Toon posts:

winXp blijft crashen (clean install)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren crashtte quake, dat was tot voorkort het enige wat hier eingelijk weleens crashtte sinds pb. Dus ik start vrolijk opnieuw op, maar dat ging dus niet meer. Want windows mistte een bestand en wilde op geen enkele manier meer booten.

Om een heel lang verhaal kort te maken, ik heb winXP dus opnieuw geinstalled. Format etc. En alles werkt weer prima.. tot vandaag.

Mijn computer valt om de paar minuten uit, dan reboot ie uit zichzelf. Ondertussen hoor ik af en toe een paar soort van tikjes van het moederboard en lijkt het alsof al mijn fans heel eventjes een toontje lager zingen. Je hoort ook echt dat langzamer draaien ineens. Ik kan dan mijn muis even niet bewegen voor 5 sec en daarna gaat ie weer vrolijk door.

Vervolgens ietsje later reboot ie, met name als ik een virusscan (housecall) doe, grote bestanden open, bestanden verplaats, download etc.

De error die gegeven word is:

KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

STOP: 0X0000007A
(OXE15AECBC, 0XC00000A3, 0XBF8F5C8F, 0X0EEC1860)

WIN32.SYS - ADDRESS BF8F5C8F BF800000, DATESTAMP 3B7DE698

booten doet ie normaal zonder problemen, eveneens als idlen. Af en toe krijg ik wel problemen met mijn promise tx2 kaart bij het booten. Dan piept het moederboard en kan de promise geen instellingen vinden (raid offline). Na een keer resetten boot ie weer normaal.
In systeem kan ik geen hardware conflicten vinden. (misschien ergens een irq probleem ofzo?? )

Ik kan sp1 niet installen omdat ie bij het downloaden crashed.
Mijn systeem zoals in sig, maar dan met MSI geforce4ti4400 128mb, alles teruggeclocked. CPU temp 40C idle, 50-55C stressed.
40.72 detonators, via 4in1 (de nieuwste, weet het nr zo niet), Fasttrack 2.00 B18 drivers, SBLive drivers(XP). Verder zijn de drivers van winXP zelf.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-03 21:59

Arno

PF5A

geeft [google=KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR] geen oplossing :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk niet nee, ik vind daar geen antwoord. Wel algemene informatie over de error maar vervolgens zijn mijn parameters geheel verschillend.

edit:

Ik heb sp1 gedownload met mijn andere comp, gebrand en die is nu aan het installen. Ik ben benieuwd..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 16:10 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik denk dat aangezien je een cleane install hebt gedaan het probleem eerder hardwarematig is, en zodoende ook beter in OH geplaatst had kunnen worden, maar dat wist jij toen natuurlijk nog niet. Als eerste raad ik je aan MemTest86 te downloaden en te runnen, want ik vermoed dat daar het probleem ligt.

Verwijderd

Topicstarter
memtest vind 486 fouten.. :/

Volgens mij blijft de test loopen want ik heb hem meer dan een uur aan laten staan en telkens bij 100% begon ie weer opnieuw, en elke keer tond de 400-600 fouten erbij op hetzelfde stuk.

IK ga nu maar eens chipje voor chipje testen en eens kijken welke van de 2 rot is. En ik hoop dat dat het enige is wat rot is

Verwijderd

Topicstarter
Oh nog even een vraagje erbij. Ik zoek iets om mijn hd grondig mee te fixen en na te kijken. Norton Diskdoctor werkt niet goed imho en chkdsk /F doet 10 sec over een 110 GB raid-0 'schijk' dat lijkt me dus ook niet erg betrouwbaar

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 19:10:
memtest vind 486 fouten.. :/

Volgens mij blijft de test loopen want ik heb hem meer dan een uur aan laten staan en telkens bij 100% begon ie weer opnieuw, en elke keer tond de 400-600 fouten erbij op hetzelfde stuk.

IK ga nu maar eens chipje voor chipje testen en eens kijken welke van de 2 rot is. En ik hoop dat dat het enige is wat rot is
Probeer daarom eens je FSB terug te clocken...

• psychotic
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Ik heb ook een keer een crash gehad met onderstaande config, ook rais dus. OPnieuw geinstalleerd. Later was mijn systeem ook nog instabiel...

Het feit dat memtest fouten geeft, zet mij aan het denken. Ik heb exact hetzelfde geheugen en heb het in nov2001 aangeschaft. 4 modules wel te verstaan, inmiddels heb ik er drie kunnen omruilen bij crucial. Zij gaven toe dat er rond die periode een z.g. bad batch aan geheugen modules is geweest.

Sinds de nieuwe modules geen problemen meer gehad en gratis kunnen omruilen bij Crucial zie ook hier: 3e reep Crucial geheugen Dood !?/

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Hier staat in ieder geval wat info over je foutmelding

• psychotic
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..Bij hetzelfde stuk... Die module eruit halen en nogmaals testen

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Topicstarter
k beide nu los getest

chip1: 801 fouten
chip2: 1180 Fouten

Maar ik weet niet of het echt door het geheugen komt, want tijdens de geheugencheck krijg ik dus ergens in het midden ongeveer weer dat alle fans zachter gaan draaien. Een klikje van een moederboard en vervolgens spuit heel het geheugen errors uit..
Het is wel telkens op hetzelfde stuk (ongeveer)

Verder blijft mijn array problemen houden (eens in de zoveel keer per boot kan hij dus geen opstelling vinden) misschien dat ook 1 schijf gaar is?

Verwijderd

Topicstarter
psychotic schreef op 27 November 2002 @ 19:25:
Ik heb ook een keer een crash gehad met onderstaande config, ook rais dus. OPnieuw geinstalleerd. Later was mijn systeem ook nog instabiel...

Het feit dat memtest fouten geeft, zet mij aan het denken. Ik heb exact hetzelfde geheugen en heb het in nov2001 aangeschaft. 4 modules wel te verstaan, inmiddels heb ik er drie kunnen omruilen bij crucial. Zij gaven toe dat er rond die periode een z.g. bad batch aan geheugen modules is geweest.

Sinds de nieuwe modules geen problemen meer gehad en gratis kunnen omruilen bij Crucial zie ook hier: 3e reep Crucial geheugen Dood !?/
En ook ik heb mijn reepjes bij Icomputers in Muissluis in November 2001 gekocht..

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-02 15:13

RMYuma

The disguise is complete!

Lijkt me niet dat en je HDD gaar is, en beide geheugenmodules. Denk eerder dat je door overklokken je mobo aardig op weg naar het hiernaarmaals hebt geholpen. ;)

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

Topicstarter
nou het staat nog in mijn sig, maar mijn comp is maar 1 maand ge-oced geweest. Daarna had ik hem teruggeclocked en hij draait dus al pak weg 10 maanden zonder dat ook maar 1 ding ge-oced is.
Reden van terugclocken was dat ik geen verschil merkte in snelheid, behalve een beetje in benchmarks, maar zo addict ben ik nou ook weer niet dus had ik hem gewoon teruggeclocked.

• RMYuma

RMYuma

Het zou toch kunnen zijn, dat je door het overklokken permanente beschadiging hebt aangebracht. Dit hoeft niet altijd meteen merkbaar te zijn, maar kan ineens na enkele weken of zelfs maanden om de hoek komen kijken.

Een andere optie is misschien je voeding. Je zou eens een andere voeding kunnen testen. Problemen zoals die van jou liggen meestal maar aan 1 stuk hardware. Je moet dan denken in termen van hardware, waardoor andere hardware beïnvloed kan raken. Mobo en voeding zijn mogelijke opties. Geheugen kan ook nog een probleem zijn, maar bij jou zouden dan beide modules vernaggeld zijn. Het zou natuurlijk kunnen, maar die kans is wel kleiner. Test je geheugen eens in een andere computer (thuis, bij een vriend(in) of ergens anders).

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een beetje het probleem op dit moment.. mijn vrienden weten 0,0 van computers en hebben ook 0,0 intresse daarin. Gevolg daarvan is dat ze van die oude vobis machines hebben, waar ik mijn ddr geheugen niet in kan testen bijv.
Maar gezien deze thread 3e reep Crucial geheugen Dood !? ben ik gaan twijfelen, omdat ik daar ook mijn geheugen gekocht heb in de slechte batch tijd.

Verder is het wel lullig dat mijn mobo 3 dgn over de garantie is..

En de hardeschijf hang aan een losse promise controller, dus ik heb geen idee of het moederboard, de controller of de hd zelf nou de boosdoener is..

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 02:52
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 15:36:
...winXP dus opnieuw geinstalled... alles werkt weer prima.. tot vandaag.

valt om de paar minuten uit, dan reboot ie uit zichzelf. Ondertussen... lijkt het alsof al mijn fans heel eventjes een toontje lager zingen. Je hoort ook echt dat langzamer draaien ineens. ...piept het moederboard... Na een keer resetten boot ie weer normaal.
The_Prince_of_Mu schreef op 27 November 2002 @ 20:04:
Lijkt me niet dat en je HDD gaar is, en beide geheugenmodules...
Door bovenstaande dingen denk ik toch echt dat je voeding onstabiel (geworden?) is.

[ Voor 8% gewijzigd door Simba op 27-11-2002 22:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
omg simba.. nou weet ik het ook niet meer :(

ik heb een extra cheap-ass voeding liggen, misschien dat ik die kan proberen (300watt als dat voldoende is)
Maar dit was een enermax :(

Maar ja beter de voeding dan memory, hd, en mobo. Ik heb net iig de bios geupdate van het mobo dus ik ben beniwieuwd

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik denk iid dat het je voeding is , heb zelf ook wel eens gehad dat ik veel errors kreeg met Memtest , maar dat bleek later aan de voeding te liggen die brak was.

Wat je wel nog kan proberen is zorgen dat je comp koud is en dan meteen booten van de Memtest floppy, en kijken of je nog steeds die errors hebt.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik doen hellhound, ik zal er morgen gelijk even een andere voeding in zetten om te testen.

Maar nog even een onnozele vraag. Klopt het dat hd's continue een geluid maken? Het geluid wat ik namelijk hoor voor ik crash is ongeveer gelijk aan een cd die stopt met spinnen in de cd-rom drive. Ik heb zo'n vermoeden dat de bron de hd is maar ik kan het niet goed horen aangezien er een delta naast staat te bleren.

Als dat zo is, is de error misschien makkelijk gevonden. Ik weet alleen niet of een kapotte hdd ook mem fouten kan veroorzaken.

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Ik denk dat het je hardeschijf is omdat als het lijkt dat je je fans ineens een toontje lager draaien hoor je waarschijnlijk je hdd op een lager toerental draaien en dat verklaart ook die vage tikken die hij maakt.
Volgens mij maakt het moederbord geen geluid...

En ik spreek uit eigen ervaring... :( 'k heb het ook eens mee mogen maken :'(

die van hen is mooi....

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat denk ik ook, als tenminste de schijf ook die memory erros veroorzaakt..

Dan zal ik morgen de schijven er eens uithalen om te kijken hoe het met de warranty gesteld is.. ik heb ze iets meer dan een jaar geleden gekocht :( (jaar en 1 a 2 maanden ofzo)

• RMYuma

RMYuma

sjorsfeenema schreef op 28 november 2002 @ 04:14:
Ik denk dat het je hardeschijf is omdat als het lijkt dat je je fans ineens een toontje lager draaien hoor je waarschijnlijk je hdd op een lager toerental draaien en dat verklaart ook die vage tikken die hij maakt.
Volgens mij maakt het moederbord geen geluid...

En ik spreek uit eigen ervaring... :( 'k heb het ook eens mee mogen maken :'(
Dat verklaart echter nog niet de onverwachtte reboots en de geheugenproblemen. Ik zit nog steeds aan je voeding te denken. Kun je nergens een andere of sterkere voeding op de kop tikken?

Verwijderd

Topicstarter
Kan de computer niet crashen/rebooten als 1 van de harddisks in een stripping opstelling ineens stil valt? Ik denk dat ie daardoor de helft van de data mist en dus crasht ofzo.
De crashes duren ook altijd eventjes, het is niet zomaar ineens blauw scherm, het zit eraan te hikken en valt alles stil, eerst dus die sound zoals een cd-rom die stopt met lezen (of de fans die een toontje lager zingen). Vervolgens kan ik niks meer doen alleen mijn muis bewegen en vervolgens valt ook die weg tot ik mijn bsod krijg.

Aangezien ik alle mogelijkheden wil nagaan, zal ik vandaag een andere voeding gebruiken. 300watt zou toch voldoende moeten zijn voor mijn sig en dan haal ik de soundblaster, cd-rom, dvd, zip, diskette, wel weg. Desnoods kan ik ook mijn gf4ti4400 128mb ff switchen met een gf2mx 32mb.

Misschien dat trouwens de topic verplaatst kan worden, aangezien het niet meer over windows gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 14:15 ]

• RMYuma

RMYuma

Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 14:12:
Kan de computer niet crashen/rebooten als 1 van de harddisks in een stripping opstelling ineens stil valt? Ik denk dat ie daardoor de helft van de data mist en dus crasht ofzo.
De crashes duren ook altijd eventjes, het is niet zomaar ineens blauw scherm, het zit eraan te hikken en valt alles stil, eerst dus die sound zoals een cd-rom die stopt met lezen (of de fans die een toontje lager zingen). Vervolgens kan ik niks meer doen alleen mijn muis bewegen en vervolgens valt ook die weg tot ik mijn bsod krijg.

Aangezien ik alle mogelijkheden wil nagaan, zal ik vandaag een andere voeding gebruiken. 300watt zou toch voldoende moeten zijn voor mijn sig en dan haal ik de soundblaster, cd-rom, dvd, zip, diskette, wel weg. Desnoods kan ik ook mijn gf4ti4400 128mb ff switchen met een gf2mx 32mb.

Misschien dat trouwens de topic verplaatst kan worden, aangezien het niet meer over windows gaat.
Dat de PC crasht ten gevolge van fouten op je harddisk is idd wel mogelijk, maar dattie dan spontaan gaat rebooten kan ik me niet voorstellen.

Verwijderd

Topicstarter
The_Prince_of_etc >

IK heb net (ik ga zo een andere voeding halen) even de stekkertjes verwisseld van de voeding. Dus de powerstekker die op de dvd zit heb ik even verwisseld met de zgn rotte harddisk.. Vervolgens memtest gedaan en 0 fouten (2 keer).
Helaas moet ik nu werken dus ik kan niet verder testen, maar zou het kunnen dat een voedingskabeltje niet continue dezelfde stroom toevoer heeft, waardoor de disk dus zeg maar eventjes uitvalt en de pc daarvan van slag raakt?

Ik ga vanavond iig een uurtje quaken want dat heeft ie de afgelopen dagen nog niet meer dan 40min volgehouden..
Pagina: 1