Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Inderdaad, ook voor een desktop pc, dan steunt de cooler op de proc en mobo. En ook om te zorgen dat de core niet kapot gaat. Op een pentium proc heb je dat niet.amahusu schreef op 27 november 2002 @ 12:31:
als je die vier rubbertjes op de hoeken van je cpu bedoeld, dat zijn steuntjes voor je koelblok, zodat je cpu core niet wordt verpletterd
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Meer voor een beetje balans zodat je hem iig redelijk recht erop monteerd etc, want die dingen leveren echt geen tegendruk om een complete verplettering kan tegenhouden, maar dat is sowieso wel moeilijk hooramahusu schreef op 27 November 2002 @ 12:31:
als je die vier rubbertjes op de hoeken van je cpu bedoeld, dat zijn steuntjes voor je koelblok, zodat je cpu core niet wordt verpletterd
Ik kan een voorbeeld geven van iemand die de klembeugel van gewoon zo'n standaard coolermaster dus verkeerd om had, maw het drukpunt lag dus niet 100% bij het middelpunt v/d de core, hehe nauw het mag dam misschien maar 5mm verschil zijn qua punt, zelfs dan al zit de cooler scheef
[ Voor 40% gewijzigd door Carel op 27-11-2002 12:59 ]
Niet alleen voor het transport,Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 12:29:
Wat is hier het nut van, alleen voor transport zodat de processor niet beschadigd wordt?
dit houd de cooler stabiel op de proc.
intel(poenk pliekt poek) heeft de heatspreader, die zit om de hele (bovenkant) van de proc.
de oude celeron/PIII cpu's niet daar zat een soort laagje overheen wat het afbrokkelen van de core voorkomt. verbaast me overigens dat AMD na al die jaren van socket a nog steeds niet met een beter beveiliging van de core is gekomenAMD_er schreef op 27 november 2002 @ 12:58:
[...]
Niet alleen voor het transport,
dit houd de cooler stabiel op de proc.
intel(poenk pliekt poek) heeft de heatspreader, die zit om de hele (bovenkant) van de proc.
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Verwijderd
Mja maar goed, als je er goed mee omgaat is er niks aan de hand in principe.KaMiKaZe schreef op 27 November 2002 @ 13:03:
[...]
de oude celeron/PIII cpu's niet daar zat een soort laagje overheen wat het afbrokkelen van de core voorkomt. verbaast me overigens dat AMD na al die jaren van socket a nog steeds niet met een beter beveiliging van de core is gekomen
En de athlon XP's zijn al veel steviger dan de t-birds en durons.
Maar het is gewoon debiel als je je koeler verkeert om monteerd of de proc er verkeerd om in propt (dan valt hij niet eens goed in de gaatjes maar mensen presteren het toch om daar dan de koeler op te zetten.)
Sorry hoor maar dat leert ze gewoon af, als je niet nadenkt voor je zoiets doet ben je gewoon fout bezig en moet je niet aan technische dingen beginnen.
Ik vind dat coolermaster trouwens wel een beetje redelijke installatiemanual moet meelveren waarin er duidelijk wordt gezegd dat als je het fout doet het dan fataal is. Volgens mij denken sommigen "als het fout is doe ik het daarna toch goed." zonder te beseffen dat er vaak geen 2e kans is.
[ Voor 25% gewijzigd door Makkelijk op 27-11-2002 13:53 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
LOL, en dan komen ze terug en lopen ze keihard te beweren dat die kras niet van hun is en dat de koelpasta van een coolermaster ook uit het niets witte koelpasta kan creerenReemF schreef op 27 November 2002 @ 14:25:
Jup. Als zo'n arme XP core ineens enorme druk krijgt te verwerken vanwege onbalans van zo'n HSF, dan kan je die 2e kans wel vergeten. Overigens zijn het niet altijd de CPUs die te lijden hebben onder amateurderig bevestigen van de HSF. Ik heb ook een redelijk aantal verhalen gehoord van mensen die de HSF bevestigingsclips te lijf gingen met een leuke schroevendraaier, en toen -even uitschoten-. Auw zegt je moederbord dan. Ook geen fijne ervaring.
Daar zijn die dingen dus niet voor, om maar ff wat meer ontopic te reageren.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Hoezo ondanks?Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 15:21:
mmm . mijn zalman 5100 cu meaakt geen gebruik van die voetjes . hij rust meer op de core. maar ik denk niet dat dat zo erg is ean hij zit met schroeven in het mobo vast en de schroeven zijn al keihard aangedraait. ondanks weet hijn mijn 1800+ tbred @ 2100 beneden de 40 graden te houden