Welke cooler is dit en hoe krijg ik 'm stiller?

Pagina: 1
Acties:

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Ik heb op de HCC dagen bij een stand een Celeron upgrade setje gekocht. QDI alles integrated moederbord, Celeron 1,2 GHz en 256 MB SDRam. Prima voor een server en dat is dus waar het voor bedoeld was. Nu kwam er bij deze set ook een CPU cooler die nog het meeste lijkt op dit setje: http://dansdata.com/coolercomp_p2.htm#ac01625b
Alleen is de mijne koperkleurig. Iemand enig idee hoe deze koeler precies heet? Ik heb er het coolerdoosje niet bijgekregen :'(
De Cooler lijkt prima te koelen (celeron blijft behoorlijk koel), maar maakt veel te veel lawaai. Weet iemand hoe ik dit ding stiller kan krijgen of eventueel welke koeler ik beter op mijn Celeron 1,2 GHz kan zetten die voldoende koelt, maar voornamelijk heel stil is?
Laatste vraag, er staat Windows XP Pro op de sever. Heeft het zin om een programma als CPU Idle erop te draaien bij dit besturingssysteem. Gebruikt de computer daardoor minder energie?

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
Heb je misschien pics? zat er geen doosje bij met het merk erop? staat er op de koeler zelf geen merk? staat er ergens een nummer op de koeler?

[ Voor 17% gewijzigd door Intronic op 27-11-2002 13:54 ]

Verwijderd

hij lijk we wat op zon orb van thermaltake! moet je maar eens kijken :D,
http://www.thermaltake.com/products/orbMenu.htm

en stiller hmz, ff denken hoor :X. een andere fan is geen optie, want hij moet erin!
je zou kunnen proberem hem op een lager voltage te laten draaien, als ie dan nog goed koelt draait ie wat langzamer en is ie ook stiller!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

CPU CPU-fan op 7 volt laten draaien in plaats van 12 volt. Scheelt bij mij gigantisch in snelheidgeluidsproductie.
Hou dan wel de temp. ff in de gaten, maar volgens mij moet het met jouw systeem kunnen.

En ik zou XP Pro zonder die vage programmaatjes laten draaien hoor, magoed :)

offtopic:
ik typ echt brak..

[ Voor 8% gewijzigd door HaaZ op 27-11-2002 13:57 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Dit is een directe link naar dat plaatje: http://dansdata.com/images/coolercomp/stac01625b440.jpg
Ik zag dat die andere link nogal langzaam laadt.

Hoe kan ik de cooler op 7V ipv 12 laten lopen? Hij zit gewoon met een 3 draads stekkertje op het moederbord.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
IK weet alleen hoe je coolers op 5V kan laten lopen, dat doe je door zo'n kabeltje ergens vandaan te halen waar je dat 3 pins cooler stekkertje op aansluit en dat kabeltje op je voeding. Je moet dan niet de gele bij gele en rode bij rode etc. draadjes contact laten maken maar rood bij geel etc. je moet dus gewoon het stekkertje omdraaien, eigenlijk hoort dit niet maar je moet gewoon hard drukken dan gaat hij er vanzelf wel in :9

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Dit is een orb-achtig ding en tja dit ding zomaar stiller krijgen is moeilijk, ten eerste is een goede airflow nodig en om hem stiller te krijgen moet je gewoon het voltage naar 7 of 5v gooien.
Pagina: 1