Toon posts:

[rad]koperen kachel (auto) radiateur

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er was een tijdje terug een topic met info over verschillende auto rads

De info die erin stond: enkele koperen (auto) rads waarop 2×120mm fans op passen.

dus minimaal 24*12 cm.

Ik ben dus zelf op zoek naar een koperen kachelrad waarop 2*120mm fans op passen.
Via enig wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat de
*honda civic '94 ongeveer 25 cm hoog x15 cm breed x 5 cm dik en van koper is

in aanmerking daarvoor komt, iemand meer? (of de ouwe topic die ik dan omhoog kan kicken)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:04

Epsilon

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 15:47:
Er was een tijdje terug een topic met info over verschillende auto rads

De info die erin stond: enkele koperen (auto) rads waarop 2×120mm fans op passen.

dus minimaal 24*12 cm.

Ik ben dus zelf op zoek naar een koperen kachelrad waarop 2*120mm fans op passen.

in aanmerking daarvoor komt, iemand meer? (of de ouwe topic die ik dan omhoog kan kicken)
Vrijdag ga ik nieuwe rads halen bij de sloop
ik zal dan daar es ff rondkijken voor je

Verwijderd

op volgende site kan je de info vinden over verschillende types rads --> http://www.heatercore4u.com/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 15:47:

Ik heb de 92' en die doet het prima, aanradertje. 5cm is wel een beetje dik alleen, je zou ook een toyota corolla kunnen proberen, dies iets van 3cm dacht ik.

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:40
als je ze er zelf uit moet slopen (uit de auto) ga dan voor een Alpha Romeo.

zie ook dit topic: [rml][ WC] het begin van m'n waterkoeling[/rml]/

bij de alpha kan je de fan die erop zit weg kicken, en dan nog wat plastic afbreken, 2 pennetjes afbreken, slangen doorsnijden, en de rad eruit trekken, de rad is 17x26cm en 4.4cm dik, alleen geen koper.

de radiator van een volkswagen polo is er ook nog wel uit te krijgen, ongeveer 12x26x4.3

alle andere radiatoren zitten veelsteverweg om ze eruit te slopen (echt onmogelijk)

als ze er al uit geloopt zijn: zoek de mooiste uit :D

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Verwijderd

Topicstarter
-JB- schreef op 27 november 2002 @ 20:33:

zie ook dit topic: [rml][ WC] het begin van m'n waterkoeling[/rml]/

bij de alpha kan je de fan die erop zit weg kicken, en dan nog wat plastic afbreken, 2 pennetjes afbreken, slangen doorsnijden, en de rad eruit trekken, de rad is 17x26cm en 4.4cm dik, alleen geen koper.

de radiator van een volkswagen polo is er ook nog wel uit te krijgen, ongeveer 12x26x4.3

alle andere radiatoren zitten veelsteverweg om ze eruit te slopen (echt onmogelijk)

als ze er al uit geloopt zijn: zoek de mooiste uit :D
volkswagen polo zeg je he?...

type polo? dat ouwe ding, of dat net nieuwere, of de nieuwste versie?
Want 12x26x4.3 cm klink goed (2×12cm fans) maar is deze ook van koper?

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 11:32:
[...]

ouwe, voor '92 die rechthoekige koekblikken met ronde lampen :D motorkap open dan zit ie bijna aan de oppervlakte bij het dashboard.

persoonlijk raad ik je die van de Alfa Romeo 33 1,7 E (die met de boxer motor) aan, die heeft nl, zoals Partyboy al zei, de rad onder een plastic behuizing met een flinke radiaalfan zitten. heel makkelijk te bereiken vanuit de motorkap. >:).

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

Verwijderd

Neem gewoon een fanduct met 1 fan, werkt super en stil. Het gehele koeloppervlak van je rad wordt zo benut, maakt niet uit hoe groot je rad is.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met een modd`n mroject daarbij zijn 2×12 cm fans vereist en daarbij dan ook een minimale 12×24 cm koperen rad, en die alfa`s hebben volgens mij geen 12×24 cm formaat.

• FlotterPower
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

bij renaults (de ouderen) zitten de rad's helemaal vooraan

I don't want no cake, I want me some pie!

• Wabs
  • Niet online
Is een Kachel Rad bij een Civic dan wel berijkbaar? of moet je een hele gereedschapskist bij je hebben om um eruit te slopen? (vaak onderin tussen dashboord en motor :( )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 17:37:
ik ben bezig met een modd`n mroject daarbij zijn 2×12 cm fans vereist en daarbij dan ook een minimale 12×24 cm koperen rad, en die alfa`s hebben volgens mij geen 12×24 cm formaat.
Zoals ik al schreef: je kan een rad van 46x33cm nog koelen met een 8cm fan. Zoveel airflow/herrie heeft een kachelrad niet nodig om goed te koelen.

• -JB-
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 11:32:
[...]

neej, de rad is niet van koper, maar koelt wel als een TREIN :7
persoonlijk raad ik je die van de Alfa Romeo 33 1,7 E (die met de boxer motor) aan, die heeft nl, zoals Partyboy al zei, de rad onder een plastic behuizing met een flinke radiaalfan zitten. heel makkelijk te bereiken vanuit de motorkap. .
dies inderdaat iets groter/makkelijker te berijken, maarja, wel 17cm breed, + nog 3cm voor je aansluitingen + nog een stuk slang dat je eraan gaat zetten.....
maar als je bereid bent je radiator te modden dan stuur je maar ff een mailtje, dan zal ik ff uitleggen hoe je die alpha radiators binnen de 17cm breed kan houden :D

je11e@hotmail.com

bijde radiatoren zijn niet van koper, maar hebben wel een gruwelijk oppervlak (links de polo, rechts de alpha):

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~breeu039/CM/jelleimg35.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~breeu039/CM/jelleimg36.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door -JB- op 28-11-2002 22:14 ]

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Jeanious schreef op 28 november 2002 @ 14:16:
...

ouwe, voor '92 die rechthoekige koekblikken met ronde lampen :D motorkap open dan zit ie bijna aan de oppervlakte bij het dashboard.

persoonlijk raad ik je die van de Alfa Romeo 33 1,7 E (die met de boxer motor) aan, die heeft nl, zoals Partyboy al zei, de rad onder een plastic behuizing met een flinke radiaalfan zitten. heel makkelijk te bereiken vanuit de motorkap. >:).
Het klinkt alsof jij je rads bij voorkeur 's nachts en zonder toestemming van de eigenaar uit auto's ript :) Snelheid top-priority....

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
ik heb (nog) geen foto's , maar die radiator vanuit die civic '94 is degene die ik hier heb
daarbij is het koelende oppervlak: h20 x b13 x d5 cm
totale oppervlak : 25 x13 x5 cm
en is helemaal van koper

kostte mij 20 euro omdat ik hem bij een autodemontage bedrijf (is niet helemaal het zelfde dan een sloperij) heb uitgezocht.
uitgezocht? jawel, dat is een bedrijf die voor je sloopt en alle onderdelen kun je aan een balie verkrijgen en staan allemaal in de computer.
binnen 5 minuten loop je weer naar buiten met een door jezelf uitkozen radiator.

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

-JB- schreef op 27 November 2002 @ 20:33:
.........................
....................
Damn 8)7 8)7 8)7

HET IS ALFA
Jeanious schreef op 28 November 2002 @ 14:16:
[...]

.........
alle alfa 33 hebben een boxer motor :+

ik heb namelijk zelf de 1,7 16v O-)
-JB- schreef op 28 November 2002 @ 22:13:
............

bijde radiatoren zijn niet van koper, maar hebben wel een gruwelijk oppervlak (links de polo, rechts de alpha
nu doe je het alweer :X

Still King

• -JB-
offtopic:
[quote]
[...]

Damn 8)7 8)7 8)7

HET IS ALFA

[...]

alle alfa 33 hebben een boxer motor :+

ik heb namelijk zelf de 1,7 16v O-)

[...]

nu doe je het alweer :X[/quote]

beetj onzinnig om hier een post van tig regels van te maken, maar toch bedankt :P

• OliverBB
maarre,... zou het nog verschil maken of zo'n radiator horizontaal ligt of verticaal staat?

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

OliverBB schreef op 01 December 2002 @ 01:40:
maarre,... zou het nog verschil maken of zo'n radiator horizontaal ligt of verticaal staat?
nope, maar doe dan wel de aansluitingen aan de onderkant (warme zooi stijgt op).

• OliverBB
lange schreef op 01 December 2002 @ 12:41:
[...]

nope, maar doe dan wel de aansluitingen aan de onderkant (warme zooi stijgt op).
in dat geval kan ik hem dus ook bovenop de pc kast monteren ipv erachter,is ook makkelijker met ontluchten.
(heb namelijk een midi tower en dan heb je niet zoveel ruimte aan de achterkant,ik had al een hele constructie bedacht)

[ Voor 5% gewijzigd door OliverBB op 01-12-2002 13:01 ]

Pagina: 1