Toon posts:

ADSL Modem /Splitter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 vragen:
1) Moet ik een ADSL modem altijd kopen bij de provider waar ik een abonnement afsluit ? Zo niet waar kan ik een modem voor een goede prijs krijgen ?
2) Planet Internet heeft het over een modem en een splitter voor ADSL. Op hun folder staat vervolgens bij de prijsopgave alleen de modemprijs vermeld. Zit de splitter dan bij de modem ?

Verwijderd

Ik heb zelf nu anderhalve week een MXstream aansluiting. Ik heb gekozen om het te laten aanleggen. Het is een compleet paket! Een gave modem, splitter en en heeeeeel kort UTP kabeltje. Verder is alles keurig geinstaleerd. Ik had er wel voor gekozen om zelf de software etc te doen!

BTW: er staat een fout in de handleiding voor het configureren van de hardware!

er staat dat het subnetmask voor je netwerkkaart 255.0.0.0 moet zijn!
Dit is niet correct, het moet zijn: 255.255.255.0 als je dit niet doet, dan kun je je niet aanmelden op start.mxstream.nl

SUC6

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:30
Vreemd, ik heb wel 255.0.0.0 staan, en ik kan gewoon inloggen!

omniscale.nl

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 23:04 schreef ^EnterZ^ het volgende:
er staat dat het subnetmask voor je netwerkkaart 255.0.0.0 moet zijn!
Dit is niet correct, het moet zijn: 255.255.255.0 als je dit niet doet, dan kun je je niet aanmelden op start.mxstream.nl[/quote]Voor Win9x kun je 255.0.0.0 gebruiken, precies wat in de handleiding staat.
EnterZ draait zeer waarschijnlijk Win2k, daar moet je idd 255.255.255.0 instellen.

ps. iemand al mxstream aan de gang gekregen onder WinMe? >:)

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:30
Nog niet geprobeerd, maar het zou wel moeten werken met de upgrades die je kunt vinden op www.mxstream.nl/support.

omniscale.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt !
Pagina: 1