Toon posts:

T-BIRD of PIII

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de verschillen tussen T-bird en PIII moederboards en processoren???

Verwijderd

Euhmmmmmmm

INTEL EN AMD!

TBIRD (AMD) VEEEEL Beter, is aan te raden

PIII (Intel) Niet doen!!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
het performance verschil op gelijke kloksnelheid is zo goed als nihil. sommige progjes is de pIII sneller, andere de TBird, maar dat is een kwestie van 1 procent ofzo.
het grote voordeel van de Tbird is dat ie veel goedkoper is als zijn intel tegenhanger. voor dezelfde prijs krijg je vaak 200 tot 300 MHz meer.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

ik heb sinds 1 maand nu ook een t-bird en ik moet zeggen dat hij me prima bevalt. Bij echt zwaar cpu werk zoals rippen is hij een heel stuk sneller dan de pIII

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Koop een AMD processor.
Intel is echt helemaal niks, ik heb veel te veel betaald en ik krijg maar 15fps in Quake 3 Arena.

Die-hard Brexiteer

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 13:20 schreef BeyondHorizon het volgende:
Koop een AMD processor.
Intel is echt helemaal niks, ik heb veel te veel betaald en ik krijg maar 15fps in Quake 3 Arena.[/quote]LOL :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
En als je de verschillen echt wil weten: Lees dan ff wat reviews en benchmarks op tweakers ofzo.
Iedereen hier heeft toch een andere mening..

• Lord-M
  • Laatst online: 17-07 20:42
Vreemd... ik krijg met mijn PIII 800 in q3 toch al gauw gemiddeld 55 fps (niet lager dan 30 fps, max ongeveer 120 fps :) ) in 1280x1024x32 Max Detial met texure compression op mijn geforce 2.... vreemd :)

Btw. Of je een AMD of Intel moet kopen hangt denk ik af van je huidige mobo. Ik had al een mobo dat een PIII tot 1 ghz aan kon dus de keuze was snel gemaakt, het prijsverschil tussen een intel en amd cpu is ongeveer de prijs van een nieuwe athlon mobo....

Verwijderd

Bah oude discussie! AMD wint hier toch altijd! ook ivm oc-en en prijs!! :P

Verwijderd

een vriend van me heeft een TB 1Ghz gekocht en bij hem thuis werkt die perfect maar op een lanparty had ie problemen met de stroom.
Hij moest het voltage echt skyhigh zetten en dan wilde hij pas stabiel werken op 1Ghz

Verwijderd

Koop een Duron en een abit KT7 mobo eventueel met Raid. De T-bird is niet zo zwaar te o'clokken. Duron 800 kost FL 340,- en die o'clok je makkelijk naar 1100MHZ of meer. Een T-bird doet dat niet zonder extreme cooling.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:31
The_wdX
Kijk eens hieronder... :P.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 13:07 schreef Fratser het volgende:
Euhmmmmmmm

INTEL EN AMD!

TBIRD (AMD) VEEEEL Beter, is aan te raden

PIII (Intel) Niet doen!![/quote]ZOO, wat een domme post, gaat het nog onderbouwt worden?

AMD is helemaal niet veel beter, de enigste redene waarom ik 2 weken geleden een Thunderbrid heb gekocht, is dat ze goedkoper zijn, dat is het enigste voordeel wat AMD over Intel heeft.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
en de moederboards van een pIII of een t-bird, zitten daar nog grote verschillen in?

Verwijderd

Het niveau op GOT daalt enorm. Iemand stelt een serieuze vraag en dan draait het weer uit op AMD roels Intel sucks etc. Beide zijn ongeveer even snel, Intel heeft een licht voordeel bij games en AMD bij professionele 3D applicaties vanwege de iets krachtiger FPU.

Verwijderd

Pentium heeft SSE instructies, wat deze belangrijk is bij Adobe Photoshop en andere fotobewerkingsproggy's en AMD heeft het niet, maar de toekomstige processoren van AMD krijgen het wel. Wanneer weet ik niet, dat krijgen we nog wel te horen! En kies toch maar voor AMD, want prijs/prestatie verhouding is AMD de beste :)! Over een poosje wil ik ook AMD :).

Verwijderd

AMEN! Kopermijn :)

• Erikie
  • Laatst online: 20:06

Erikie

www.erikie.nl

Ik heb pas geleden een tb 900 gekauft, en geloof me, pIII is echt 100 x stabieler. Je zult al veel moeite hebben om w2k stabiel te krijgen. Ligt er wel aan wat voor hw je nog meer eringooid. Maar het ligt eraan wat je ermee doet. als je alleen q3't dan is ie wel relex, maar als je wil photosjoppen, mayaen, softimagen, premieren en andere shit wil draaien, hebbie toch echt een pIII nodig. Zelfs visual basic wil hier vaak vastlopen..

oftewel, AMD is snel, maar voor de rest, HET ZUIGT!

het gaat toch om stabiliteit?? zelfs m'n celly presteert stabieler...

traktor scratch!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
En tot hoever had Erikje zijn TB-tje overgeklokt??

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Erikie
  • Laatst online: 20:06

Erikie

www.erikie.nl

Ik zal zeggen:

HELEMAAL NIET!

eerst stabiel, dan overclocken.. Had hem 1 keer overgeklockt naar 1.15 ghz, maar dat ken m'n coolertje niet aan.

traktor scratch!

Verwijderd

maak je kast eens open.. grote kans dat ie helemaal vol met stof zit... en anders heb je hem vast in een kamer gezet met een gemmidelde temperatuur van 50 graden...

als het geen van beiden is zou ik hem omruilen

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Nou Erik, ik heb tot nu toe dezelfde resultaten qua stabiliteit met Intel en AMD gehad.
Bij instabiliteit zijn moederborden vaak de bron van de ellende.

AMD is niet te verslaan met prijs/kwaliteit verhouding

Leuke lamp, overigens !!

Pagina: 1