Toon posts:

Plz help -> harddisk niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil m'n 13,4 gb harddisk (IBM) in m'n P90 (AMIBIOS) server zetten, als master.
In m'n PII233 herkent hij de harddisk zonder problemen, maar als ik hem in m'n P90 zet, dan loopt hij vast na de keyboard detectie (dus tijdens de harddisk detectie). Ik weet zeker dat alle kabels en jumpersettings goed staan -> 10x gechecked.

Ook kom ik m'n bios niet in. Echter, als ik m'n oude Conner 1,2 gb erin zet (master) dan herkent hij hem gewoon etc. Ik wil graag m'n 13 gb hd als master hebben. Wat kan/moet ik doen?

Verwijderd

De bios van een Pentium 1 kan normaal niet hoger dat 8,4 gig voor een harddisk.
Als je hoger wilt zul je het moeten flashen.
Kijk daarvoor op de site van de bios fabrikant.

Verwijderd

misschien door heleboel kleinere partities aan te maken?
Maar dan hou je nog het 8,4 GB limiet
Flashen dus!

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Ondersteund een P90 mobo wel een bios flash?

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

ik zou zeggen
pak je mobo handleiding en zoek op de website
volgens mij verschilt per mobo

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft op z'n Pentium I een 10 gb Maxtor zonder problemen aan de praat gekregen. Dus het zou moeten kunnen.

Nogmaals: het is een vaag AMIBIOS (geen handleiding o.i.d. aanwezig hier)

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Dan zou ik ff op de site van de maker van je mobo kijken, misschien dat ze nog de handleiding hebben?
Je kunt ze ook mailen en erna vragen, misschien zijn ze zo schappelijk dat ze je een handleiding opsturen (als ze er nog eentje hebben).

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken de maker niet van het mobo (kloon).
Ik weet alleen dat het een AMIBIOS heeft (oud). Dit is mijn harddisk:
http://www.storage.ibm.com/hardsoft/diskdrdl/desk/ds22gxp.htm
Meer weet ik niet. Ik kom er echt niet uit.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
moet je ff een diskmanager gebruiken.. staat vast wel op de site van de fabrikant van je HD.

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
kwestie van > 8,4GB:

op mijn 'oude' mobo ATC2000 werd niet meer als 8,4 herkend in de BIOS (echter, NT4 herkende wel de eigenlijke 15GB........)

Toen op een iets nieuwere mobo van Topelite werd de 15GB wel herkend in de BIOS.

Maar allebei de mobo's zijn Pentium I.....
(volgens mij moet je of flashen naar een nieuwere BIOS -risky-, of je mobo wisselen met een recentere release)

• heuveltje
  • Laatst online: 22:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

ik heb ongeveer hetzelfde probleem :(
in mijn p200mmx(op een asus tx-97e) zitten 2 45gb ibm's
als ik die aanmeld in de bios, crasht het hele systeem.

een oplossing heb ik nog niet gevonden.
maar wel een work-around. meld de te grote schijven gewoon niet aan in de bios, start dan op van een diskette of een kleine hd.
zowel linux als nt kunnen die schijven dan toch gebruiken :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Palomar
  • Niet online
je hoeft je mobo niet te flashen.. gewoon die diskmanager gebruiken die ik net vermelde en waarschijnlijk doet ie het gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik LINUX erop, dus die Disk Manager had geen zin. Ik heb hem gewoon handmatig in het bios geinstalleerd en toen herkende hij hem als 8 gb schijf!

In linux herkent hij hem gewoon als 13 gig harddisk, dus nu mooi RedHat 7 aan het installeren...komt goed hoop ik! ;)

Bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1