Toon posts:

[CD-ROM] werkt niet meer na loskoppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben bezig een oude computer aan het oplappen. pentium 90 Mhz, 32 mb intern, 3 gig.

wat heb ik gedaan:
ik zette mijn computer aan alles werkte.
Daarna deed ik de pc uit en toen maalkt ik de CD-rom los van de kabel.
alles starte nu ook gewoon op
Toen deed ik de CD-rom er weer aanvast. alleen toen bleef de PC hangen na de memory test. DUS ik haal de CD-rom er weer uit en dan doet ie het weer gewoon.
Aangezien ik wel wil dat de CD-rom werkt heb ik hem er weer aangedaan. Alleen ik heb nog steeds het probleem dat de PC hangt na de memory test. Na 5 minuten w8en verschijnt trouwens het bericht : 'hard disk(s) fail (80)'

Kan iemand mij hierbij helpen? ik heb al wat rondgekeken in de bios en op google maar nix helpt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verkeerd bekabeld/gejumperd? Doublecheck deze anders nog eens.. Ook zou je kunnen proberen om de HDD/CDROM opnieuw te laten autodetecten in de BIOS. Probeer verder ook de 'HDD Type' op AUTO te zetten in de setup.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik auto detect doe op het moment dat ik de CD-Rom erin heb, dan detecteerd die primary en dan een grote van 0 en 0 en 0.. de rest is ook allemaal 0.
Ik kan de Type van de harde schijf alleen maar op USER TYPE of op een getal zetten van 1 tot en met 40.
Trouwens, als ik de de boel opstart zonder CD-rom erin geeft ie ook nog de volgende foutmelding, en daarna gaat ie niet meer verder:

Device driver not found: 'MSC001'.
No Valid CDROM device drivers selected..

Zijn de drivers automatisch weggegooid toen de CD-Rom er niet meer inzat?

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Ik denk dat het idd een master/slave jumpeprobleem is zoals BalusC als zei, wat de foutmelding die jij aangeeft heb ik ook gehad en toen ik me jumpers had verplaatst naar slave deed ie het wel. Acherste aansluiting kabel is master, die daarvoor is slave.

Verwijderd

Topicstarter
Ohw dat ga ik ff CHecke! thanx

Verwijderd

Topicstarter
W8 ik zit ff na te denken...
Ik heb twee harde schijven. die zitten samen op 1 kabeltje. de andere CD-Rom zit op een andere kabeltje.. de CD rom moet dan tog gewoon de Master van de CD-rom drives zijn omdat ik er maar eentje heb?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 22:18:
W8 ik zit ff na te denken...
Ik heb twee harde schijven. die zitten samen op 1 kabeltje. de andere CD-Rom zit op een andere kabeltje.. de CD rom moet dan tog gewoon de Master van de CD-rom drives zijn omdat ik er maar eentje heb?
sommige cdrom spelers willen alleen op slave goed werken.. :?
k had hier een Aopen gevalletje, op Secondary Master vertikt die alles. op Sec Slave doet die het prima.. zonder master..

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb nu de harde schijven samen aan 1 kabeltje... de Cdrom speler aan een andere. nu doe ik IDE HDD AUTO DETECTION. en dan vindt ie lege schijven met 0 an ruirmte etc. als ik mijn CD-Rom er uit haal doet ie ut wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 22:23:
Oke ik heb nu de harde schijven samen aan 1 kabeltje... de Cdrom speler aan een andere. nu doe ik IDE HDD AUTO DETECTION. en dan vindt ie lege schijven met 0 an ruirmte etc. als ik mijn CD-Rom er uit haal doet ie ut wel.
je stopt toch niet heel perongelijk de kabel verkeerd om in je cdrom speler he ?

Verwijderd

Topicstarter
sommige cdrom spelers willen alleen op slave goed werken..
k had hier een Aopen gevalletje, op Secondary Master vertikt die alles. op Sec Slave doet die het prima.. zonder master..
-----

Uhmz dat heb ik net gedaan. de CD-Rom op slave. werkt ook nie.
Trouwens.. toen ik mijn CD-rom had losgekoppelt heb ik alleen DAT veranderd. voor de rest helemaal nix geloof ik. daarna er gewoon weer aanvast gedaan.
Enige mensen een IDEE van BIOS instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
je stopt toch niet heel perongelijk de kabel verkeerd om in je cdrom speler he ?
----
haha.. nee sorry dat kan niet want er zitten van die inkepingkjes in.. of moet ik die forceren? :D

Verwijderd

Topicstarter
Heuj VAACH.. ik heb um er geforceerd ingestopt. ennee.. nu doet ie het wel..
alleen het volgende probleem. Nu zegt windows 95 dat ik geen Driver heb voor de CD-Rom speler! en nu start ie niet verder op AARCH!

Verwijderd

Topicstarter
ohw ik zit nu weer te denken.. het kan ook zijn dat de comnputer weer verder kwam dan memory test omdat de kabel er NU wel verkeerd om inzit.. dan ziet ie geen CD-rom speler en dan gaat ie lekker door!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

heel vies maar wertk wel: configsys: <cdromdrivervanjecdromofuniverseleseriver.sys> en autoexec.bat: mscdex.exe /metopties

Verwijderd

Topicstarter
Jah hoe type ik dat in? ik heb namelijk mijn floppy drive eruit gegooid.. en zonder opstart diskette kom ik niet egt in dos he:D

Verwijderd

of je cdrom spelertje is dood ? :)
kan je hem op een andere pc testen :?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn CD-Rom speler doet ut inmiddels weer.. Laatje gaat open. ik kan de CD eruit halen
alleen nu gaat windows halverwege huilen dat er geen driver is voor de Speler.. egt stom dat die er um heeft uitgegooid op het moment dat ie er een keer niet in zat. Mijn floppy drive krijg ik nu niet aan de praat

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 22:59:
Mijn CD-Rom speler doet ut inmiddels weer.. Laatje gaat open. ik kan de CD eruit halen
alleen nu gaat windows halverwege huilen dat er geen driver is voor de Speler.. egt stom dat die er um heeft uitgegooid op het moment dat ie er een keer niet in zat. Mijn floppy drive krijg ik nu niet aan de praat
.1 brand het lampje constand ? -> draai de kabel op je floppydrive 180 graden
.2 hij doet niks :? -> draai de connectoren zo dat de kant met de TWIST bij je floppydrive zit
.3 check je bios op notering van je floppydrive

Verwijderd

REMEDIE BY BIRKOFF:
in bios : 1st boot device op cdrom zetten (waarschijnlijk ondersteund je BIOS dat niet omdat je een oude pc hebt)
ide0-> prim master
ide1-> prim slave
ide2-> sec master
ide3-> sec slave

een van deze 4 bij 'primary boot device' zetten (natuurlijk diegen waar je CDROM aan hangt eh ;))
win95 cd'tje insteken, en een windows over je huidige installatie heen zetten
zou moeten werken

good luck...
Pagina: 1