Win98 'installeert zichzelf opnieuw'.

Pagina: 1
Acties:

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Topicstarter
Op de compu van mijn vader is iets zeer vreemds gebeurd. Hij draait win98, en op en toen hij zondagavond zijn comp opstartte gedroeg deze zich alsof windows opnieuw was geinstalleerd. In alle opzichten! Alle niet-standaard drivers waren weg, en alle programma's inclusief windows zelf dachten dat ze nog nooit gedraaid waren.

Ik kreeg dus het welkomsscherm van windows, de internet wizard van explorer, en Outlook was ook alle instellingen kwijt.

Ik speculeer dat het register op een of andere manier vervangen is voor de standaard installatie versie.

Kent iemand dit probleem, hoe het is gekomen en hoe ik het had kunnen oplossen. (Heb nu gewoon alles opnieuw geinstalleerd, maar ben benieuwd of het makkelijker had gekund).

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Misschien een virus, of een nieuw gebruikers profiel, of nieuw hardware profiel?

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

waren de daadwerkelijke files (geinstalleerde programma's dus) er nog wel dan? Want een register terugzetten is 1, de geinstalleerde files exact zo weg halen dat het lijkt op een verse install is iets heeeel anders. Er zouden dan nog wel sporen van oude programma's te vinden moeten zijn.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• PhysicsRules

PhysicsRules

Topicstarter
De files waren er nog. Het was alsof alle verwijzingen weg waren. Daarom dacht ik aan het register. Ik dacht ook aan een virus, maar heb niets gevonden.

Verwijderd

Kan ook komen door instabiele hardware. Had dit ook eens met een slechte processor. Iedere keer werd het register teruggezet. Gebeurt ook wel eens met overclocken. Virus is natuurlijk niet uit te sluiten.

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Dit heb ik ook eens gehad bij een bedrijfje waar ik wat netwerkbeheer doe. ALle programmas waren nog aanwezig maar geen enkel programma was meer geregistreerd bij het besturingssysteem. Moest alles opnieuw installen ( of regs invoeren)

Netwerk instellingen waren weg
printers waren weg
snelkoppelingen
resolutieinstellingen

echt zeeeer wazig.. heb maar alles werkend gemaakt.. wist verder ook niet wat ik er mee moest

No worries m8

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
booten naar dos en scanreg /restore, backuppie van het register terugzetten en klaar

isse wat sneller als een compleet nieuwe installatie...dus dat iig voor de volgende keer :)

Verwijderd

Ben je niet als een andere gebruiker aangemeld?
Dan krijg je idd eigen desktop , OE , IEX settings, start menu etc.

• PhysicsRules

PhysicsRules

Topicstarter
veldmuis schreef op 27 November 2002 @ 16:58:
booten naar dos en scanreg /restore, backuppie van het register terugzetten en klaar

isse wat sneller als een compleet nieuwe installatie...dus dat iig voor de volgende keer :)
Dank je, dat was wat ik zocht. Kon er niet meer opkomen. Hoe zit dat ook al weer. Moet ik dan zelf handmatig een backup hebben gemaakt, of doetie dat uit zichzelf.

In elk geval, het systeem draait nu een stuk beter dan eerst, dus ik ben niet eens zo ongelukkig.
Pagina: 1