Toon posts:

Edimax 10/100 Switch probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
lo people,
Ik heb vorige week mijn ADSL modem (Alcatel SpeedToch Home) getweaked zodat het nu een SpeedTouch Pro is. Wat als voordeel heeft dat de modem nu als een soort router functioneert.
Dit werkte allemaal prima dus volgende stap was: een switch kopen. Zodat ik mijn modem op 2 of meerdere pc's kan aansluiten. Dus ik ben dit weekend naar de HCC gegaan om een switch te kopen. Ik heb daar bij de MYCOM tent een 8-Port Fast Ethernet Switch gekocht voor 39 euro.
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik dacht dat dat best makkelijk aan te sluiten was.
Ik heb tussen mijn pc en de switch een straight utp kabeltje gedaan en tussen mijn switch en de modem een cross utp kabel. Het 100M lampje waar ik mijn pc aansluit gaat branden, en waar ik de modem in doe gaat ie niet branden (maar dat schijnt zo te horen).
Ik dacht dat het nu wel zou werken, maar mijn pc kan de modem niet vinden :?. Ik kan dus niet op internet.
Ik heb daarna andere combinaties geprobeert met de utp kabels (bv. tussen switch en modem een straight kabel en ook een straight tussen de pc en de switch) zonder resultaat.
Ik had het bonnetje gelukkig bewaard, dus ik ben vandaag terug naar de MYCOM in Hoofddorp gegaan om een nieuwe switch (alleen de switch, niet de adapter) te halen, want volgens mij lag het aan de switch.
Nu heb ik dus de switch vervangen, maar hij doet het nog steeds niet :'(.

wat heb ik fout gedaan?? (het zal namelijk wel weer iets stoms zijn, mij kennende)

alvast bedankt

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als LEDs niet branden dan werkt het niet. Waarschijnlijk moet je een ander kabeltje hebben (cross-over in plaats van straight).

Verwijderd

Topicstarter
Moet het lampje van 100M van de modem ook branden?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nee, maar wel een ander LEDje bij die poort.

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:08
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 17:59:
Moet het lampje van 100M van de modem ook branden?
Het modem heeft 10mbit en beide lampjes moeten inderdaad branden

Verwijderd

Topicstarter
????? moet de 100mbit van de modem nou wel of niet branden?? soz voor n00bnes :D

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:08
Het is een 10mbit verbinding......en ja dat TIEN mbit lampje van je modem moet branden en van je switch ook. Probeer je laatste poort van je switch als je dat niet hebt gedaan

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn laatste poort geprobeerd, zowel een cross als een straight.
Helaas geen effect. De switch ziet hem wel, want er gaat wel een lampje op de switch branden.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Laat me raden: switch bevat geen uplink maar is auto-detect ?

Een getweaked modem werkt vaak niet met auto-detect.

Zie: Netwerk met ADSL-modem (gekraakt) en switch.

[ Voor 24% gewijzigd door havana op 27-11-2002 18:49 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
owke, dus ik heb gewoon een verkeerde switch gekocht :S.

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 08:31

Zorro

Z

Doe ook eens een straight kabel van switch naar modem, dat moet beter gaan volgens mij :)

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Dat boeit niks.. helaas. Lees het topic er maar es op na.

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1