TCP/IP probleem: geen nieuwe connecties

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb onder Windows 98 een raar probleem met TCP/IP. Na het opstarten werkt alles goed, maar na een tijdje krijg ik foutmeldingen over verbindingen.
Als ik bijvoorbeeld van een lokale webserver een page met drie frames ophaal, kan hij maar een van die frames laden. Als ik refresh, precies hetzelfde. Bestaande connecties lijken gewoon door te werken (ICQ doet het nog gewoon). Ping werkt ook nog steeds.

Als ik dan herstart is het weer goed, maar ik heb niet zo'n zin in herstarten.
Weet iemand misschien wat hier precies het probleem is en hoe dit opgelost kan worden?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Net toen ik op die link wilde klikken kreeg ik het probleem weer ;->
Ik ga die links nu bekijken, want ik baal er wel van.
Het gebeurt namelijk op twee PCs.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat zijn een paar zeer interessante pagina's, bij voorbaat dank.
Ik heb de veranderingen aangebracht in mijn registry (met de anderstaande file).
Deze pagina's verklaren volgens mij waarom IE maximaal twee bestanden van een server download (wat ik altijd al erg vervelend vond). Ook denk ik dat ik nu weet waarom mijn multi-threaded downloader niet zo snel was als verwacht.

Maar ik denk niet dat mijn probleem nu is opgelost, want nu kunnen er alleen meer gelijktijdige connecties worden gemaakt.

max_connections.reg:
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"MaxConnectionsPerServer"=dword:00000008
"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:00000008

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoeveel connecties naar de server maakt je browser als er een frameset met 3 frames wordt gemaakt? (4 pagina's)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Geen idee, maar als hij aan zijn maximum zit wacht hij gewoon met die connectie.

Gewone webpagina's bekijken lukt trouwens ook niet als dat probleem zich voordoet.
Pagina: 1