Toon posts:

Problemen met mijn nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuwe harde schijf voor mijn computer gekocht [ een maxtor 30GB 7200rpm ] maar deze wordt niet gedetecteerd door mijn computer [ het is de enigste HD dus Master ]
Als ik opstart met een opstart diskette dan ziet hij deze harde schijf ook niet.

Volgens mij moet ik mijn bios flashen zodat de harde schijf wel gedetecteerd wordt. Ik heb dit wel eens eerder gedaan op hetzelfde moederbord voor een Maxtor 40Gb 54000rpm maar dus ik dacht dat hij hem wel zou pakken maar helaas.
Weten jullie misschien waar ik zulke flash programma's kan downloaden of kunnen jullie mij er misschien eentje sturen? Want het is al een tijd geleden dat ik het gedaan heb en ik ben de url kwijt van waar ik dat progamma vandaan heb.

Het gaat trouwens om een AWARD bios op een Giga-byte moederbord type weet ik alleen niet, sorry

Alvast dank voor jullie hulp.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:07

momania

iPhone 30! Bam!

Kijk eens op de site van je moederbord fabrikant :Y)

En staan de jumpers goed enzo..juist aangesloten op je IDE kabel enz enz...

[ Voor 44% gewijzigd door momania op 27-11-2002 16:09 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:59

St@m

@ Your Service

ehm op de site van gigabyte kun je vast wel biossen downen, maar ik denk niet dat het daaraan ligt, heb je je schijf wel goed aangesloten, en kun je de schijf in de bios wel detecteren?

welkom op GoT trouwens.
als je het nog niet gedaan hebt lees dan eerst de faq door, dat voorkomt naarigheden in de toekomst.

[ Voor 26% gewijzigd door St@m op 27-11-2002 16:10 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reply's

Maar zover ik weet heb ik de Ide kabels goed aangesloten, en hij staat goed op master.

Maar hij wordt ook niet in de bios gedetecteerd.

Verwijderd

Topicstarter
St@m schreef op 27 November 2002 @ 16:09:
welkom op GoT trouwens.
als je het nog niet gedaan hebt lees dan eerst de faq door, dat voorkomt naarigheden in de toekomst.
Dank

Verwijderd

Bij maxtor heb je ook een setting dat ie master is zonder slave, of brobeer het is zonder jupers erop, dat werkte voor mij erop.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 16:35:
Bij maxtor heb je ook een setting dat ie master is zonder slave, of brobeer het is zonder jupers erop, dat werkte voor mij erop.
Dit deed het hem, bedankt
Pagina: 1