[XP] Vastlopen na opstart scherm

Pagina: 1
Acties:

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik heb sinds vandaag een nieuwe computer. Als windoos voor het eerst wil opstarten loopt hij vast na het opstart scherm. Veilige modus doet het wel. Er waren twee dingen die niet goed waren bij apparaat beheer, de geluidskaart en de usb controler. Beide heb ik geinstalleerd maar nog werkt het niet.

Configuratie:
MSI KT3 Ultra2 mobo
Asus V3800 TNT2 Ultra videokaart
256 MB intern
Realteck netwerkkaart

Waar kan dit altijd alleen bij microsoft voorkomende probleem door komen?

• Fles
Zou het iets te maken kunnen hebben met de mbr? Ik heb eerst Linux gehad op mijn oude pc. In deze computer zit wel dezelfde hdd. Ik heb toen fdisk /mbr gedaan om de boot manager weg te krijgen.

Verwijderd

Graveheart schreef op 27 november 2002 @ 20:28:
In deze computer zit wel dezelfde hdd.
Dat verklaart een hele hoop. XP kan namelijk niet goed om gaan met (grote) hardwarewijzigingen. Installeer XP dus maar even overnieuw is mijn advies.

En wil je als je iets hebt toe te voegen aan je post even de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken ipv een reply te posten? Bedankt :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 20:35 ]

• Fles
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 20:34:
[...]

Dat verklaart een hele hoop. XP kan namelijk niet goed om gaan met (grote) hardwarewijzigingen. Installeer XP dus maar even overnieuw is mijn advies.

En wil je als je iets hebt toe te voegen aan je post even de [afbeelding] knop gebruiken ipv een reply te posten? Bedankt :)
Ik heb windoos wel opnieuw geinstalleerd, vier keer zelfs, maar hij blijft iedere keer op dezelfde plek hangen :(

Veilige modus doet het dus wel...

• Fles
Ik heb ook geprobeerd Millenium Edition te installeren, maar daarbij krijg ik hetzelfde probleem. Zou het er aan kunnen liggen dat er een Asus videokaart op een MSI mobo zit?

Het ligt aan mijn videokaart. Als ik niet in veilige modus ga maar in vga modus (alles gewoon behalve lage resolutie) loopt hij goed. Als ik hem dan op een hoge resolutie zet (kleuren omhoog of resolutie) dan loopt hij vast. :(

Zal wel aan de combi Asus en MSI liggen. Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 47% gewijzigd door Fles op 27-11-2002 22:47 ]