Tips voor zelf pc bouwen?

Pagina: 1
Acties:

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoi,
ik wil dus zelf een pc bouwen.
De volgende dingen heb ik gekozen.
Msi K7t Pro
Duron 600
128mb 133mhz
IBm 10 gb hd (had ik al)
2x sb 128 pci
diskdrive (sony)
cdromspeler (moet ik nog kiezen)
oja, een goedkopen 8mb videokaart (ik speel toch geen spelletjes)

Maar waar moet ik op letten als ik dit in elkaar moet zetten.
Wat moet ik eerst doen. Welke dingen moet geladen worden. Wat is als standaard enz.
En hebben jullie nog andere tips?

Alvast bedankt.

Tim

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Neem een Asus Cd-Rom drive die zijn lekker snel, en ook vrij stil

Verwijderd

Gewoon alles netjes in de kast schroeven, mainbord eerst... harddisks, cdrom, floppy... aansluiten. Vervolgens alle PCI devices inprikken, probeer dat zonder IRQ conflicten aan de gang te krijgen! Vergeet niet een joekel van een koeler voor je Duron, die wordt nl HEET. Als alles klaar is, Windows installen. En vervolgens alle drivertjes van je soudcard, VGA etc.

succes

Verwijderd

Denk om aarde

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 12:37 schreef skiewiel het volgende:
Denk om aarde[/quote]Hij bedoelt daarmee ff de verwarming aanraken om de statische lading kwijt te raken. Kan de pc niet echt goed tegen.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Dank je
ik kan niet zo goed uitleggen :-)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 12:07 schreef dombie-dom het volgende:
2x sb 128 pci

Alvast bedankt.

Tim[/quote]Waarom 2x Soundblaster PCI 128, ik neem aan als je je pc gebruikt voor audiobewerking dat je dan geluik een goed kaart neemt zoals een Soundbalster Live met alles erop en eraan !?

Verwijderd

HEEL BELANGRIJK,
Vergeet de afstandhouders van je mobo niet!!!
Dus NIET je mobo rechtstreeks op de metalen plaat van je kast schroeven. Veel suc6.

Greetz,

• Life-is-party
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 12:43 schreef Ebrink het volgende:
Waarom 2x Soundblaster PCI 128, ik neem aan als je je pc gebruikt voor audiobewerking dat je dan geluik een goed kaart neemt zoals een Soundbalster Live met alles erop en eraan !?[/quote]Ik heb in de familie computer 2 live's zitten. Daar doe ik ook dan het zware geluidsbewerking op. Maar die live's zijn zo duur. En het meest heb ik ook niet nodig. Het gaat erom dat ie 2 uitgangen heeft voor naar het mengpaneel. (en dat mag een zwak signaal zijn, en die pci 128 geeft een zeer goed zwak signaal door, zwak=niet hard van volume) Daarom heb ik gekozen voor 2* pci 128

• Life-is-party
Verder allemaal bedankt voor de nuttige tips.

bedankt.

tim

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

No ff één ding om rekening mee te houden: Zet eerst je proc en ram op het mobo voordat je die in je kast schroeft.
Pagina: 1