[The Bat] Html weergave?

Pagina: 1
Acties:

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:18
(jarig!)
Ik werk nu al een tijdje met The Bat!, en dat gaat verder allemaal prima. Alleen als ik een email binnenkrijg met html-opmaak, dan zou ik dit graag ook willen zien in the bat zelf.

Nou heb ik bij de opties dit al aangezet, alleen laat hij plaatjes niet zien. Dat doet hij pas als ik de html-pagina die als attatchment wordt meeverstuur open in internet explorer.

Kan the bat dit gewoon niet of ben ik een optie over het hoofd aan het kijken?

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

The Bat! laat (voor zover ik weet, 99,9% zeker) alleen plaatjes zien die meegestuurd worden.
(wat op zich erg handig is als je een hoop spam krijgt, aangezien een manier is om te zien of je email adres gebruikt wordt, is in de html een plaatje op te nemen, en een link a la www.domein.nl/image.php?mail=jouwmail_at_blah.com en in image.php het email adres weg te schrijven en een plaatje uitspugen...).

Exact expert nodig?

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 08:25

Baf

slopen. alles kapot maken.

Nee, plaatjes gaan niet in The Bat! Om veiligheidsredenen en omdat plaatjes niets met e-mail te maken hebben. Plaatjes in e-mail zijn voor meisjes :).

• Crazy D

Crazy D

Baf schreef op 27 november 2002 @ 22:52:
Plaatjes in e-mail zijn voor meisjes :).
:o :o
(en voor mijn broer :X maar die stuurt ze tenminste nog mee :P)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ik heb nu een vriendin en zij gebruikt altijd Hotmail om me te mailen. Alleen kan ik helaas niet al die icoontjes zien die ze voortaan bij hotmail hebben.

Dus bijvoorbeeld een hartje of roosje of smilies. (MSN Messenger Icons)

Zou graag willen dat ik dat kon zien, want dat vertelt toch wel hoe iemand zich voelt en of het nou voor de grap is bedoeld of zwaar serieus!

Heeft iemand dit al aan de praat gekregen? Zou het zeer waarderen O-)

[EDIT]
blackd schreef op 02 juni 2003 @ 14:56:
Dat heet nou beveiliging.

De optie 'remote image loading' oid staat zodanig dat je geen plaatjes te zien krijgt die niet geinclude zijn. Dit kan helpen om spam te voorkomen. Wanneer een spam-toko ziet dat jij de mail opent, weten ze dat ze nog meer spam kunnen sturen.

Het is dus veiliger om deze optie te laten staan zoals ie staat.

En waarom doet Outlook / Outlook Express dat dan wel? Omdat die onveilig zijn.
Dit kwam ik tegen in een andere post. Ik heb K9 spamfilter nu al een tijdje draaien en houdt zo goed als alles tegen. Wil hiermee zeggen dat die beveiliging voor mij niet hoeft, en men meid belangrijker vind :o (klinkt wel dramatisch, mja :9 )

[EDIT 2]

Heb nu The Bat v2.02.3 CE en kan deze optie nog steeds niet vinden, iemand al gelukt deze te localiseren / vinden ?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 14:43 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De beste oplossing is als je meid die images met het bericht mee gaat sturen ;)

Anyway, The Bat biedt een workaround hiervoor, geen oplossing dmv een optie enable remote image loading zoals deze in bijv. Thunderbird wel te vinden is.

Zie: http://www.ritlabs.com/kb/idx/16/017/article/

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• radial
  • Laatst online: 12:30

radial

Watch out

Zover ik weet kan je gewoon html weergave zien (wel zonder plaatjes maar ja dat maakt niet uit)

Momenteel gebruik ik 2.03 beta/40 maar ik dacht dat het al mogelijk moest zijn vanaf begin versie 2

De optie staat bij options, preferences, viewer/editor hier kan je html weergave selecteren.

20xSF170s - ozo

• blackd
  • Niet online
HTML is het probleem niet, alleen remote image loading is het probleem, althans voor Xenation

Verwijderd

Ja die work-around had ik al gevonden, maar mijn meid die weet niet hoe ze dat moet doen. Iig dat verwacht ik.

Dit is gewoon mailen via Hotmail en dan kan je er smilies bij toevoegen, maar deze laat hij helaas niet zien. En om elke keer op het HTML-bestand te klikken en dan zeggen dat hij deze gewoon mag openen, tja dat zie ik niet zo zitten.

Had vanmiddag met het programmatje liggen klooien, en heb nu 3 adressen met verschillende mappen. Waaronder een map voor het meisje :) die 4 tot 8 e-mailtjes per dag stuurt en een map voor de SPAM. Zeer handig 8)

Het enigste waar het mij nog aan stoort is een agenda, maar hiermee valt te leven, maar niet dat de plaatjes het niet doen :( vind ik écht een minpuntje en die work-arround sucks :X

Is er geen patch voor uitgekomen of iets dergelijks om dit te omzijlen, want vind het maar bagger op deze manier :r

Ik ga nog even op www.thebatworld.de rondkijken of daar wat te vinden is. Wat ik niet verwacht want mijn Duits is zéér en dan ook zéér slecht (slechste vak op school :+ )

Hoor het wel als iemand wat heeft gevonden _/-\o_

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 17:35:
Ja die work-around had ik al gevonden, maar mijn meid die weet niet hoe ze dat moet doen. Iig dat verwacht ik.
Die workaround is meer voor jou: HTML file openen.
Dit is gewoon mailen via Hotmail en dan kan je er smilies bij toevoegen, maar deze laat hij helaas niet zien.
Tja, fout van Hotmail, imo. In Outlook kun je automatisch de images bij laten voegen bij het bericht. Misschien zit dat ook in Outlook Express, en kun je via een van beide via Hotmail mail versturen. Wellicht is dan je probleem ook opgelost.
En om elke keer op het HTML-bestand te klikken en dan zeggen dat hij deze gewoon mag openen, tja dat zie ik niet zo zitten.
Je kan die waarschuwing uitzetten. Maar ja, dan is er weer een veiligheidsrisico.
Preferences -> Protection.
Het enigste waar het mij nog aan stoort is een agenda, maar hiermee valt te leven,
The Bat is een MUA, geen PIM. Wil je een agenda, todo en contacts, kies dan een PIM, geen MUA.
PIM = Personal Information Manager, MUA = Mail User Agent.

ALT+F11 krijg je events te zien in een kalender. Maar da's meer voor het automatisch verzenden van mail denk ik, werk er zelf niet mee.

Contact en kalenderbeheer doe ik via Outlook, icm HotSync van m'n Palm.
maar niet dat de plaatjes het niet doen :( vind ik écht een minpuntje en die work-arround sucks :X
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee, wellicht kun je het gebruik van een andere MUA overwegen. Wat je ook kan doen is contact opnemen met Ritlabs om te vragen of zij er in ieder geval een optie voor maken zoals in Mozilla Mail / Thunderbird en ik geloof ook in Outlook het geval is.

Ik ken er geen andere workaround voor overigens.

Verwijderd

blackd schreef op 22 januari 2004 @ 17:49:
[...]

Die workaround is meer voor jou: HTML file openen.

[...]

Tja, fout van Hotmail, imo. In Outlook kun je automatisch de images bij laten voegen bij het bericht. Misschien zit dat ook in Outlook Express, en kun je via een van beide via Hotmail mail versturen. Wellicht is dan je probleem ook opgelost.
Ik bedoelde eigenlijk ook dat mijn meid niet weet hoe ze die smilies dan moet toevoegen, en ik denk dat ze dat ook niet doet want dat kost teveel werk.

Overigens zal het weinig zin hebben om hotmail te mailen, want volgens mij bereik je die gasten nooooit :O

Heb tevens een mailtje gemaakt en verstuurd naar Ritlabs. Heb het naar Ray gestuurd. Deze naam stond bij de work-around.
Hello Ray,

I have a question about the images that aren't shown.

I have a girlfriend and she is sending me e-mails through Hotmail. In HTML-mode she can add smilies to there e-mails. Only the problem is that I can not see them.

And the work-around is not nice, because first you have to click / open the HTML-file and then you have to say that u want to save or not want to save the file on your harddisk. After that the bat! will open your e-mail with the smilies.

I wonder if there is a patch around that would show the images immediately. In the mail, in the bat! itself. Otherwise can you update this in your next version. That there is an option like "remote image loading" that you van turn on or turn out. Mozilla Thunderbird has this option, and I appriciate if this option is going to be a part of The Bat! as well.

This is the only thing that holds me back of buying your pragramme, The Bat!

I talked to a lot of TheBat!-users and they also agreed. This is after Outlook (Express) the best e-mail programme there is!!! Only people dislike it because it's from Microsoft and it is not so safe against viruses and hackers. So it's the best programme except of the "remote image loading" that isn't able to turn on.

Maybe a safe sullution is that you can turn on "remote image loading" for certain people. like your girlfriend or best friend. That you can configer that "remote image loading" is on for mygirlfriend@hotmail.com.

Wouldn't this be a safe sollution?

At last I want to say you all did a great job in programming this great programme, TheBat!

Best regards,

Niels Keeman
Toch wel een nette mail, moet ik zeggen. Mijn vreemde talen zijn namelijk niet zo goed 8)7

Overigens had ik nog een vraag 8)
Ik zit nu op het werk en daar hebben we Outlook, en vind het een zeer fijn programma. Om berichten te typen kan dit via MS Word. Ook zeer fijn _/-\o_ Is het niet mogelijk dit te integreren in TheBat! ? Zou wel ideaal zijn. Kan dit of helemaal niet, en is in HTML typen het hoogst haalbare?

[EDIT[
Heb op die duitse www.thebatworld.de gekeken en er stond in het Duits dat er ook een work-around was, precies dezelfde alleen dan vertaald in het Duits |:( Verder kon ik helemaal niets vinden :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 18:28 ]

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 18:19:
... en ik denk dat ze dat ook niet doet want dat kost teveel werk.
Niet als Outlook (Express) dat automatisch voor je doet.
Overigens zal het weinig zin hebben om hotmail te mailen, want volgens mij bereik je die gasten nooooit :O
Heb een keer problemen gehad met MSN Passports, vrij snel respons gehad. Dus je kunt ze wel degelijk bereiken hoor.
Overigens had ik nog een vraag 8)
Ik zit nu op het werk en daar hebben we Outlook, en vind het een zeer fijn programma. Om berichten te typen kan dit via MS Word. Ook zeer fijn _/-\o_ Is het niet mogelijk dit te integreren in TheBat! ? Zou wel ideaal zijn. Kan dit of helemaal niet, en is in HTML typen het hoogst haalbare?
Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde van MS Word integratie in The Bat is? Spellcheck heb je al, basic HTML support heb je ook.
Meer heb ik in ieder geval niet nodig.

Edit: oh ja, ritlabs heeft ook een forum:
Zoek naar 'remote images' Daar wordt ook gesproken over een mogelijke optie. Kan alleen niet zien of dat door iemand van ritlabs is bevestigd oid.

[ Voor 13% gewijzigd door blackd op 22-01-2004 18:56 ]

Verwijderd

Maar dan kan ik bijvoorbeeld geen opsomtekens of dergelijken toepassen en heb ik minder lettertypes om uit uit te kiezen.

Misschien een beetje mierenne*kerij :D , maargoed streven voor het perfectionisme is misschien ook niet verkeerd O-)

Maar dit is dus niet mogelijk?

[EDIT]
blackd schreef op 22 januari 2004 @ 18:50:
Edit: oh ja, ritlabs heeft ook een forum:
Zoek naar 'remote images' Daar wordt ook gesproken over een mogelijke optie. Kan alleen niet zien of dat door iemand van ritlabs is bevestigd oid.
Heb alle forums doorgezocht, maar heb ook niet echt een antwoord kunnen vinden, alleen de requests om het in the bat toe te voegen. Dus er is wel degelijk vraag naar! B)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 19:10 ]

• Crazy D

Crazy D

Je zou sowieso een suggestion kunnen indienen (via support). In mijn ervaring reageren ze heel correct, en de mogelijkheid om remote images aan te kunnen zetten (per mail, per afzender, per folder, whatever) is ongetwijfeld al tig keer voorgesteld. Hoe meer mensen zo'n suggestie indienen, hoe groter de kans dat er wat mee wordt gedaan. Html support (zodat je ook html mail kunt versturen) is er ook vooral gekomen omdat er omgevraagt werd (voor een hoop mensen is platte tekst niet voldoende), en en met de juiste argumenten (zoals een vriendinnetje die plaatjes stuurt, of een mailinglist die wel te vertrouwen is en afbeeldingen vanaf de site laat tonen, en een workaround die best omslachtig is) zullen ze dat ook zeker niet zomaar afdoen als "weer zo'n zeikerd die plaatjes wil zien".

Exact expert nodig?

Pagina: 1