Toon posts:

ADSL nemen met of zonder modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi allemaal,

Ik wil een ADSL aansluiting nemen. Ik twijfel alleen nog of ik wel of niet de ADSL van KPN erbij zal nemen. Wanneer je geen modem neemt dan betaal je 45 euro aan aansluitkosten, met modem (Ethernet) betaal je 204 euro. Verschil van 159 euro.

Thuis heb ik nog een netwerk die ik op het internet wil koppelen met een router van Draytek. BIj de draytek vigor 2600 router zit een modem ingebouwd waardoor je geen aparte modem nodig hebt. Dat ding kost rond de 189 euro. Koop je een vigor router zonder modem (Vigor 2200E) dan betaal je 118 euro. Een verschil van 71 euro.

Een router wil ik sowieso hebben. Ik twijfel nu dus aan een router met of zonder modem. Gezien het prijsverschil lijkt het beste om een vigor router met modem ingebouwd te nemen en ADSL aanvragen zonder modem van KPN.
Heb voor het gevoel dat ik iets over het hoofd zie. Zitten er nog nadelen aan deze constructie? Iemand ervaringen hiermee? :?

Verwijderd

neem geen modem, het duurt zo lang voordat je dat DHZ pakket krijgt ik zou alles zelf aanschaffen!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
x-boxer, de levertijden vallen best mee.

Maar het is wel handiger om zelf die modem te halen, omdat je andere ook NAT over NAT krijgt en dat wil niet altijd lekker werken.

Suc6

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik zit zelf bij planet internet met adsl-comfort en heb een Draytek 2600 die het hele handeltje op het internet laat draaien.

Zover ik weet geen nadelen, alles doet het. Adsl aanvragen en dan zelf de router met splitter kopen en het scheelt je een hoop kosten.

Specs

• Tooms
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01-2025
Ik zou persoonlijk ook zelf de router aanschaffen met modem. Het nadeel van dit is dat KPN en je provider dus GEEN support leveren wanneer er fouten zijn met je router of geen verbinding kan maken en aan hun gaat vragen hoe dat zit.

Ze zullen je misschien niet zomaar in de steek laten, maar zijn zeker niet verplicht je verder te helpen. Schrik niet, met een beetje hulp van GOT of andere website's kom je er makkelijk uit.

Waar je vooral moet opletten is hoe je op het netwerk moet inloggen, welke instellingen heb je daarvoor nodig........

Verwijderd

Topicstarter
Oow... dat inloggen op netwerk en instellingen ken ik allemaal wel. Hmm... ik ga denk ik dan de draytek 2600 nemen met ingebouwde modem. :)

Bedankt voor jullie reacties :)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
in de pricewatch staan hele leuke modems met switch en router zoals de e-tech of draytek

met alles in 1 heb je niet zo veel ruimte nodig en kabels.. lekker netjes en compact :)

[ Voor 36% gewijzigd door _MaLa_ op 27-11-2002 18:49 ]

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
heb net edimax router aangesloten (mycom, 70 euro) ... werkt perfect! Router en 4 port a100mbps hub...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Flyduck schreef op 27 november 2002 @ 19:16:
heb net edimax router aangesloten (mycom, 70 euro) ... werkt perfect! Router en 4 port a100mbps hub...
hub :? das wat minder als het niet een typo fout is.. neem dan gelijk een switch

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 22:25
Splitter krijg je altijd.
Die zou ik dus niet kopen.
Pagina: 1