Gigabyte Bx-2000 geeft bios melding.

Pagina: 1
Acties:

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Familie van me heeft een pc met een gigabyte bx-2000 moederbord (PIII -500 +128 MB)
Laatst er een Excelstor van 40Gig (als slave) er in gehangen.

Helaas was de Bios versie dusdanig verouderd dat een nieuwe nodig was om de harde schijf te herkennen.

Met sprongen ben ik van V1.7 naar V F.9 (V1.7 -> V1.8, V1.8-> V F.1 , VF.1 -> V F.X tot V F.9 )

Maar goed uiteindelijk werd de harde schijf herkend :) en ook alle Bios updates gingen goed.

Op zich dus geen probleem, maar als de pc een koude start maakt dan krijg ik te zien dat hij Bios versie 1.7 weer gebruikt en krijg een Wide Range Bios error.
Start ik daarna op weer op dan ziet hij ineens dat hij versie F.9 heeft en zijn alle fouten verdwenen :?

Op de Excelstore heb ik al de jumpers geprobeerd op 16 heads en 15 heads maar het probleem blijft bestaan.

Ik kan in de BIOS wel de Wide Range BIOS error meldingen disablen maar wat is de consequentie of is hier een andere/betere oplossing voor?

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
heb je die HDD ook al in je eigen systeem geprobeerd :?

en heb je na de bios flaches ook steeds je defauls geladen :?

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Heb hem gelijk in het betreffende systeem gehangen/geconfigureerd.
Bios settings stonden al op standaard. Daar is nooit iets aan veranderd.

[ Voor 8% gewijzigd door Frostbite op 27-11-2002 15:16 ]

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Is dit eenbord met een dual bios mss?

Meh ...

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Volgens mij niet ...

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Dit mobo heeft idd een dual BIOS. Wellicht heeft het daar mee te maken. Misschien je iets van synchronizeren en ook de tweede BIOS te upgraden.

[ Voor 34% gewijzigd door EXX op 27-11-2002 15:29 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

De BX2000(Heb ik ook) is het eerste bord dat Gigabyte levert met de dualbios functie. Je hebt dan 2 biossen waartussen geschakeld kan worden. Je master (de default bios) kan je updaten met het flashprogramma. De Slave (reserve bios) kan m.b.v. het dualbios menu worden geflashed (<F1> als bios geladen wordt (voor en tijdens mem test)).

Heb je dat gedaan ? Het kan zijn dat je master bios niet goed geflashed is. Daarom geeft hij misschien een wide range error, en dan start hij op vanuit de slave bios.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

EXX schreef op 27 November 2002 @ 15:28:
Dit mobo heeft idd een dual BIOS. Wellicht heeft het daar mee te maken. Misschien je iets van synchronizeren en ook de tweede BIOS te upgraden.
Dacht ik al, danmoet je de biossen beide gelijk laten lopen, ik geloof dat er bij andere borden ook ooit de optie was om ze naast elkaar te laten lopen maar dat zal hier dus niet het geval zijn. Zorg ervoor dat ze beide gelijk zijn en je probs zijn de wereld uit.

Meh ...

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

The Third Man

The Third Jellyfish

Sc0rPi0N schreef op 27 november 2002 @ 15:10:
Met sprongen ben ik van V1.7 naar V F.9 (V1.7 -> V1.8, V1.8-> V F.1 , VF.1 -> V F.X tot V F.9 )
Waarom heb je niet in één keer V F.9 geflashed :?

[ Voor 4% gewijzigd door The Third Man op 27-11-2002 15:52 ]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Ik wist het niet dat er hij een dual bios bevatte.
Ik zal die second bios dan ook eens updaten.
Mocht het niet lukken dan klim ik weer in de pen ...euh toetsenbord ;)

En Mnemonic over het updaten, ik kreeg een foutmelding dat het niet in een keer kon.
Vandaar de stapjes.

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Dus master opnieuw flashen of swichen naar secondary en dan deze flashen :?

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erg domme vraag:

Welk OS draai je :?

Alle redelijk moderne OSsen (WinNT, 2K, XP, Linux, andere Unices) kunnen zelf HDDs aanspreken, al weet de BIOS er geen raad mee. Als je gewoon zonder herkenning van de HDD doorboot moet je eens naar je Disk Management gaan en kijken wat daar staat...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1