Toon posts:

Nieuwe kast, veel drives maar niet te groot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe pc kopen en daar hoort natuurlijk een kast bij. Liefst geen bigtower, da's wel erg groot, maar hij moet wel genoeg drives hebben:

- 4 x external 5.25" (DVD, CDRW en twee om uit te breiden)
- 2 x external 3.5" (floppy en zipdrive
- 4 x internal 3.5" (twee harde schijven, twee om uit te breiden).
Totaal dus 10.

Ik weet dat bijvoorbeeld de Lian-Li PC60 dit heeft, maar die is behoorlijk duur en daar moet ook nog een voeding bij. Is er geen middletower zoals bijvoorbeeld deze, maar dan met nog 3 of 4 3.5" bays aan de achterkant o.i.d.?
Ik realiseer dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar deze bigtower vind ik wel erg groot.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37
de Chieftac / Antec kasten hebben precies jouw specificaties. (je moet alleen wel van dat type kasten houden)
Verdeer zit er bij de Antec-kasten de beste voedingen, en Chieftec is zeker ook niet slecht

Antec: http://www.antec-europe.com/en_sh_1030_40.html
Chieftec: http://www.chieftec.com/products/products.htm
en kijk in de pricewatch

[ Voor 27% gewijzigd door OnTracK op 27-11-2002 14:34 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 15:25
maar deze bigtower vind ik wel erg groot
Hij is niet alleen groot, hij is ook vrij onhandig (kennis heeft hem), om in de kast te kunnen, moet je eerst de bovenkant los schroeven, dan kun je de zijplaten er pas uit halen, die je helemaal naar achteren moet schuiven, je hebt dus zeker een meter ruimte achter je PC nodig om hem open te kunnen maken.
Een boel moeite om ff wat in je kast te klussen (of je moet je kast net als ik altijd open hebben staan ;) )

Verwijderd

Topicstarter
OnTracK schreef op 27 november 2002 @ 14:31:
de Chieftac / Antec kasten hebben precies jouw specificaties. (je moet alleen wel van dat type kasten houden)
Verdeer zit er bij de Antec-kasten de beste voedingen, en Chieftec is zeker ook niet slecht

Antec: http://www.antec-europe.com/en_sh_1030_40.html
Chieftec: http://www.chieftec.com/products/products.htm
en kijk in de pricewatch
Die kasten zijn inderdaad perfect. Alleen zit daar nou een deurtje voor ofzo? En het feit dat het "fileservers" zijn, maakt dat niet uit?
Hij is niet alleen groot, hij is ook vrij onhandig (kennis heeft hem), om in de kast te kunnen, moet je eerst de bovenkant los schroeven, dan kun je de zijplaten er pas uit halen, die je helemaal naar achteren moet schuiven, je hebt dus zeker een meter ruimte achter je PC nodig om hem open te kunnen maken.
Een boel moeite om ff wat in je kast te klussen (of je moet je kast net als ik altijd open hebben staan
Nou ja, ben niet van plan dat ding heel vaak open te maken, dus af en toe moeilijk doen is niet zo erg. Issie verder wel goed?

PS: die Aopen HQ08 is dus 58 cm hoog, dat valt eigenlijk nog wel mee.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37
zit inderdaad een deurtje voor, daarom heten ze ook fileservers. Ik heb zelf de Antec 1040B (zwart, 400W voeding) en ik heb geen last van dat deurtje, maar zo vaak gebruik ik ook geen CD-ROM. En je hebt geen last van beige drives die niet bij je zwarte kast passen, zitten achter het deurtje

Oh ja, en je krijgt er bij antec ook 2 casefans bij

[ Voor 9% gewijzigd door OnTracK op 27-11-2002 15:18 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Je hebt ook een Chieftec en Antec zonder deurtje. Kijk maar op de website van Chieftec.

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/3_da-01w.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door mlevd op 27-11-2002 15:34 ]

• Maximum_Overkill
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 08:43

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Kijk maar es op "www.norrod.nl" dan "pc onderdelen" dan "behuizing" en dan de 350watt miditower. Ik wou je wel een fototje geven maar weet niet hoe je die moet posten

T`is niet swerelds mooiste case, maar hij is niet hoog en er kan veel in. kheb em zelf ook.

[ Voor 30% gewijzigd door Maximum_Overkill op 27-11-2002 15:37 ]

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

• mlevd
Maximum_Overkill schreef op 27 november 2002 @ 15:31:
Kijk maar es op "www.norrod.nl" dan "pc onderdelen" dan "behuizing" en dan de 350watt miditower. Ik wou je wel een fototje geven maar weet niet hoe je die moet posten

T`is niet swerelds mooiste case, maar hij is niet hoog en er kan veel in. kheb em zelf ook.
[img]url[/img]

• Maximum_Overkill

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Well here go`s nothing. m`n eerste plaatje die ik post. als het goed is zie je nu de case die ik bedoel.

Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/product_images/Standaard/Behuizing_ATX_MIDI.jpg

mlevd thnx voor je hulp

[ Voor 7% gewijzigd door Maximum_Overkill op 27-11-2002 15:42 ]

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

• mlevd
Maximum_Overkill schreef op 27 November 2002 @ 15:41:
Well here go`s nothing. m`n eerste plaatje die ik post. als het goed is zie je nu de case die ik bedoel.

[afbeelding]

mlevd thnx voor je hulp
Dat soort dingen staat in de faq :)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Maximum_Overkill schreef op 27 november 2002 @ 15:41:

[afbeelding]

mlevd thnx voor je hulp
Jaaah dat is een leuke kast daar heb ik al eens 7 HD's in weten te prutsen en 2 CD-roms. Alleen was de voeding die standaard daar bij kwam een beetje brak, maar die hadden we snel vervangen.

Meh ...

• Maximum_Overkill

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Twarp schreef op 27 november 2002 @ 15:55:
[...]

Jaaah dat is een leuke kast daar heb ik al eens 7 HD's in weten te prutsen en 2 CD-roms. Alleen was de voeding die standaard daar bij kwam een beetje brak, maar die hadden we snel vervangen.
Me 2. Kheb er gelijk een 400Watt voeding ingepleurt waar ik m`n monitor op kon doorlussen. Want dat heeft die standaard niet. Had alleen een beetje moeite om die "doorlus" voeding er in te krijgen. Maar na een beetje aandrukken en wrikken paste het als een droom.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:46

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

StyleCase Design Midi-Tower 512A 350W Voedingl Front-USB

· 6x 3 1/2" (2 extern)
· 4x 5 1/4"
· plaats voor 4x 80x80 Case-coolers

Afbeeldingslocatie: http://fun.dywa.de/15024_d.gif?nocache=20021127

48 Euro bij funcomputer.de

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 15:23
mijn broetje heeft een I-Cute gekocht op de HCC.

Afbeeldingslocatie: http://www.casepower.com.tw/image/eng/8310sl_1.jpg
http://www.casepower.com.tw/eng/gb_htm/8310.htm

er zitten al 6 fans in er is ruimte voor 5 HD's binnen in.
het koste hem 65 euro.

Verwijderd

Of lees ander even dit topic door.

Verwijderd

Topicstarter
Maximum_Overkill schreef op 27 November 2002 @ 15:41:

[plaatje]

mlevd thnx voor je hulp
Info:
Technische specificaties:
- 300 watt ATX voeding
- geschikt voor Micro ATX en ATX moederborden
- geschikt voor Intel P4 processoren
- 4x 5,25 inch bay
- 3x 3,5 inch bay
- metalen behuizing, plastic frontpanel
Het gaat er juist om dat ie nog drie 3.5" bays heeft.

edit: veel van de kasten die jullie noemen zijn behoorlijk exotisch, zoals die I-Cute. Die Style-Case ziet er goed uit, alleen die voorkant niet (maar da's persoonlijk natuurlijk).
Trouwens, bij de beschrijving van die kast van Maximum_Overkill op de Norrod-site staan denk ik niet alle drives, want bij de Aopen HQ08 staan er ook maar 3 x 3.5". Maar ook die van Maximum_Overkill is dus vrij exotisch, zou ff moeten controleren of ze daaraan kunnen komen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 18:46 ]

Pagina: 1