[ts21i] Foon crasht. Brakke software of brakke foon?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Een tijdje geleden heb ik via i-modeshop de Toshiba TS21i besteld. Maar nu na een paar dagen spelen is het apparaat al diverse keren gecrasht, het ding klapt dan gewoon uit. Soms tijdens het klooien met i-mode, maar soms ook 's nachts.

Heeft iemand anders ook die ervaring? En zou het door bugs in de firmware komen, of "gewoon" een toestel dat niet helemaal in orde is?

Iemand enig idee hoe ik achter het versienummer van de firmware(-modules) kom?

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
hahaha ik heb hem ook, heb je wel goed de 1e keer de teleoon 8 uu ropgeladen? en dan helemaal leeg laten lopen en weer volledig opladen? ik denk dat het daar aan ligt.

als je *#0000# invult krijg je versie nummer enzo

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:21

Stewie!

Keen must die!

Is bij mij een keer vastgelopen, tijdens browsen door menuutjes. Ik vind hem soms maar erg onhandig werken! De ene keer is OK: links boven, rechts boven, OK knop groen en dan weer de STOP knop rood en dan weer de select knop! Erg vaag altijd!

En die beltonen: vind ze niet echt mooi, niet-poly zijn leuker vind ik

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Fuzzillogic
Sir Vega schreef op 27 November 2002 @ 12:32:
hahaha ik heb hem ook, heb je wel goed de 1e keer de teleoon 8 uu ropgeladen? en dan helemaal leeg laten lopen en weer volledig opladen? ik denk dat het daar aan ligt.
En waarom denk je dat? Accu's zijn gewoon vol, nix mis mee. Hebben ondertussen zo'n 2-3 leeg-vol cycles achter de rug.
als je *#0000# invult krijg je versie nummer enzo
Aha, thanx.

Nogal cryptische info alleen daar.. Er staat ergens 02-11-05 tussen, lijkt me een datum? 5 november 2002. Zal dat de upload-datum zijn?

• Sir Vega
Nexxennium schreef op 27 November 2002 @ 12:44:
[...]

En waarom denk je dat? Accu's zijn gewoon vol, nix mis mee. Hebben ondertussen zo'n 2-3 leeg-vol cycles achter de rug.

[...]

Aha, thanx.

Nogal cryptische info alleen daar.. Er staat ergens 02-11-05 tussen, lijkt me een datum? 5 november 2002. Zal dat de upload-datum zijn?
ik heb precies dezelfde datum als jij en geen vastlopers terwijl ik net 2 uur aan het imoden was...
als accus niet goed opgeladen worden in het begin dan kunnen ze op den duur veel sneller slijten of slecht gaan presteren daarom is het altijd belangrijk om bij batterijen de gebruiksaanwijzingen te lezen , zo gaat je accu het langst mee.

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Fuzzillogic
Hmn nou, heb hier 3 foons liggen met Li-Ion accu's en ik weet donders goed hoe die dingen te zorgen, dus dat zal het punt niet zijn. Bovendien is het apparaat nog geen week oud, slijtage lijkt me ook niet echt een issue :)

Gisteren heeft het toestel de hele dag aangestaan zonder problemen. Ben zelf i-mode pagina's aan het maken en dat moet dan toch regelmatig getest worden, nu het nog gratis kan :)
Vanochtend kijk ik even naar het nieuws (via mijn eigen i-mode pagina's) en *poef* foon uit.. :(

• Sir Vega
Nexxennium schreef op 27 November 2002 @ 12:51:
Hmn nou, heb hier 3 foons liggen met Li-Ion accu's en ik weet donders goed hoe die dingen te zorgen, dus dat zal het punt niet zijn. Bovendien is het apparaat nog geen week oud, slijtage lijkt me ook niet echt een issue :)

Gisteren heeft het toestel de hele dag aangestaan zonder problemen. Ben zelf i-mode pagina's aan het maken en dat moet dan toch regelmatig getest worden, nu het nog gratis kan :)
Vanochtend kijk ik even naar het nieuws (via mijn eigen i-mode pagina's) en *poef* foon uit.. :(
dan zou het inderdaadf te maken kunnen hebben met de software fouten die in het aparaat 'hebben' gezeten, misschien is ie bij jou niet goed gefixt?

• Sir Vega
ik ben er sinds gister druk meebezig geweest en merk nu ook dat me toshiba af en toe uit is :? slechte voortekens :(

• Fuzzillogic
Nou ik denk dat we allebei "gerust" kunnen zijn, aangezien de kans dat allebei onze toestellen fysiek kapot zijn niet zo groot is. De optie "bug" ligt dan veel meer voor de hand.

Hopelijk erkennen ze het probleem bij de KPN en komt er een regeling om uiteindelijk eenvoudig een nieuw firmware erin te zetten zonder dat je je foon moet opsturen. Als ze de mogelijkheid geven om bij de Primafoon even een nieuwe firmware erin te laten flashen, dan vind ik dat allang best.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:10
of misschien via imode wel te downloaden :)

Stay safe

• Sir Vega
Nexxennium schreef op 28 November 2002 @ 13:14:
Nou ik denk dat we allebei "gerust" kunnen zijn, aangezien de kans dat allebei onze toestellen fysiek kapot zijn niet zo groot is. De optie "bug" ligt dan veel meer voor de hand.

Hopelijk erkennen ze het probleem bij de KPN en komt er een regeling om uiteindelijk eenvoudig een nieuw firmware erin te zetten zonder dat je je foon moet opsturen. Als ze de mogelijkheid geven om bij de Primafoon even een nieuwe firmware erin te laten flashen, dan vind ik dat allang best.
ja ik zat ook al aan via imode te denken... lijkt me wel wat..
ik denk ook niet dat het fysiek is omdat ik bijvoorbeeld zit te surfen en dan opeens reageert hij niet meer op de knoppen en klapt ie eruit dat lijkt me dus software matig...
maar het is wel kut net nieuwe phoon en dan dit :(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Toshiba ts21i

Zou je daar willen verder gaan? Dank :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.