Toon posts:

[LCD] Iiyama AS4314UT. 25 ms en toch vegerig??

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M'n vader heeft zojuist een Iiyama AS4314UT gehaald, een 17" lcd. zie ook

http://www.iiyama.nl/1024...itor-lcd.php?monitorid=34

Hij hangt aan een Diamond Viper V770 via Sub-D op 1280*1024 bij 60hz. Met deze responstijden was ons verzekerd dat hij niet meer zou vegen, zelfs bij spellen niet

Maar banners op sites die bewegen zie je al vegen, en tv-beeld van de kaart ook. Ik heb de drivers netjes geinstalleerd.

Wat doe ik fout, want ik neem aan dat dit niet de bedoeling kan en mag zijn?

Verwijderd

Volgens de test op hardware.info enige tijd geleden was deze monitor redelijk goed op het gebied van vegen/gamen. Meer reviews heb ik niet gelezen.

Wel weet ik dat de responstijden lang niet alles zeggen van wel of geen veegverschijnselen. Misschien wen je er na een tijdje ook wel aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit zelf ook aan een lcd te denken maar als het scherm met counterstrike oid zo veegt.....

Ik denk dus dat ik iets fout heb gedaan, maar wat?

Verwijderd

Ik heb de AS4315UT en heb hem tot morgen >:) nog via de Sub-D aangesloten. Perfect beeld hoor _/-\o_! Ik neem aan dat je de autoknop hebt gebruikt (ja natuurlijk :P). Helemaal geen ghosting of nix, ook niet in spellen. Ja behalve dan een beetje in Spearhead in de Ardennen. Daar zijn de bomen pikzwart en de sneeuw super wit, daar wil het af en toe nog wel eens een beetje ghosten. Maar dat is echt niet hinderlijk ofzow.

Iiyama -> _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 13:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em een heel eind gefixt nu :P wat een beeldje

wil em zelf ook hebben.... :)

Maar uh kan je géén dvi aansluiten op de 4314??

Verwijderd

Nee, daarvoor is die 4315, die heeft juist wel een dvi aansluiting. En als je nadenkt over een TFT beveel ik je die 4315 van harte aan!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar uh 300 pleuro extra voor een dvi aansluiting no way

terwijl die verdomme nog makkelijker te maken is dan analoog -> digitaal :(

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Het schermpje wat je hebt gekocht heeft trouwens een responce tijd van 20ms volgens het boekje.

* Phydomir heeft net de BK (zwarte) versie op z'n bureau neer gezet. :9~

Trouwens, ik kan in het boekje nergeens vinden hoe ik de auto config functie uit kan zetten, weet ene van jullie dit?

[ Voor 36% gewijzigd door Phydomir op 27-11-2002 20:15 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Heb er ook eentje, voor mij geen crt meer !
Hier trouwens nix last van "vegen/ghosting" :) , en dat in combo met een gf4/4400/128mb

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:06
Phydomir schreef op 27 November 2002 @ 20:02:
Het schermpje wat je hebt gekocht heeft trouwens een responce tijd van 20ms volgens het boekje.

* Phydomir heeft net de BK (zwarte) versie op z'n bureau neer gezet. :9~

Trouwens, ik kan in het boekje nergeens vinden hoe ik de auto config functie uit kan zetten, weet ene van jullie dit?
dat wil ik dus ook wellis weten. namelijk ik heb het id als ik bijv een game opstart en dan weer terug in windows kom de autoconfig niet optimaal is.

ook vraag ik me af of ik gewoon moet wennen aan het tft, of dat het gewoon niet hoort dat ik de letters/zinnen een beetje wazig vind.
en waarom is zwart niet echt zwart? bijv in een game.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

PuckStar schreef op 09 januari 2003 @ 21:12:
[...]
en waarom is zwart niet echt zwart? bijv in een game.
Het principe van een TFT-scherm is lichtdoorlatende kristallen, dat wil zeggen dat er een lamp áchter je scherm zit (een ccfl, welbekend in CME) die altijd schijnt. Daarom is het zwart niet helemaal zwart, er is altijd wel licht dat erdoor komt. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 12:55:
M'n vader heeft zojuist een Iiyama AS4314UT gehaald, een 17" lcd. zie ook

http://www.iiyama.nl/1024...itor-lcd.php?monitorid=34

Hij hangt aan een Diamond Viper V770 via Sub-D op 1280*1024 bij 60hz. Met deze responstijden was ons verzekerd dat hij niet meer zou vegen, zelfs bij spellen niet

Maar banners op sites die bewegen zie je al vegen, en tv-beeld van de kaart ook. Ik heb de drivers netjes geinstalleerd.

Wat doe ik fout, want ik neem aan dat dit niet de bedoeling kan en mag zijn?
Wat veel TFT gebruikers ook niet weten is dat een TFT scherm pas na een half uur "opgewarmt" te zijn op hun "snelst" zijn. heb ik gelezen in een pdf- je van tft-panelen maker Sanyo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 22:13 ]

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mag ik vragen waarom je de Hitatchi CML174SXW niet hebt gekozen? met 16ms(12 rise, 4fall) lijkt het een erg goed scherm. En voor 630euro lijkt mij het ook niet echt duur.

Waarop heb jij gelet toen je die tft hebt gekocht?

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Er zijn 2 versie van de 4314. De 4314ut en4314utg. De laatste is de snelste met een response time van 20ms.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

ReseT schreef op 09 januari 2003 @ 22:37:
Mag ik vragen waarom je de Hitatchi CML174SXW niet hebt gekozen? met 16ms(12 rise, 4fall) lijkt het een erg goed scherm. En voor 630euro lijkt mij het ook niet echt duur.

Waarop heb jij gelet toen je die tft hebt gekocht?
De Hitachi CML174SXW is inmiddels nog maar 589€.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 01:39:
Er zijn 2 versie van de 4314. De 4314ut en4314utg. De laatste is de snelste met een response time van 20ms.
Inderdaad... de UT is duidelijk minder dan de UTG aldus de reviews. Had de UTG niet een productiedatum vanaf augustus 2002 ofzo?

Ik heb zelf de UTG. Dat vindt je nergens terug op de monitor, doch slechts op de doos.

Datgene wat jullie "vegerig" noemen heb ik ook bij banners en lichtkranten. Pak maar es een venster met tekst beet en beweeg die langzaam heen en weer. Dan zie je het ook een beetje. In movies en games heb ik daar evenwel juist helemaal weer géén last van...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 14:00:
Ik heb em een heel eind gefixt nu :P wat een beeldje

wil em zelf ook hebben.... :)

Maar uh kan je géén dvi aansluiten op de 4314??
Hoe bedoel je "een heel eind gefixt"? Heb je wat veranderd ofzo?

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 23:27
precies... dat willen de tweakers weten..

HOE heb je het gefixt?

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:05
Het kan ook liggen aan je oude videokaart, die zal op 1280x1024 ook niet meer de beste kwaliteit leveren.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• goalgetter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik heb zelf twee van die schermpjes staan 8) Nergens last van vegen/shadow. Perfect strak beeld.

Verwijderd

Topicstarter
clock en de ....... kan niet op de naam komen aangepast.

videokaart is een DIamond viper V770
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 14:57:
[...]

Inderdaad... de UT is duidelijk minder dan de UTG aldus de reviews. Had de UTG niet een productiedatum vanaf augustus 2002 ofzo?

Ik heb zelf de UTG. Dat vindt je nergens terug op de monitor, doch slechts op de doos.

Datgene wat jullie "vegerig" noemen heb ik ook bij banners en lichtkranten. Pak maar es een venster met tekst beet en beweeg die langzaam heen en weer. Dan zie je het ook een beetje. In movies en games heb ik daar evenwel juist helemaal weer géén last van...
exact wat ik bedoel

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 15:43 ]

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 07:40

Wbdsgnr

Discombobulated?

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 01:39:
Waarom is er in de pricewatch maar 1 4314utg, betekent dit dat de anderen zoals 4314 bij digiworld gewoon de utg is?

• PuckStar
wat ik me afvraag is op hoeveel hertz jullie de refreshrate hebben staan.
want volgens mij kan dat ook nog wellis uitmaken.

en nog steeds wil ik weten hoe die autoconfig uit kan

(ik heb overigens de nieuwe 4314UT versie)

• PuckStar
schop

Verwijderd

Ik heb zelf een 15" AX3818UTC met een responce tijd van 35MS, ik heb net ff UT2003 gespeeld en merkte niets van vegen, maar kan natuurlijk ook aan mij liggen :P

Misschien ligt het aan het verschil in type LCD scherm? weet wel dat er in die van mij een andere zit dan in die van jouw, maar weet de namen en verschillen niet :P

Refreshrate staat op 60hz, is aangelsoten op een Radeon 9000 Pro.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 17:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 14:57:
[...]

ut g staat zeker wel op de doos

• PuckStar
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 21:20:
[...]

ut g staat zeker wel op de doos
ja dat zegt tie toch ;)

Verwijderd

De UT is nu dus vervangen door de UTG (met 20ms response tijd), maar ze hebben de G er dus gewoon afgelaten. Ik ben sinds maandag in het bezit van zo'n ding, en ik vind hem echt perfect om mee te gamen. 't Is natuurlijk geen 140Hz zoals ik met mn CRT speelde, maar ik vind dit meer dan acceptabel. Ik draai hem trouwens op 1280x1024 op 75Hz, en dus niet op 60Hz.

De eerst versie van de 4314 was trouwens geen 25ms, maar 35ms. En dat is dus niet ideaal om te gamen...

Afbeeldingslocatie: http://www.narfum.org/pictures/computer/www.thisscreenfuckingrox.jpg

Nu dus op zoek naar een zwart natural keyboard :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 08:26 ]

Pagina: 1