Toon posts:

[CF] hoe een compact flash kaart lezen die fouten geeft?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een minolta 2300 fototoestel.

er gaan compact flash kaarten in en ik heb er 3 van: 1 van 8mb,`1 van 48 mb en 1 van 32

goed nu ben ik van de zomer op vakantie geweest en heb 1300 foto's gemaakt. het probleem is echter dat ik van de 48 mb kaart maar de helft van de foto's eraf kan halen. dan kapt ie en zegt ie dat er een error is. Wat moet ik doen? een compactflashcard reader is geen optie (te duur). ik heb het vorig jaar wel eens laten doen bij een fotozaak (gratis) maar ik wil gewoon dat m'n toestel werkt.

in die fotozaak bleek toen dat er een paar fouten zaten in de foto's. die kwamen er gewoon niet uit maar hij ging wel verder met de rest. mijn fototoestel blfijt hangen bij die foto's vermoed ik

wat nu?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Je software goed geinstalleerd? Minolta 2300 maakt geen extra drive aan als ik het me goed herinner.
Ik bedoel, je kunt niet zoals met de 2330 gewoon als een xtra harddisk werken.

Verwijderd

Topicstarter
Gem1e schreef op 27 november 2002 @ 18:59:
Je software goed geinstalleerd? Minolta 2300 maakt geen extra drive aan als ik het me goed herinner.
is dit software niet compatible misschien???

Verwijderd

Topicstarter
Gem1e schreef op 27 November 2002 @ 18:59:
software is goed geinstalleerd

• Gem1e
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 17:11:
Ik heb een minolta 2300 fototoestel.

er gaan compact flash kaarten in en ik heb er 3 van: 1 van 8mb,`1 van 48 mb en 1 van 32

goed nu ben ik van de zomer op vakantie geweest en heb 1300 foto's gemaakt. het probleem is echter dat ik van de 48 mb kaart maar de helft van de foto's eraf kan halen. dan kapt ie en zegt ie dat er een error is. Wat moet ik doen? een compactflashcard reader is geen optie (te duur). ik heb het vorig jaar wel eens laten doen bij een fotozaak (gratis) maar ik wil gewoon dat m'n toestel werkt.

in die fotozaak bleek toen dat er een paar fouten zaten in de foto's. die kwamen er gewoon niet uit maar hij ging wel verder met de rest. mijn fototoestel blfijt hangen bij die foto's vermoed ik

wat nu?
Ik kan met de laagste resolutie met een Minolta 2330, op een 128 mb kaart hooguit 900 foto`s maken,
hoe kun je dan op 1 van 8 en 1 van 48 en 1 van 32mb 1300 foto`s krijgen?
Volgens mij zit daar de fout.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:59
Een flashcard reader kost toch niet zo veel? Als je een laptop hebt, ben je al voor 8 eurootjes klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Gem1e schreef op 28 November 2002 @ 12:44:
[...]

Ik kan met de laagste resolutie met een Minolta 2330, op een 128 mb kaart hooguit 900 foto`s maken,
hoe kun je dan op 1 van 8 en 1 van 48 en 1 van 32mb 1300 foto`s krijgen?
Volgens mij zit daar de fout.
resolutie verlagen en jpeg compressie (achteraf erg dom want sommige foto zijn echt van een :r kwaliteit, maar goed ik heb er nu wel 1300 :)

Verwijderd

Topicstarter
DaCoTa schreef op 28 November 2002 @ 14:41:
Een flashcard reader kost toch niet zo veel? Als je een laptop hebt, ben je al voor 8 eurootjes klaar.
klopt maar ik heb een win95 laptop (p75)

ik weet dus niet of daar die pcmdia kaart in draait?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een compact pcmdia reader gekocht. werkt :) 12.95

• Gem1e
:)
Pagina: 1