[Debian/Slackware] Install Probleem ?

Pagina: 1
Acties:

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:47
Ej, ik wil op mijn pc'tje wat ik bijelkaar gekocht hebt op de HCC linux op draaien. Maar ik krijg de hele zooi geen eens geinstaleerd. Ik heb Debian en Slackware geprobeert als ik opstart met Floppy of vanaf CDROM en wil instaleren dus op enter drukken, gaat ie even laden dan krijg je te zien 'Loading Linux... Ok, booting the kernel' en daar reset ie op hangt ie :| super vaag allemaal bij allebij het zelfde probleem :'(

Weet iemand waar dit aan ligt? Hardware :?

Specs van PC:
Rack: Procase IPC-C4S Zwart
Mobo: Gigabyte GA-7VAX
Mem: Samsung 256MB DDR 333/2700
CPU: AMD Athlon XP 1800+ ( Idle: 26c. )
HDD: Western Digital 80GB 7200RPM 2MB
Vid. kaart: TNT2 M64 32MB
CDROM: 48X AOpen

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

probeer dan een gewoon de setup te starten op een andere PC, als het daar ook niet lukt zou ik toch een nieuw CDtje regelen, lukt het daar wel dan weet je dat het aan je hardware ligt....

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Verwijderd

BIOS instellingen correct ??
Ik veronderstel dat je met hardware prob zit ...

• console
KnEuTeR schreef op 27 November 2002 @ 17:37:
probeer dan een gewoon de setup te starten op een andere PC, als het daar ook niet lukt zou ik toch een nieuw CDtje regelen, lukt het daar wel dan weet je dat het aan je hardware ligt....
heb verder geen andere pc's hier staan behalve deze dan.... Maar zou het dan echt aan de harware liggen? :|

• console
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 17:38:
BIOS instellingen correct ??
Ik veronderstel dat je met hardware prob zit ...
uhm, tjah denk ut wel, wat zou ik dan eventueel in de BIOS allemaal moeten veranderen?

Verwijderd

Hmm. Heb je wel de snelheden voor het geheugen goed ingesteld? (niet geOCed ofzow?)

Verwijderd

Ik zou eens een keer de default instellingen van je bios laden (ook niks overclocken) en het dan nog eens proberen. Mocht dit niet helpen dan kun je eens het programma memtest86 downloaden om je geheugen te testen.

Heb je die machine ook al een keer windows geinstalleerd om te testen en zo ja liep dat dan wel goed?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 17:43 ]

• console
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 17:41:
Hmm. Heb je wel de snelheden voor het geheugen goed ingesteld? (niet geOCed ofzow?)
Ja staat allemaal goed, niks geOC't

• console
Arg! zit ik net dus in de BIOS te kijken staat ineens de geheugen mhz op Auto, terwijl ik het toch echt op 333 had gezet :| Maar hij gaat nu wel verder maar krijg nu 'Kernal Panic: Attempt to kill init!'

Verwijderd

Ik heb deze melding nooit gehad. Een query op google.com gaf dit als mogelijke oplossing,
geef deze parameter mee bij het booten van de kernel:

linux nobiospnp

• KnEuTeR

KnEuTeR

console schreef op 27 november 2002 @ 17:39:
[...]

heb verder geen andere pc's hier staan behalve deze dan.... Maar zou het dan echt aan de harware liggen? :|
het is toch wel handig om even te controleren.

anders ben je ALLES aan het sjekken en testen aan hardware in je pc, blijkt het gewoon een rot CDtje te zijn (HCC voorspelt meestal niet veel goeds >:))

Verwijderd

Ik weet niet of je de cd's hebt gekocht of gedownload en zelf gebrand, maar in het laatste geval kun je de MD5sum controleren als je de iso files nog hebt.

• console
Ok, alles werkt nu, maar nu staat alles op Read-Only, en als ik Man Mount wil starten wat dus niet wil omdat ie een temp file wil aanmaken :|

maar nu staat in het begin met booten: mount -n -o remount.rw /

wat ik dus intikte en wat dus niet werkt zegt ie dat ie bezig is.

• KnEuTeR

KnEuTeR

console schreef op 27 November 2002 @ 19:20:
Ok, alles werkt nu, maar nu staat alles op Read-Only, en als ik Man Mount wil starten wat dus niet wil omdat ie een temp file wil aanmaken :|

misschien linux partities maken/formateren?!

• Cafe_de_beuk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

Cafe_de_beuk

Biertje?

console schreef op 27 november 2002 @ 19:20:

Hmz... als je nu eens als root inlogd en dan:

chmod -R 755 /tmp of chmod -R 777 /tmp
dan ken je in de temp wel schrijven, wil je op de hele hardeschijf scrijven kun je altijd nog

chmod -R 755 /

of

chmod -R 777 /

Als je alles dan eenmaal klaar hebt, kun je het later altijd nog opnieuw beveiligen met chmod hoe dat moet moet je maar ff bij google opzoeken, staat genoeg info op

Don't go mad, go linux

Pagina: 1