Ik krijg het niet voor elkaar om meerdere regels tekst met een plaatje ervoor op elkaar te laten aansluiten, zodat de plaatjes doorlopen en de tekst leesbaar is.
Op dit moment heb ik het volgende:

Zoals je ziet, sluiten de plaatjes met de rode lijn mooi op elkaar aan. De tekst er rechts van is echter slecht leesbaar doordat letters als de p, g etc niet volledig op de regel passen.
CSS opmaak zoals ik dat nu heb:
(Submenu is het div'je om de items heen)
Het lijkt dat door de height van de div de tekst omlaag gezet wordt, want het witte deel boven de letters in het menu is groter dan in de body text (zie je rechts op het plaatje).
Het horizontale streepje in de plaatjes is precies het midden, dus je zou verwachten dat als je 'vertical-align: middle' gebruikt, de tekst precies op dezelfde hoogte zou worden gerenderd. Maar niets is minder waar
Gebruik maken van 'vertical-align: top' werkt niet: de tekst wordt niet hoger geplaatst.
Wat zit er fout?
Op dit moment heb ik het volgende:

Zoals je ziet, sluiten de plaatjes met de rode lijn mooi op elkaar aan. De tekst er rechts van is echter slecht leesbaar doordat letters als de p, g etc niet volledig op de regel passen.
CSS opmaak zoals ik dat nu heb:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| .submenu{ width: 149px; color: #FF3100; background-color: #FFFFFF; padding-left: 2px; padding-right: 2px; padding-bottom: 2px; margin-bottom: 2px; } .menuitem{ color: #000000; overflow: hidden; vertical-align: text-top; width: 100%; height: 15px; } |
(Submenu is het div'je om de items heen)
Het lijkt dat door de height van de div de tekst omlaag gezet wordt, want het witte deel boven de letters in het menu is groter dan in de body text (zie je rechts op het plaatje).
Het horizontale streepje in de plaatjes is precies het midden, dus je zou verwachten dat als je 'vertical-align: middle' gebruikt, de tekst precies op dezelfde hoogte zou worden gerenderd. Maar niets is minder waar
Gebruik maken van 'vertical-align: top' werkt niet: de tekst wordt niet hoger geplaatst.
Wat zit er fout?