Toon posts:

usb aansluiting standard in kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik heb een nieuwe kast en nou zitten er daar 2 usb aansluitingen standaard ingebakken.
nou zijn er dus 4 stekkertjes die aangesloten moeten worden op mijn mobo om 1 usb poort te gebruiken.
Deze 4 zijn: gnd, -d. +d en +5V.
gnd en +5v weet ik wel te vinden maar nu moet ik dus weten wat hudt -d en +d in en waar kan ik die vandaan halen vanaf mijn mobo.
en kan ik deze aansluitingen vanaf een com aansluiting van mijn mobo afhalen???

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wat voor moederbord heb je?
Op sommige moederborden zitten pinnetjes voor een USB aan de voorkant.

-edit-
IIG niet van de com-poort

-opmerking-
er staat een typvout in je sig.

[ Voor 30% gewijzigd door Resistor op 27-11-2002 18:17 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

die +d en -d is voor de data, als die niet standaard op je mobo zit, kan je t volgens mij wel vergeten...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb geprobeerd om van een usb-bracket door te lussen naar een usb poort. Maar dat werkte niet helemaal. Ik had alles 1op1 aangesloten. Het rare was, dat er een extra draadje aanzit. Ik zag een rode, zwarte, witte, groene, en een ongeisoleerde draadje, wat is dat nou voor?

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

ReseT schreef op 27 november 2002 @ 21:38:
Ik heb geprobeerd om van een usb-bracket door te lussen naar een usb poort. Maar dat werkte niet helemaal. Ik had alles 1op1 aangesloten. Het rare was, dat er een extra draadje aanzit. Ik zag een rode, zwarte, witte, groene, en een ongeisoleerde draadje, wat is dat nou voor?
Pin 1: rood : Vbus (5 volt)
Pin 2: wit : D-
Pin 3: groen : D+
Pin 4: zwart : Massa

Die ongeisoleerde zal wel extra shielding zijn, ik heb hier een doorzichtig USB-kabeltje waar een metalen 'netje' om de aders zit. Daar zal het 5e draadje wel aan komen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?