Toon posts:

[Win2k] Na starten van Netmeeting crash en vga drivers rot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok nu heb ik regelmatig van die gasten die de boel in de soep helpen op hun pc dus ben ik altijd zo vriendelijk dat ff te fixen aangezien dat vaak van die oer simpele dingen zijn maar wat gebeurd er nu.... als ik netmeeting op start terwijl het systeem nog iets anders doet zoals een browser openen of er komt een bericht binnen (icq) dan crashed het systeem.

Doe ik totaal niks dan start netmeeting gewoon op en kan ik gewoon er mee werken.. ben ik klaar en ga ik dan iets doen terwijl netmeeting nog draait dan is de kans 60% dat i alsnog reset.

Ik weet dat het met m'n asus7700 te maken heeft maar wat mijn probleem is dat ik na die crash de drivers over de zeik heb. Kleuren op buroblad kloppen niet.. mpg of avi files lopen fullscreen totaal niet en zien er lelijk uit als of je een jpg plaatje ziet die met de minste kwaliteit is opgeslagen.

M'n iconen in de quickstart zien er ook anders uit.. donkerder enzo. Un installen en op nieuw installen heeft geen zin. Direct x opnieuw ook niet.. normaal formateer ik zodra dat gebeurd.. maar ik wil toch wel graag weten wat het nu is wat rot is zodat ik het kan fixen zonder te formateren.. dus iemand een idee of heeft het zelfde mee gemaakt lemme know..

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zijn je instellingen misschien teruggevlogen naar de standaard 640x480 met 16 kleuren of zijn het echt artifacts die je waarneemt?

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 27 november 2002 @ 17:45:
Zijn je instellingen misschien teruggevlogen naar de standaard 640x480 met 16 kleuren of zijn het echt artifacts die je waarneemt?
nee zo slim ben ik nog wel hehehe..
nee alles is goed ingesteld...
maar alle kleuren van de iconen zijn nu heel anders.. donkerder of helderder.. ligt er aan welk icoon.. maar dat niet alleen.. sommige 2d games doen het niet eens meer...

maar 3d games wel..

Verwijderd

Netmeeting starten en onder de opties "Video ontvangen bij opstarten" uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 16:54:
Netmeeting starten en onder de opties "Video ontvangen bij opstarten" uitzetten.
gaan we dat eens proberen
enig idee waarom dat gebeurd? en waarom het uit moet staan?

Verwijderd

Netmeeting zet Direct3D en DirectDraw uit als je met video werkt, geloof ik.

Als de video aangezet wordt bij het opstarten (van Windows blijkbaar), raak je daarmee dus Direct3D (3D spellen) en DirectDraw (2D spellen en filmpjes/TV) kwijt. Overkwam mij ook laatst. Heel irri.

Verwijderd

Topicstarter
aha... ik heb het gedaan en nu maar afwachten tot het weer gebeurd
thx

Verwijderd

Topicstarter
ok hij reset nog steeds als ik iets heb open staan of doe tijdens het starten van netmeeting..
maar dat m'n kleuren aan gort gaan dat is niet meer zo nu ik dat video uit gezet heb..
maar nu nog zien er achter te komen wat dat resetten veroorzaakt.. iemand een idee?
Pagina: 1