DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Bij dit MSI nForce mobo staat dat lan optioneel is, dus daar zal ook wel een versie zonder lan van zijn.
Maar toch wil ik je graag een ongelofelijk stomme vraag stellen.
Waarom koop je niet een gewoon nForce mobo en zet je dan lan in je bios uit?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Maar die link die je gaf, dat is volgens mij nForce 1 en niet nForce 2, klopt dat ?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Oeps, kloptArfman schreef op 27 november 2002 @ 17:03:
Omdat dat LAN kaartje conflicten op kan leveren met software die wij gebruiken (ik ben niet je average thuisgebruikertje). Novell VLM DOS client moet ermee kunnen werken bijvoorbeeld. Van een Intel Pro100S weet ik dat dat allemaal vlekkeloos werkt. Als je moet beslissen voor 1800 PC's neem je geen risico
Maar die link die je gaf, dat is volgens mij nForce 1 en niet nForce 2, klopt dat ?
Maar onboard nics kun je in 99 van de 100 gevallen toch uitschakelen in het BIOS (net als onboard sound). Dan staat dat apparaat gewoon helemaal uit, dan kan je OS 'm niet eens meer detecteren. Waarom dan moeilijk doen als je je perfecte mobo gevonden zou hebben, met alleen een nic erop die je niet wil hebben maar wel kunt uitschakelen?
Ik zou wel even checken óf de nic uit te schakelen is, maar een enkel mailtje naar de mobofabrikant en je weet het al.
En verder, het zoeken van een mobo op zich.. Ik denk dat je dat zelf ook wel kunt (voor zover de nForce 2 leverbaar is, ik weet niet of ie dat al is. Hou de pricewatch en het nieuws op de FP in de gaten
Btw, tip. Koop eerst 1 zo'n hele pc bij elkaar en kijk of ie goed werkt. Dan kun je nog dingen aanpassen voor je de overige 1799 machines besteld
[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 27-11-2002 18:09 ]
Verwijderd
@ W3ird_N3rd: natuurlijk testen wij eerst een standaardconfiguratie voordat wij er weetniethoeveel gaan bestellen. Echter, als we de configuratie in januari willen vastleggen bij onze leverancier, moeten we nu zo'n beetje gaan testen. Ik wacht met smart op de nForce2 met IGP, dat snap je wel.
2 jaar geleden ging de strijd tussen een Intel Celeron en een AMD Duron machine .. alleen op de een of andere reden was die Celeron veel trager dan de Duron (had misschien iets te maken met de TNT2 die in de AMD zat tov de i810 op de Celeron) waardoor ik een goede reden had om naar AMD te gaan
Sja, je blijft toch een tweaker he
Epox heeft de EP-8RGA+ al aangekondigt
Verwijderd
De nForce1 heeft zich al bewezen als zijnde goed en stabiel. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor de K7S5A. Als ik de berichten en forums geloven moet, zijn beiden overwegend goed. Wat dóen die leerlingen op die PC's, als je zo "bezeten" bent van de specs? (Deze worden NIET om te tweaken
Vergeet ook de hele beheersmeuk van Novell niet, de client, ZENworks executables, Remote Control, enzovoort. Bovendien hebben we nu KT3 mobo's dus een nForce 1 is een achteruitgang.
Wie gaat er nou nu al een KT3 vervangen...? Hoe lang doen jullie met pc's? Een paar maanden?Arfman schreef op 28 November 2002 @ 12:48:
Bij ons word er een redelijke aanslag gedaan op PC's qua processor en geheugen. AutoCAD 2000, Office 97, verscheidene specifieke applicaties (ik noem een TLN Planner die perse de hele map van de Benelux in z'n geheugen wil laden) en dat moet allemaal naast elkaar draaien.
Vergeet ook de hele beheersmeuk van Novell niet, de client, ZENworks executables, Remote Control, enzovoort. Bovendien hebben we nu KT3 mobo's dus een nForce 1 is een achteruitgang.
Wat er nu allemaal draait en wat je daar dan aan te kort komt weet ik niet, maar als het dan echt nodig is moet je gewoon die KT3 Ultra's voorzien van een wat snellere cpu (2600+ officiëel ondersteund..) en wat meer geheugen erin doen. Dat mobo heeft atm nog niet echt vervanging nodig lijkt me.
[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 28-11-2002 14:22 ]