Vanaf welke datum worden de abonnementskosten berekend?

Pagina: 1
Acties:

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
Goeiedag,

Tot op vandaag maak ik gebruik van mijn telefoonlijn (56K).
Ik heb vandaag mijn USB-modem voor mijn ADSL-lite verbinding binnengekregen.
Ik heb Zon gebeld en volgens hen is mijn lijn klaar voor gebruik,
ik kan dus nu van mijn ADSL gebruik gaan maken.

Ik heb echter 1 vraag:

vanaf wanneer begint dat abonnement te lopen en vanaf wanneer moet
ik dus € 32,95 per maand gaan betalen?

Is dat gewoon wanneer je er voor de eerste keer gebruik van maakt,
dus wanneer je internetverkeer voor de 1e keer via die USB-modem loopt?
En rekenen ze de kosten dan gewoon elke maand vanaf nu dus, tot aan de 27e van december,
dan van de 27e van december tot de 27e van januari, enz
of moet ik dan over deze 5 dagen in november ook nog eens apart € 32,95 betalen
en dat het dan vanaf 1 december tot 1 januari enz gaat lopen?
Als dit laatste het geval is, dan zou ik beter even kunnen wachten tot 1 december.

Wie weet hoe dit zit?

Mijn tweede probleem: hoe kom ik van Het Net af?
Ik heb 3 emails gestuurd naar info@hetnet.nl, zelfs een brief aan de Klantenservice
(Het Net Klantenservice, postbus 2728, 3800 GG, AMERSFOORT). Ik heb ze verzocht om mijn abonnement (dat van € 2,95) per 1 december te beeindigen, maar ik krijg geen enkele reactie.

Ik kan Het Net helaas niet opbellen, want ik heb nog zo'n klassieke telefoon thuis,
wel met druktoetsen. Als je echter hoort, toets nu een 1, ondersteunt mijn telefoon dit niet.

Hoe kom ik van ze af?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Vraag 1:
Je gaat betalen zodra jou lijn officieel goedgekeurd is dat hij dus werkt.
Dit hou in dat ook jij online gezeten moet hebben, bij een vriendin van me stond op een blaadje dat dit meestal 8 dagen na het ontvangen van het DHZ pakket is.

Vraag 2:
Ik zou als ik jou was het automatisch incasso blockeren. Hun maken het zo moeilijk voor jou om op te zeggen, dan wordt het ook imo hun probleem. Niet jou probleem van maken dus.

• mrbombastic
Moet ik nu wel of niet die extra € 32,95 betalen als ik vandaag gebruik ga maken van mijn ADSL?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:40

DarkSide

theres no place like ::1

Ik kreeg te horen dat zodra ik gebruik maak van de lijn dat dan de kosten worden berekend.
Dat betekend dat als ik nu in zou loggen ik ook voor deze maand kosten moet betalen.
Ik wacht daarom op zondag 1 dec. totdat ik alles aansluit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
mrbombastic schreef op 27 november 2002 @ 16:55:
Moet ik nu wel of niet die extra € 32,95 betalen als ik vandaag gebruik ga maken van mijn ADSL?
Nee geen extra 32,95, dit wordt pro rato berekent.
Deze maand dus nog 3 dagen.

32,97/30*3 = Kosten voor deze maand.

• mrbombastic
Hmmmm Darkside en Airwolf zeggen allebei iets anders.
Wat is het nou?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:40

DarkSide

theres no place like ::1

Laat ik het zo formuleren. De primafoon vertelde mij dit. Of dit echt zo is weet ik niet 100%.
Ik ga echter niet het risico nemen. Kan wel een paar dagen wachten. Anders ben ik 100 euro kwijt deze maand. Bel ze anders voor de zekerheid op.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 13:37

Ginz

Trek Superfly 5 powered

DarkSide schreef op 27 November 2002 @ 17:08:
Laat ik het zo formuleren. De primafoon vertelde mij dit. Of dit echt zo is weet ik niet 100%.
Ik wil niet al te bijdehand zijn, maar wat de medewerkers van Primafoon zeggen is niet altijd waar (bijna altijd niet)

Natuurlijk zijn er ook primafoon verkopers die alles wel goed zeggen en natuurlijk zijn er ook medewerkers uit andere winkels die niet altijd de juiste informatie geven.

Maar over het algemeen is mijn mening over Primafoon personeel niet zo super goed..
Ik ga echter niet het risico nemen. Kan wel een paar dagen wachten. Anders ben ik 100 euro kwijt deze maand. Bel ze anders voor de zekerheid op.
En een ding weet ik zeker, als jij 3 dagen voor het einde van de maand een abo afsluit, betaal jij maar 1/10 van de kosten

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1