Toon posts:

[WinXP] Netwerkkaart(en) willen niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een pc van een kennis, daar moet ik een netwerkkaart in bouwen zodat hij een netwerk kan fixen.

Het probleem is als volgt:
Ik zet de netwerkkaart erin (Realtek RTL8139D) en hij vind hem meteen maar krijg een error:
Dit apparaat is niet juist geconfigureerd (Code 1)
Klik op stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

(hij vind de kaart wel enz maar niet goed dus)

IK heb de laatste drivers gedownload en installeerd, werkt niet.

Heb de kaart in een ander pci slot gezet (alle 4 die vrij waren) en werkt nog steeds niet.
In het BIOS gekeken en naar mijn mening staat daar alles goed.

Ook heb ik 2 andere kaartjes getest die van mezelf zijn:
*3com 3c905C-TX
*Acceton EN1207DTX

En bij deze krijg ik nog steeds dezelfde fout!

Iemand die mij kan helpen? ik kom er niet meer uit :/

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of iemand hier iets mee kan doen:

[IRQ's]
Netwerkbron Apparaat Status
IRQ 9 Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI OK
IRQ 16 NVIDIA GeForce2 MX 100/200 OK
IRQ 0 Systeemtimer OK
IRQ 8 Systeem-CMOS/Real-timeklok OK
IRQ 13 Numerieke-gegevensprocessor OK
IRQ 12 PS/2-compatibele muis OK
IRQ 1 Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord OK
IRQ 6 Standaarddiskettestationcontroller OK
IRQ 4 Communicatiepoort (COM1) OK
IRQ 3 Communicatiepoort (COM2) OK
IRQ 5 Met MPU-401 compatibel MIDI-apparaat OK
IRQ 14 Primair IDE-kanaal OK
IRQ 15 Secundair IDE-kanaal OK
IRQ 19 Intel(r) 82801BA/BAM USB universele host-controller - 2442 OK
IRQ 23 Intel(r) 82801BA/BAM USB universele host-controller - 2444 OK
IRQ 17 Intel(r) 82801BA/BAM AC'97 Audio Controller OK

en het is btw Windows XP home editie

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Niet zo snel kicken svp.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben er nog steeds neit uit, en er zijn vrijwel geen reply's...

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:53
Haal alles eens eruit behalve je VGA en je Ethernet
[Dikkie dick mode]
Kijken wat ie doet :)
[/Dikkie dick mode]

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Topicstarter
Modem eruit en nog steeds errors (op alle slots en alle 3 de kaartjes)

Verwijderd

hmm alle 3 niet? mobo kaput ofzow? modem werkte dus wel goed.. en als je de netwerkkaart in de slot van de modem zet? of heb je da al geprobeerd :)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 12:08:
[...]

Ja ik ben er nog steeds neit uit, en er zijn vrijwel geen reply's...
Hoi masterwill

Het te snel kicken van je topic kan heel irritant overkomen zie ook Kicken van je topic

We (users+ moderators) zitten niet 24 uur, 7 dagen continu te F5'en of er al nieuwe topics zijn :) Wees geduldig in dit soort gevallen ;)

Als je een aanvulling wil doen op je eerdere posts kan je ook deze gebruiken Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Daarnaast als tip:
- installeer je pc zo kaal mogelijk (alleen VGA erin) en doe daarna 1 voor 1 je andere pci/agp kaarten erbij.
- Is je bios up to date ?
- laatste drivers enzo bij de hand ?
- foutmeldingen
- heb je al eerder met XP op dit systeem gedraaid, gaf dat geen problemen ?
- Al getest met een andere windows / linux versie op dit systeem, en geen problemen toen gehad

suc6 met bughunting :P :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:42

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Billie G. zegt:
MORE INFORMATION
Code 1

This device is not configured correctly. (Code 1)

To update the drivers for this device, click Update Driver. If that doesn't work, see your hardware documentation for more information.

Solution button: Update Driver

This code means that the system has not had a chance to configure the device. To resolve the problem, follow the instructions in the Device Status box. In addition, you may be able to resolve this issue by removing the device in Device Manager, and then running the Add New Hardware wizard from Control Panel.

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Zet hem eens in SLOT 3, mits je dat nog niet geprobeert hebt.

PS als je de COM en LPT poort(en) niet gebruikt is het misschien handig om deze in het BIOS uit te zetten zodat ze ook geen IRQ toegewezen krijgen en zodat andere hardware een hogere toegewezen IRQ krijgt, suc6.

En draai eens een http://windowsupdate.microsoft.com die had bij mij laatst nieuwe 3COM driver.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 18:14 ]

Verwijderd

Dit is toch gewoon een probleem met de machtigingen? Ik kan alleen dat ene topic hierover niet meer vinden. Daar stond een oplossign in.

Deze oplossing dus:

"Have had same problem with SCSI card. Folow instructions below. Works a treat.!!
This error appears to be due to a protection problem in the Windows registry and can occur with a variety of drivers (sound cards and SCSI drivers have been reported). To fix this problem, go to Start, Run... and type "regedit" without the quotes to run the Registry Editor. Navigate to

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ENUM\PCI

and you will see a number of keys of the form "VEN_xxxx", where xxxx are strings like "1102&DEV_0004&SUBSYS_00011103&REV_04". Under each of these folders will be another folder with a long numerical name. Open each folder and look for the "DeviceDesc" which matches the hardware you are trying to install. Right Click on the "VEN_xxxx" for that device and select 'Permissions' and then tick "Allow" for "Full Control". Close Regedit and then continue with the installation of your device."

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 18:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 18:27:
Dit is toch gewoon een probleem met de machtigingen? Ik kan alleen dat ene topic hierover niet meer vinden. Daar stond een oplossign in.
Machtigingen? :? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Thx allemaal
en vooral Mavas2 _/-\o_

hij doet het gewoon, het was machtigingen (denk dat de winkel had ingesteld dat je 0 rechten had zeg maar met het toevoegen van hardware)

ik begon al wanhopig te worden ;) thx :)
Pagina: 1