[mobo]agp/raid probleem

Pagina: 1
Acties:

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
Ik heb het probleem sinds gister avond dat ik als ik een agp videokaart in mijn MSI K7T266 Pro 2 RU stop dan werkt mijn raid controller niet meer.

Ik heb net een nieuwe GF4 440, die werkte een week, maar gister toen deed mijn raid het opeens niet meer :( ik heb toen de schijven getest alle kaarten eruit.. maar toen deet hij het nog. toen heb ik de AGP video kaart eruit gehaalt en een Voodoo3 pci erin gestopt.. toe ging hij wel mijn raid-bios laden en vond de schijven.

nu heb ik vandaag een nieuwe AGP video gekocht. maar het probleem is nogsteeds hetzelfde |:( .
Mijn bios staat goed ingestelt en heb hem al een aanta keer gereset..
Heeft iemand een idee waar het aan ligt?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Misschien gaat de IRQ verdeling niet goed. En dan krijgen ze allebei hetzelfde irq en dan raken ze in conflict met elkaar....het is maar een idee :?

Verwijderd

Indien je geen RAID controller onboard hebt maar in de vorm van een PCI kaart, zet deze dan in het 2e slot na de AGP oftewel het 3e slot.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Een K7T266-RU heeft, zoals de naam al doet vermoeden, een onboard RAID controller :)

Maar dan kan hij uiteraard nog steeds een IRQ conflict hebben. Ga eens met een PCI beeldkaartje in je BIOS, zet VGA palette snoop uit, en zet Assign IRQ to VGA áán. Plaats vervolgens de AGP kaart 'n give it another try :)

• Looki

Looki

Topicstarter
Jupiler schreef op 27 november 2002 @ 18:27:
Een K7T266-RU heeft, zoals de naam al doet vermoeden, een onboard RAID controller :)

Maar dan kan hij uiteraard nog steeds een IRQ conflict hebben. Ga eens met een PCI beeldkaartje in je BIOS, zet VGA palette snoop uit, en zet Assign IRQ to VGA áán. Plaats vervolgens de AGP kaart 'n give it another try :)
Dit ga ik zo eens proberen.. ik weet wel dat mijn raid op 10 zit.. mijn video zal ik zo eens kijken..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Achteraf bekeken zet je Assign IRQ to VGA beter uit.. Want je videokaart mag net niét samen met de RAID controller op een interrupt-adres zitten.. Maar probeer eens beiden, disabled en enabled.

• Looki

Looki

Topicstarter
nee nu zit er alleen 3 usb poorten op dat irq.. die zitten onboard en staan in de bios uitgeschakelt

verder zit er niets op dat irq

[ Voor 15% gewijzigd door Looki op 27-11-2002 18:52 ]

• Looki

Looki

Topicstarter
als ik nu mijn oude GF2 AGP erin stop doet hij het wel goed.. :?
heel raar.. en mijn pa's pc doet de GF4 440 het wel.. en hij deed het pas na een vastloper in winxp.. maar dan moet de raid-bios hem toch wel blijven herkennen?
nog meer tips?

• Looki

Looki

Topicstarter
Ik heb het opgelost! heb een bios update gedaan.. staat niet in de bios features maar het werkt.. toch bedankt voor de hulp!

• Looki

Looki

Topicstarter
Ik heb nu nog meer probleemen :( .. als ik reset of met control alt del de pc hetstart loopt ie in de bios vast bij checking NVRAM. en dan komt ie door de bios van mijn raid heen.. en zegt raid is functional, maar dan kan ik XP niet installeren want die loopt vast omdat ie wil rebooten :( . Ik ben gisteravond 1 keer in de winxp gekomen die op de schijf stond. nu kom ik er niet meer in.. meteen de video getest in 3dmarks .. maar na het rebooten kom ik weer nergens meer in.

Heeft iemand nog een tip?
mischien een tweak bios voor de msi k7t266 pro2-ru versie 2.0 ? chipset=6380..

• Looki

Looki

Topicstarter
Hier is weer een update
Na 2.5 week is mijn pc weer terug! MSI zegt dat ze niets konden vinden, maar toen ik het mobo weer in mijn pc zette, werkte hij weer goed!
Nu na 5 keer opnieuw opstarten kreeg ik weer problemen. bijna hetzelfde probleem deed zich voor :( . nu heb ik alles is goed bekeken en ik zag dat in de bios maar 398 MB werd weergegeven van de 512. :( .. maar het blijkt dus nu dat ik om de 5 keer opstarten mijn bios even moet legen met de jumper.. en dan werkt hij weer even .. heeft iemand nog een idee?

Pagina: 1