Toon posts:

domeinnaam registreren met email forwarding (noob vraag?)

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eerst ff een opmerking: ik heb in de faq gekeken en gesearcht (alhoewel de search nog steeds voor geen meter werkt), maar geen duidelijk antwoord op mijn vraag gevonden, vandaar dat ik hem toch maar stel.

Ik wil een .com domeinnaam registreren, zonder dat ik er ook gelijk hosting bijneem. Dus domweg alleen de domeinnaam zelf registeren, en door laten linken (in eerste instantie naar m'n chello homepage ofzo). Maarrrrr: email@mijndomeinnaam.com moet ook werken, en ik begreep dat dat niet altijd zomaar het geval is.

Kan dat, wat ik wil? Kan ik hiervoor volstaan met alleen het registreren van een domeinnaam, of moet ik toch het cheapste product met hosting nemen (kweet nog niet precies waar ik hem registreer, widexs misschien, of register.com of verisign of whatever). Het enige wat ik dus wil is dat alles@mijndomein.com wordt geforward naar een adres wat ik opgeef, en dat (www.)mijndomein.com verwijst naar een website ergens anders.

Kan ik met zoiets trouwens ook normale links maken, dus zeg maar dat www.mijndomein.com/iets.php ook verwijst naar iets.php op de website waar de url naartoe linkt?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 09:04

Arno

PF5A

NXS levert zo'n produkt, waar jij als particulier gewoon kan registreren, ik heb daar ook 2 domains, met tevredenheid :)

[ Voor 8% gewijzigd door Arno op 27-11-2002 15:06 ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:50

momania

iPhone 30! Bam!

Kan, gewoon ff google'n naar domein registratie

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

www.godaddy.com
Maar dat laatste kan daar niet!
Dus dit kan niet: www.mijnhompage.com/test.php
Alleen: www.mijnhomepage.com werkt.
;)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 15:08 ]

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
een heleboel hosting bedrijven hebben dat, bijvoorbeel http://hosting.0x.nl/index.php?menuid=395&show=1 ook. Alleen die laatste optie niet, dat wordt ook een beetje moeilijk denk ik.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 09:04

Arno

PF5A

Die laatste optie kan afaik ook alleen maar als je een eigen host hebt ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Dat nxs.nl ziet er wel redelijk duidelijk uit. Ik begrijp dat dat doorlinken naar een andere site, en forwarden van email, dus wel allebei extra geld kost? Zo te zien kom ik dan op bijna €80 per jaar uit, kan ik dan niet beter meteen iets (d.w.z. een cheape variant, ik hoef niet veel webspace of dataverkeer) mét hosting nemen?

Oh, ook belangrijk trouwens: de domeinnaam moet wel van mij worden. Dus niet dat ik hem alleen maar huur, en dat die grapjassen na 2 jaar kunnen zeggen "weet je wat, we verlengen jouw domeinnaam niet langer, we houden hem zelf wel".

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien is www.zoneedit.com nog wat in combinatie met een gewillige registrar die zoneedit als je domeinnameserver wilt instellen. Hiermee kan je ook mail forwarden naar een willekeurig emailadres.

Dit is geen signature...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 15:17:
Dat nxs.nl ziet er wel redelijk duidelijk uit. Ik begrijp dat dat doorlinken naar een andere site, en forwarden van email, dus wel allebei extra geld kost? Zo te zien kom ik dan op bijna €80 per jaar uit, kan ik dan niet beter meteen iets (d.w.z. een cheape variant, ik hoef niet veel webspace of dataverkeer) mét hosting nemen?
80 euro/jaar is vrij redelijk denk ik. NXS is zover ik weet wel een betrouwbaar bedrijf.

Verwijderd

Hoi,

Wellicht een beetje reclame, maar de prijs is goed :*)

Op http://www.netground.nl kun je online een offerte aanvragen, als je deze ondertekend retour stuurt dan is een domein binnen 24 uur aangevraagd.

Kosten?

11 euro het 1e jaar voor een .be domeinnaam (22 euro het 2e jaar en verder)
17 euro per jaar voor een .nl domeinnaam
25 euro per jaar voor een .com/net/org domeinnaam

Eenmalig 12 euro setupkosten!

En URL forwarding, IP forwarding en/of CNAME forwarding zijn gratis!

Email kan ook, 1 POP3 adres voor 36 euro per jaar extra. Dit kan ook worden doorverwezen. Dit is een zogenaamd catchall adres.

Alle prijzen overigens ex 19% BTW.

Hansel

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:28
Lekker spam topic...

Gewoon www.webhosters.nl etc. en zoek daar maar eens.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Zie inderdaad www.webhosters.nl of www.webselect.nl :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.