Ik heb een hekel aan die onhandelbare ide kabels en heb er daarom een paar afgesneden zodat ik een mooi kort stukje overhoud. Vreemd genoeg zet m'n pc de hd's op die kabels op ATA33 ipv ATA100. Waarom is dit en kan dit verholpen worden?
Dan komen er waarschijnlijk een aantal kernen tegen elkaar.
klinkt meer alsofie gewoon na de eerste IDE stekker de boel heeft afgeknipt (zodat er nog maar 1 stekker aanzit).
lol dat is wel heel erg vreemd. Een paar "afgesneden" ???
kan het er niet helemaal uithalen jijKheldar schreef op 27 November 2002 @ 14:47:
klinkt meer alsofie gewoon na de eerste IDE stekker de boel heeft afgeknipt (zodat er nog maar 1 stekker aanzit).
Nee ik heb het lange stuk eraf gesneden, zodat ik nu nog een stukje kabel heb met aan elk einde een aansluiting (het stuk master-slave dus). Dit is trouwens heel netjes gedaan en er zijn geen kernen die elkaar raken oid.AMD_er schreef op 27 november 2002 @ 14:45:
wat heb je presies gedaan,
in 5 paren gesneden en op elkaar getaped,lees ik dat goed
Hmm... mijn orginele post was niet helemaal duidelijk idd
[ Voor 18% gewijzigd door Invalid op 27-11-2002 14:58 ]
aaah duidelijk, heb je geen sluiting met andere kabels dan 
dit is overigens ook niet echt lekker voor je kabels, ja had ze beter rounded kunnen maken,
per 5 of 10 afsnijden en dan bijelkaar plakken, met een plakbandje,
dit is overigens ook niet echt lekker voor je kabels, ja had ze beter rounded kunnen maken,
per 5 of 10 afsnijden en dan bijelkaar plakken, met een plakbandje,
Verwijderd
handig..
en hoe zit het nu op je moederbord?
alle connectoren zijn t zelfde en hebben dus een pin dicht zitten in de stekker. Misschien eens proberne om de zwarte connector in je moederbord te pluggen en de grijze aan je harddisk?
en hoe zit het nu op je moederbord?
alle connectoren zijn t zelfde en hebben dus een pin dicht zitten in de stekker. Misschien eens proberne om de zwarte connector in je moederbord te pluggen en de grijze aan je harddisk?
Verwijderd
als je ze wil rounden moet je wel zorgen dat er per 5 een plakbandje tussen zit en dan uiteindelijk om allemaal weer een plakbandje
Verwijderd
Waarom dat?Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 15:02:
als je ze wil rounden moet je wel zorgen dat er per 5 een plakbandje tussen zit en dan uiteindelijk om allemaal weer een plakbandje
Ik ben van plan mijn kabels in 4-en of 8-ten te snijden en dan op elkaar te leggen en dan tape erom. Maar waarom die tape ertussen?
Oja, ik vind 8 euro of meer per kabel, als ik er 4 nodig heb, wat teveel van het goede.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 17:10 ]
Je had het stuk IDE connector - slave moeten nemen. Nu heb je een stuk weggeknipt weggesneden waardoor de kabel eigenlijk als 80pins ATA66/100/133 zijnde herkend zou moeten worden..InvalidTarget schreef op 27 november 2002 @ 14:57:
Nee ik heb het lange stuk eraf gesneden, zodat ik nu nog een stukje kabel heb met aan elk einde een aansluiting (het stuk master-slave dus).
Zie ook deze page op technick.net
[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 27-11-2002 18:05 ]
Verwijderd
hier ff een linkje misschien heb je daar wat aan?Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 17:08:
[...]
Waarom dat?
Ik ben van plan mijn kabels in 4-en of 8-ten te snijden en dan op elkaar te leggen en dan tape erom. Maar waarom die tape ertussen?
Oja, ik vind 8 euro of meer per kabel, als ik er 4 nodig heb, wat teveel van het goede.
http://www.caseetc.com/cgi-bin/caseetc/round_cables.html
Verwijderd
Leuke quote op die site:Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 08:56:
[...]
hier ff een linkje misschien heb je daar wat aan?
http://www.caseetc.com/cgi-bin/caseetc/round_cables.html
I use the tip of a razor blade, and make a VERY SMALL slit every 8 cables. I then use your fingers to finish off the job.
Verwijderd
Thx, goede links heren.
Maakt het nou echt uit per hoeveel paar je snijdt? Ik dacht eraan om om de 10 draadjes te snijden en dan stapelen met tape er strak omheen, ik krijg dan geen ronde maar rechthoekige kabels. 10 leek me handig omdat je dan altijd een 0-paar tussen de signaal paren hebt zitten. Als ik 8 kies liggen de signaal paren op elkaar.
Heeft iemand ook getest op eventueel performance verlies? Anders ga ik het een proberen met laagjes alufolie ertussen en erom gemaakt. Zou dat schelen?
Heeft iemand ook getest op eventueel performance verlies? Anders ga ik het een proberen met laagjes alufolie ertussen en erom gemaakt. Zou dat schelen?
Gaan jullie niet een beetje offtopic hier? Hij heeft het over kabels afsnijden, niet over het rounden van de kabels..
Pagina: 1