Toon posts:

Pioneer DVD 117 DAE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat vroegere Pioneer modellen wat DAE betreft nogal traag waren vergeleken met bv. de LiteOn 16x DVD, maar ook dat ze met nieuw modellen de snelheid wat opgeschroefd hebben (volgens reviews). Afijn, nou zie ik de DVD 117 (http://www.pioneerelectro...dDet/1,1457,92177,00.html) maar kan er geen enkele review van vinden.

Dus heeft iemand ervaring met de DAE van *deze* Pioneer, of moet ik veiligheidshalve toch voor te LiteOn gaan? (Waarom zetten ze dat in Godsnaam niet in de specs?)

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:31
Ik zal em vanavond eens testen.

Verwijderd

Doe dat zeker, Domino. Ik denk namelijk ook over deze DVD speler na, en ook ik heb er niks over kunnen vinden op het internet; alleen maar een paar aankondigingen waarin gezegd wordt dat hij uit gaat komen, of uit gekomen is.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:17
Volgens mij zijn er verschillende typen 117 in omloop. Ik heb de Pioneer 117T, er schijnt ook een 117S serie op de markt te zijn.

Verwijderd

117S = Slot Loading en 117T is Tray Loading waarschijnlijk?
(Respectievelijk met gleuf en met laatje.)

Hoe bevalt die Pioneer?
Snel met CD's?
Goede DAE?
Hoeveel Lawaai?

Edit: Lawaay ?! |:( Het was nog vroeg :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 20:12 ]

• Domino
Sjit, vergeten te testen. Ik doe het zeker vanavond. Zal als vergelijking een 116 en een ultraplex 32x meenemen.

Verwijderd

Topicstarter
Domino schreef op 28 November 2002 @ 10:43:
Sjit, vergeten te testen. Ik doe het zeker vanavond. Zal als vergelijking een 116 en een ultraplex 32x meenemen.
Vol verwachting klopt m'n hart :).

Wat betreft die types S en T, ik dacht aan een T (inderdaad met tray), weet niets van de S. Maar ik vermoed dat ze van binnen gelijk moeten zijn, anders is het een beetje flauw om ze dezelfde naam te geven.

• Domino
't lijkt wel of de drive gelocked is op 16speed.

Effe testplaatje uploaden.

• Domino
Hmmm, pc gaat hangen als ik nero cd speed gebruik.

In ieder geval, DAE gaat max met 16 speed. DAE quality 10, accurate stream.
Lawaai maakt ie niet omdat ie nauwelijks op toeren komt.

Verwijderd

Mijn UltraPlex 40, die nu 3.5 jaar oud is, trekt DAE tot 32x, ook een 10, en ook accurate stream. Tevens is deze UP40 een hele snelle drive, en hij werkt nog steeds goed. Ik wil echter wel graag een DVD speler, en dan moet de CDROM eruit. Wat denken jullie van deze Pioneer? Leest hij ook DVD+R/RW ? Er wordt bij BIJNA ALLE DVD spelers alleen maar aangegeven "Reads DVD-R/RW". Het kan ook zijn dat ze gewoon bedoelen dat gebrande dvd's kunnen worden gelezen, onafhankelijk of het - of + is.

• Domino
Ik heb geen idee, ik ben de gelukkige bezitter van een pioneer A04. Nog nooit een DVD+R in mijn handen gehad, laat staan getest in mijn gewone DVD speler.

Verwijderd

Topicstarter
Domino schreef op 28 november 2002 @ 21:18:
In ieder geval, DAE gaat max met 16 speed. DAE quality 10, accurate stream.
Lawaai maakt ie niet omdat ie nauwelijks op toeren komt.
Bedankt.

16x is niet zo vreselijk slecht, maar als je het combineert met een 40+ speed brander, verwacht je toch wat meer voor on the fly. De LiteOn LTD163 zet daar toch een 38x DAE tegenover met accurate stream (http://www.cdrlabs.com/re...iewid=60&page=Performance). Ik vind het zonde dat ze'm gelockt hebben op 16x, anders had ik wel de Pioneer willen hebben.

FirePower, ik denk niet dat ze een - zetten als ze + bedoelen, omdat ze juist extra belangstelling zouden krijgen als ze DVD-R *en* DVD+R schreven ipv slechts een van de twee. Maar ja, je weet maar nooit...

Verwijderd

FirePower, ik denk niet dat ze een - zetten als ze + bedoelen, omdat ze juist extra belangstelling zouden krijgen als ze DVD-R *en* DVD+R schreven ipv slechts een van de twee. Maar ja, je weet maar nooit...
Bij de TEAC DVD wordt op CDR-Info specifiek als nadeel genoemd: kan niet overweg met DVD+R. Bij geen enkele andere DVD speler staat dat erbij, dus deze kunnen waarschijnlijk wel DVD+R?

Als alle DVD spelers alleen maar - zouden kunnen lezen, dan heeft DVD+R/RW toch al verloren qua standaard lijkt me zo.

Is die Lite-On een goede keuze? Ik heb "vroeger" slechte ervaringen met Lite-On gehad; CD spelers en branders die binnen een jaar stuk gaan en dergelijke. Ik heb nu een Plextor CDROM, en een Plextor brander; de CDROM vervangen door een niet-Plextor apparaat geeft me een gevoel van achteruitgang... Waar blijft Plextor met haar DVD speler ?!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:17
De Pioneer 117 biedt wel ondersteuning voor UDMA/66. Wellicht dat een 80aderige IDE-kabel de DAE snelheid omhoog krijgt. :)

• Domino
Zit er al aan. Drive is echt gelocked op 16speed.
Pagina: 1