Toon posts:

na scrollen start computer opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Configuratie:

Moederbord: MSI K7T Turbo Raid (ver:3 / bios 3.3)
Proc: Athlon Thunderbird 1200 / Athlon XP 1800+
Harddisk: IBM 80 120GXP / IBM 180 GB 180GXP
Videokaart: ATI Radeon 64 VIVO
Muis: Logitech MX700
Hardware software: De laatst verkrijgbare.

Probleem:

Bepakt en bezakt teruggekomen van de HCC met een muis een 180gb hd en een Athlon 1800+ processor.

Alles aangesloten en alles werkt. totdat ik merk dat als ik ga scrollen in Internet explorer de computer plotseling opnieuw opstart. Ik gauw kijken in de bios of de temp van proc te hoog was ofzo. Was niet hoger dan met de 1200 mhz.
Hij start dus opnieuw op zodra ik in Internet Explorer 1 slag maak met het scrolwieltje.
Maar ook met Unreal Tournament ging comp opnieuw opstarten.

Toen heb ik maar weer de oude processor terug gezet. en geformateerd, en Win98 opnieuw geinstalleerd.

Even internetten en scrollen maar, nou drie pagina's gingen goed daarna weer
herstarten.
Normaal gesproken start ik op in win2000, en daar begon het dus ook mee.
Nu ik tot nu toe alleen win98 erop heb zitten blijkt ook deze niet goed te werken.

Ik weet nu echt niet hoe ik dit nu moet oplossen. Voor de HCC deed alles het iig nog normaal.

Onder scrollen wordt verstaan:
1. Het scrolwieltje van de muis
2. door op de pijltjes te drukken van de schuifbalk of op de kolom (niet de balk) zelf. De balk kan wel zonder problemen worden bewogen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 18:34 ]

Verwijderd

kijk eens bij de instellingen van de muis....misschien dat je daar apart dingen tegenkomt.
pc ook beveiligd tegen inbraak van buitenaf??

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:07

talin

ES-MA

geheugen ?

doe eens een memtest ?
ik doe maar een gooi , kan zijn door de vele data die ie moet verstouwen door het scrollen je geheugen in elkaar zakt .

tis maar een idee .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie niks bijzonder bij de muisinstellingen. De computer is ook niet beveiligd.

Ik heb zojuist ook de Bios naar Versie 3.6 gebracht, maar zoals verwacht geen resultaat.

Wanneer ik 1 scherm open heb gaat het eigenlijk goed, maar zodra ik er 2 of 3 open heb staan DAN gaat hij rebooten bij scrollen.
Oh ja, ik heb 256 MB RAM
talin schreef op 27 November 2002 @ 19:07:
geheugen ?

doe eens een memtest ?
ik doe maar een gooi , kan zijn door de vele data die ie moet verstouwen door het scrollen je geheugen in elkaar zakt .

tis maar een idee .
Ik ga het direct proberen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 19:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na een quicktest met het programma DocMemory en 1 uur Burn-In test had ik het wel eventjes gezien en heb het ram geheugen in een andere pc gestopt. Veel schermen geopend (40+ stuks!) en uiteraard gescrolled, nog wat andere handelingen gedaan, maar geen reboot.

Het geheugen van de andere computers kan ik niet in testen in de bewuste computer omdat dat 100 Mhz ram is en er gaat 133 Mhz in.

Verder heb ik het 256 rammetje in een ander slot gestoken. Geen resultaat.

Ik heb nu ook 20+ schermen geopend op de bewuste computer en dan krig je meldingen zoals onvoldoende geheugen, zoals dat hoort. maar geen reboot. ook scrollen op al die schermen gaat goed. Daarna sloot sluit ik ze weer af en hield er 1 over. Ik scroll en FLITS, gaat ie weer.

Wie snapt het nog? Ik niet meer.

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
ik denk aan 2 mogelijkheden
of je voeding levert net te weinig vermogen.
of je muis maakt kort sluiting.

ik denk zelf aan het eerste :)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat kan, maar het is een 430 watt voeding van Enermax.
Ik heb er momenteel 1 CDwriter-DVD combo inzitten, 1 cdromspeler en 2 HD disks.
ik heb de Athlon 1200 nog steeds erin zitten. en verder gebruikt die AT radeon ook wel wat stroom. 3 fannetjes en het moederbord, geluidskaart netwerkkaart. Dit draait nu al ruim een 3/4 jaar goed en is niet getweakt.

Maar ik kan het allicht eens proberen.

En m'n muis, kortsluiting?
Kan dat?

iig zal ik eens de oude muis weer aansluiten.

Kan het ook het moederbord zijn? Ik heb er natuurlijk wel die AMD XP 1800+ eventjes ingezet. Die 1800+ is volgens MSI binnen de grenzen van de specificaties:

http://www.msi.com.tw/pro...100&NAME=MS-6330%20Ver3.0

Verwijderd

Raar probleem.

20 schermen scrollen werkt, 1 scherm niet?

Kortsluiting is het dus niet. Mem probleem ook niet. Voeding kan het ook niet zijn, dat is meer dan genoeg voor jou specs. Ook je OS is het niet.

Erg apart dit!

Verwijderd

Topicstarter
ja zeer appart, want nu heb ik er bv geen last van. ik denk als ik hem opnieuw opstart weer wel, want het is niet van vandaag, ik heb het al 2 dagen. maar toen dacht ik nog dat het wel aan een windows zou liggen.
Als ik nu DVD in de speler leg gaat de comp overigens ook opnieuw opstarten sinds dat scrollprobleem, maar nu speelt hij weer normaar af. Het kan toch een geheugen probleem zijn. maar ja, ik laat dat burn-in programma vanacht wel z'n werk doen.

Verwijderd

Misschien je mobo brak?

Verwijderd

Of de combi nieuwe hardware/ mobo?

Verwijderd

Topicstarter
De hardware die ik pas bijgekocht heb zijn een muis, HD en die processor. Ik denk onderhand ook dat het mobo best stuk kan zijn. Zou hij de XP1800+ niet hebben aangekunt? Of ik heb hem zelf op de een of andere manier beschadigd.
Pagina: 1