Toon posts:

Asus P4PE + Single sided or Double sided DDR?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus P4PE met 1 strip 512 mb Samsung DDR333 pc2700. Als ik nu een extra 512 strip wil plaatsen moet het dan precies hetzelfde geheugen zijn of het mag ook bv een corsair pc3500 zijn?

Dan nog een tweede punt waar ik niet goed aan uit kan in de handleiding van de Asus P4PE is het volgende: In de handleiding staat bij memory configurations:

DDR DIMM1 DDR DIMM2 DDR DIMM3
(Rows 0&1) (Rows 2&3) (Rows 3&2)

SS/DS DS None
SS/DS SS SS

Ik heb dus in het eerste slot die 512 mb samsung maar waar moet ik nu op letten als ikin het 2E slot hetzelfde wil steken. moet het nu DS of SS zijn en hoe zie ik dat want op de online stores staat deze informatie niet bij het geheugen.

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het maakt alleen uit als je eventueel later nog een derde module zou willen installeren. De i845PE chipset ondersteunt maximaal vier geheugenbanken; een single sided module beslaat één bank en een double sided vanzelfsprekend twee banken. Je kunt dus alleen drie modules installeren als van die drie er minimaal twee single sided zijn. Wil je uiteindelijk toch niet meer dan 1GB RAM, dan maakt het niet uit wat je bestelt, want met twee modules kom je nooit boven het maximum van vier banken uit :)

Toevoeging: ik vergeet helemaal te zeggen dat je er gerust een andere module bij kunt kopen dan dat je hebt, maar het heeft weinig nut om zo'n PC3500 module te kopen als je huidige module die niet bij kan benen. Dan kun je beter wat geld besparen en nog eenzelfde module kopen, zelf vind ik het idee van twee identieke modules wel prettig....

[ Voor 26% gewijzigd door Sander Schrier op 27-11-2002 13:28 . Reden: Vergeetachtig ;) ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zelfde merk/type heeft de voorkeur. Maar het maakt in principe niet uit.

Die 512MB reepje van jou is ongetwijfeld doublesided. Je kunt een tweede DS reep bij nemen, maar dan kun je het 3e slot niet vullen. De i845 kan maximaal maar 4 banken hebben. Er bestaan geen 512MB singlesided reepjes die compatibel zijn met de i845PE. Je zit dan dus op het limiet.

Zie ook Technische PMG FAQ : Geheugen

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 27-11-2002 13:29 ]

Verwijderd

Op de P4PE kun je maximaal 2x DS plaatsen. In dat geval kan er ook geen SS meer bij.
Het beste is: 1x DS en 2x SS of 3x SS.

Wat die PC3500 betreft heb ik zo'n vemoeden dat dit niet zal werken (max PC2700?). Ook mag er geen ECC mem op.

De mem's hoeven ook niet allemaal van hetzelfde type te zijn.

Verwijderd

BalusC schreef op 27 november 2002 @ 13:28:
Zelfde merk/type heeft de voorkeur. Maar het maakt in principe niet uit.

... Er bestaan geen 512MB singlesided reepjes die compatibel zijn met de i845PE.

Zie ook Technische PMG FAQ : Geheugen
Is dat die x16 mem?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

nee, ik geloof dat het 8x mem is. volgens mij slaat het op de hoeveelheid chippies per side. ik als je DS 16x mem module hebt dat die chippies overelkaar heen gestapeld staan.

en PC3500 in een PC2700 MoBo wil. alleen bij draait ie max PC2700.. tenzij je de FSB opklokt en daarmee ook de memory speed opklokt.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Jaaaa!!! Opklokken is cool! >:) 8)
Mot je wel ff mem voor hebbuh! ;(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle info ! Ik heb een extra 512mb samsung ddr333 besteld!

Hoger dan 1 gig zal wel nooit nodig zijn hoop ik :?

Ik heb een 2,8 Gig intel processor. Ondersteund deze normaal gezien geen HT? Weet er al iemand of er een bios hack/update is voor dit te kunnen inschakelen?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

nee, de P4 2,8G ondersteunt geen HT.. maar je MoBo wel >:)..

en zeg nooit dat je meer nodig hebt dan 1 gig.. in de tijden van een doodnormale pentium was 64MB extreem veel. en nu is het gewoon nix.. een druppie.. maar ik geloof dat je met 512MB een behoorlijk poos volhoudt. en zo niet kun je later altijd nog 512MB bijkopen..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Ok jammer maar ik kon echt niet wachten op de 3,06, trouwens ook wat te duur :)
Pagina: 1