[memory] vaag probleem (2)

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:56
ik heb een best wel vage error

op de hcc heb ik een geheugen plankje (512mb sdram) gekocht, en deze in mijn mobo gepropt.. ik zet aan, hij geeft aan dat ik 768 mb erin had zitten (had al 256) dus ik blij, maar hij sloeg elke keer vast als ik een spelletje ging spelen of als ik veel aan het typen was.. ik heb het plankje omgeruild.. alles goed denk je, maar nu slaat hij weer vast als die memory erin zit. Ik heb net voor de grap de 256mb eruit gehaald en hij is tot nu toe niet vastgelopen..

Kan win2k soms niet "zoveel" aan ? Want ik heb een 11 uur lange memcheck86 erover heen gegooid en die gaf 0,0 errors aan, of is het iets anders ?

en om die mods hier blij te houden :( |:( :Z
Ik zie geen specs, ik zien niet wat je meer gebprobeerd hebt naast het vervangen van die DIMM en ik zie dat je niet de moeite hebt genomen de search te raadplegen... dus op slot.
amd athlon xp 1600+ op een k7s5a mammaplank / dvd-rom / 3hdd's waarvan ik de specs niet allemaal weet / gforce 2 mx500 64mb tvout / sblive 5.1 / 3com nic

en ik heb niks anders gedaan dan vervangen van de dimm want ik zou niet weten wat ik anders moet doen, anders poste ik dit toch niet

rm -rf ~/.signature

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

mattttt schreef op 27 november 2002 @ 19:39:
Met trollen schiet je niet zoveel op, de mods willen GoT schoon houden van topics die te weinig info bevatten. :)

Maar goed, Win2k kan wel meer aan dan die 768MB die jij hebt, ik denk eerder dat één van die reepjes niet lekker is of die twee reepjes kunnen niet samenwerken.
Ik zou even met een memorytester gaan kijken of er fouten worden geveonden, dat is het makkelijkste om te doen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dan willen je 2 reepjes geheugen niet met elkaar werken :)
komt wel eens voor.
als je die 512mb erin hebt dan blijft het verder goed gaan :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• bakakaizoku
Want ik heb een 11 uur lange memcheck86 erover heen gegooid en die gaf 0,0 errors aan, of is het iets anders ?
Ik zou even met een memorytester gaan kijken of er fouten worden geveonden, dat is het makkelijkste om te doen.

rm -rf ~/.signature

• bakakaizoku
als je die 512mb erin hebt dan blijft het verder goed gaan
tot nu toe wel ja

rm -rf ~/.signature

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
mattttt schreef op 27 November 2002 @ 19:39:

Ik geloof dat je iets niet begrijpt manneke, als jij geen specs post is de kans dat iemand je fatsoenlijk kan helpen een stuk kleiner. Met uitgebreide posts maak je mij niet blij, maar uiteindelijk jezelf

En wat de search betreft, daar had je sowieso de W2K vraag al mee beantwoord gekregen (kan 4Gieg aan) wat impliceert dat je de search niet hebt gebruikt, nu jij weer!

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Daarom maakte ik er ook een of/of situatie van, is het het éne niet dan is het het andere wel.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
en ik heb niks anders gedaan dan vervangen van de dimm want ik zou niet weten wat ik anders moet doen, anders poste ik dit toch niet
Bedoel je dat je alle mogelijke combinaties van dimm-sloten al uitgeprobeerd hebt?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja zoek eens op single sided en double sided chips: mogelijk schuilt hierin het probleem?

• bakakaizoku
ik heb er maar 2 waar hij in zou passen, die andere 2 kan ie niet in

rm -rf ~/.signature

• bakakaizoku
beiden doublesided

rm -rf ~/.signature

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nee die combinaties heb je niet (behalve verkeerd om :D ) Zijn ze nu beide single sided (chipjes aan een kant, andere kant alleen groen) of niet? met de search op "singlesided" krijg je dan bijv wat meer info. Sorry je was me al voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Gianni Rombios op 27-11-2002 19:56 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ECS K7S5A? Dit plankje staat erom bekend dat het kieskeurig is mbt het geheugen. Als je nou gewoon de FAQ's en de stickies had doorgenomen eer je een topic opent, dan had je via Voor alle "M'n PC doet het niet" en "Ervaringen" topics! de suggestie gekregen om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter te raadplegen. En wat staat daar onder andere in? Jawel:
Moederbord
[b]Lees dit nog eens goed door en kom erachter waarom dit dicht gaat![/b]

Oh ja, wat betreft single vs doublesided.. Velen van jullie slaan de plank mis.. Dat is niet fysiek, maar puur technisch gezien. Check de RAM FAQ ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.