Gisteren een nieuwe pc gehaald. Er is mij verteld dat windows al geinstalleerd is en dat ik alleen de serienummer moet invullen. Ok, maar bij het booten wordt gevraagd voor een systeemdiskette, die ik volgens mij niet gekregen heb. Mijn eigen bootdisk en de w98se cd gebruiken helpen beiden niet. Welke files staan dan op die diskette van de winkel? Moet ik echt tot morgen wachten? (Ik zou natuurlijk wel w98se opnieuw kunnen installeren).
Verwijderd
Het lijkt er op dat hun niet zo goed geinstalleerd hebben. (tenminste wanneer hij er meteen om vraagt bij het booten).
Ik zie geen probleem om zelf te gaan installeren.
Ik zie geen probleem om zelf te gaan installeren.
Verwijderd
Kun je met je eigen bootdisk wel booten ?
het kan zijn dat ze een andere HDD er aan hebben gehangen tijdens de installatie dat de instellingen in de BIOS niet terug zijn gezet, controlleer eerst of hij wel aan staat gegeven in de bios zo ja, kijk dan met FDISK "be careful" of je via optie 4 kunt kijken welke partitie's erop staan en of de C: partitie actief is, anders kun je dit met Optie 2 aangeven. werkt het dan nog niet dan kun je nog proberen om met een windows 98 bootdisk te booten en SYS c: uit te voeren.
het kan zijn dat ze een andere HDD er aan hebben gehangen tijdens de installatie dat de instellingen in de BIOS niet terug zijn gezet, controlleer eerst of hij wel aan staat gegeven in de bios zo ja, kijk dan met FDISK "be careful" of je via optie 4 kunt kijken welke partitie's erop staan en of de C: partitie actief is, anders kun je dit met Optie 2 aangeven. werkt het dan nog niet dan kun je nog proberen om met een windows 98 bootdisk te booten en SYS c: uit te voeren.
De pc start en na "verifying dmi pool data...", krijg ik gelijk de melding van ongeldige systeemdiskette. Maakt niet uit wat ik als eerste laat booten.
Duik je bios 's in, en check daar of-tie wil booten van HD. (ins of del, afh. v.h. bios)
Met een snelle proc en mem heb je ongeveer 1 seconde om die knop tijdens POST in te drukken
Met een snelle proc en mem heb je ongeveer 1 seconde om die knop tijdens POST in te drukken
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik ben hier geen ster in, dus ik kan het fout hebben, maar volgens mij moet elke computer (PC) kunnen booten van een boot-disk, omdat als je van een boot disk boot het gewoon niks uitmaakt wat er met de HD 'aan de hand is'.
Maak 's een nieuwe boot-flop, hij móét gewoon (ik geloof command.sys) kunnen laden... Weet wel zeker dat Floppy als 1e boot device staat op je comp.
Maak 's een nieuwe boot-flop, hij móét gewoon (ik geloof command.sys) kunnen laden... Weet wel zeker dat Floppy als 1e boot device staat op je comp.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 20:11 schreef Obi het volgende:
Ik ben hier geen ster in, dus ik kan het fout hebben, maar volgens mij moet elke computer (PC) kunnen booten van een boot-disk, omdat als je van een boot disk boot het gewoon niks uitmaakt wat er met de HD 'aan de hand is'.[/quote]Hij boot alleen als de instellingen van het bios goed staan.. dus nogmaals, ff je bios induiken en daar de bootsequence zo zetten dant de floppy eerst staat.
Ik ben hier geen ster in, dus ik kan het fout hebben, maar volgens mij moet elke computer (PC) kunnen booten van een boot-disk, omdat als je van een boot disk boot het gewoon niks uitmaakt wat er met de HD 'aan de hand is'.[/quote]Hij boot alleen als de instellingen van het bios goed staan.. dus nogmaals, ff je bios induiken en daar de bootsequence zo zetten dant de floppy eerst staat.
Verwijderd
Als je in je Bios zit en je doet "auto HDD detection" geeft tie dan wel aan wat voor HDD erinzit, en nog veel belangrijker , zit er een in ? Kan het zijn dat het niet goed is aangesloten ? Heb je hem al open gemaakt !!!
Pagina: 1