
Nu ben ik van plan om een Seagate 15K.3 18Gb te kopen voor Windows en mijn Applicaties op te draaien, de garantie schijf van IBM (36Gb) als dataopslag en dan een 60Gb IDE schijf te kopen om een wekelijkse back-up te maken.
Weet iemand toevallig ook waar Seagate's Service Center ligt? ('k heb al bij hun site gekeken)
Ook heb ik lang lopen na te denken of ik IDE RAID zou nemen bijv. 4 schijven in RAID0/1 dan heb je meteen een back-up. Dan kon je natuurlijk ook met parity (RAID 5) gaan werken maar dan heb je eigenlijk een hardware IDE RAID controller nodig. Of ik kon SoftRAID 1 gaan draaien met SCSI disks, net zo duur dan.
Urhh ik zie dat deze post wel langdradig
wordt dus:
1. Weet iemand toevallig ook waar Seagate's Service Center ligt i.v.m. RMA's?
2. Hoe hebben jullie je hd setup en de back-up voor elkaar.
3. Ervaringen met RMA's
4. Heb je nog goede suggesties voor mij en mede tweakers.
Ik was van plan vorig jaar op de HCC een Maxtor 10K Atlas III hd te kopen, maar zag tot mijn verbazing dat:
A. ze bijna nergens te vinden waren, 3 standjes hoogstens.
B. ze net zo duur waren als op pricewatch.
Ik kwam toen wel een duits standje tegen die IBM SCSI schijven verkochten, twee keer zo grote opslag capaciteit voor de zelfde prijs als de Maxtors dus kocht ik die. (big mistake)
Gelukkig zit het IBM Service Center (SC) Europe in Nederland, dus heb ik geen hoge verzendkosten voor die RMA.
Nu ben ik van plan om een Seagate 15K.3 18Gb te kopen voor Windows en mijn Applicaties op te draaien, de garantie schijf van IBM (36Gb) als dataopslag en dan een 60Gb IDE schijf te kopen om een wekelijkse back-up te maken.
Weet iemand toevallig ook waar Seagate's Service Center ligt? ('k heb al bij hun site gekeken)
Ook heb ik lang lopen na te denken of ik IDE RAID zou nemen bijv. 4 schijven in RAID0/1 dan heb je meteen een back-up. Dan kon je natuurlijk ook met parity (RAID 5) gaan werken maar dan heb je eigenlijk een hardware IDE RAID controller nodig. Of ik kon SoftRAID 1 gaan draaien met SCSI disks, net zo duur dan.
Urhh ik zie dat deze post wel langdradig
1. Weet iemand toevallig ook waar Seagate's Service Center ligt i.v.m. RMA's?
2. Hoe hebben jullie je hd setup en de back-up voor elkaar.
3. Ervaringen met RMA's
4. Heb je nog goede suggesties voor mij en mede tweakers.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 19:59 ]