Ik heb net een Abit AT7-MAX2 gekocht met daarop een flinke zwik USB2.0 connectoren. Nu heeft mijn PC-kast aan de voorkant twee USB1.1 poorten zitten, die je normaal dus op twee USB1.1 connectoren aansluit. Is hier nog iets mee te doen, of zijn de connectoren met geen enkele mogelijkheid te gebruiken met de poorten in de kast?
Moederbord boekje geeft volgens mij aan dat er 2 verschillende opties en stopkontakten op het bord zullen zitten, 1 voor 1.1 en 1 voor 2.0 usb.
Nope. Er zijn twee extra USB headers op het moederbord aanwezig (USB3 en USB4) met de expliciete opmerking erbij: "both (...) are for USB 2.0 connection".
En daar zit waarschijk geen stekker op?
Dan zul je daar aparte print stekkers voor moeten aanschaffen.
Ik zal ff zoeken naar wat ik presies bedoel.
Sorry,kan op t moment ff iet zo gauw iets vinden, maar t is in elk geval een usb port konnektor, die zul je er los bij moeten kopen, ik heb het eender met een asus 133 bord, maar heb mezelf een 5 ports usb 2.0 pci kaart aangeschaft voor 25 euro`s op de HCC.
Maar ik kom hier op terug morgen als je wilt.
Dan zul je daar aparte print stekkers voor moeten aanschaffen.
Ik zal ff zoeken naar wat ik presies bedoel.
Sorry,kan op t moment ff iet zo gauw iets vinden, maar t is in elk geval een usb port konnektor, die zul je er los bij moeten kopen, ik heb het eender met een asus 133 bord, maar heb mezelf een 5 ports usb 2.0 pci kaart aangeschaft voor 25 euro`s op de HCC.
Maar ik kom hier op terug morgen als je wilt.
[ Voor 51% gewijzigd door Gem1e op 27-11-2002 19:57 ]
Het gaat er eigenlijk om dat USB2.0 tweemaal zoveel pinnen heeft als USB1.1 en het dus -volgens mij- niet uitwisselbaar is.
Verwijderd
Hoezo 2x zoveel pinnen?
een usb-header op je moederbord biedt plaats aan 10 pinnen.
meestal zijn t maar 9, om de orientatie te vergemakkelijken (rood moet op een pin)
dit zijn dus 2 rijen van 5 pinnen:
de bovenste 5 is voor 1 usb-poort, en de onderste 5 (4) ook.
pinverschil maakt niet uit. Dit hoort zo.
Dit weet ik vanwege een usb2/firewire bracket die ik heb gekocht, en waar je de 2USB-poorten elk moest doorverbinden. elke kabel had aan de ene kant een usb-stekker, andere kant een connector met 5 gaatjes erin
dus 2 kabels om beide usb-poorten te verbinden. Zo werkt een standaard pci-bracket ook, alleen zijn daar de kabels bijelkaar gebonden tot 1 kabel en een dubbele connector met 1 gaatje dichtgemaakt (ter orientatie)
een usb-header op je moederbord biedt plaats aan 10 pinnen.
meestal zijn t maar 9, om de orientatie te vergemakkelijken (rood moet op een pin)
dit zijn dus 2 rijen van 5 pinnen:
code:
1
2
| X X X X X X X X X - |
de bovenste 5 is voor 1 usb-poort, en de onderste 5 (4) ook.
pinverschil maakt niet uit. Dit hoort zo.
Dit weet ik vanwege een usb2/firewire bracket die ik heb gekocht, en waar je de 2USB-poorten elk moest doorverbinden. elke kabel had aan de ene kant een usb-stekker, andere kant een connector met 5 gaatjes erin
dus 2 kabels om beide usb-poorten te verbinden. Zo werkt een standaard pci-bracket ook, alleen zijn daar de kabels bijelkaar gebonden tot 1 kabel en een dubbele connector met 1 gaatje dichtgemaakt (ter orientatie)
Je hebt gelijk, ik dacht dat de 9 pinnen voor één USB2-header waren (in tegenstelling tot twee USB1.1). Mijn fout... thanks!
En is dan op dit bord wel een aparte print nodig?
Pagina: 1