Ik ben van plan een nieuwe reciever aan te schaffen, nu is mijn keus gevallen op de Onkyo tx-sr500e. Ik heb KEF Q5 front speakers Q1 rear Q9 center en ga nog een sub kopen. Nou is deze reciever maar 85 watt per kanaal en ik weet niet of dat genoeg is. Er is namelijk ook nog de 600 uit deze serie en die heeft 5 x 115 watt maar kost alleen bijna 2x zoveel als de 500. Wat kan ik het beste doen de 500 kopen of toch maar weer extra geld uitgeven voor de 600.
Kan me niet voorstellen dat dit niet voldoende zal zijn, ik ken niet de specs van de reciever, maar ik neem aan dat het 85 w per kanaal klopt. Ik vraag me eerder af of de verdubbeling van de prijs het hogere wattage wel rechtvaardigd. ik denk dat je in de praktijk niet veel zult merken, maar ik geef iedereen het advies het gewoon uit te proberen. vraag in de winkel of het mogelijk is je eigen speakers te testen. meestal is het geen probleem om een model om te ruilen, maar vraag even. Ik weet dat ze bij RAF vaak wel relaxed zijn met dit soort dingen, gewoon op een rustige dag gaan in de week.
Verwijderd
Ik weet niet hoe gevoelig je speakers zijn maar als het rond de 90 db is. Dan heb je meer dan genoeg.
Kijk eens bij http://www.foka.nl , daar staat de SR600 voor niet zoveel centen, ik dacht 795 euro. Of je nu beter een SR500 kan nemen of een 600, dat zou ik niet weten.
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
je kan ook een koda kopen is heel erg goed en niet duur
En toevallig vind ik dus van niet! :-)
Verwijderd
Kijk eens bij stassen in venlo. Ik weet niet waar je woont maar dan kan je eens naar luisterkasteel. Ik probeer geen reclame te maken maar dat houd in dat je gratis gewoon de versterkers kan zien en kan luisteren.
Whahahaha, je kunt ook 200 Euro aan een mooi theelepeltje besteden, lijkt mjij beter besteed dan aan een kodaGouldian schreef op 28 November 2002 @ 11:35:
je kan ook een koda kopen is heel erg goed en niet duur
Verwijderd
Ik heb de TX-SR500E en als frontspeakers de Q3 van KEF en vind dit uitstekend klinken. Maarja ikweet dus niet wat jij ervan vindt, zul je toch echt even moeten gaan luisteren.
Verwijderd
Ik heb juist doorgespaard voor de 600e, meer eigenlijk omdat ik altijd net iets meer moet kopen dan ik nodig heb
. Momenteel aangesloten op Mission 702e's en ben zeer tevreden.
pluspunten tov 500e zijn volgens mij:
- meer vermogen (nodig of niet, het is meer)
- on screen display (handig voor het afstellen van je speakers)
- 'lerende' afstandsbediening (al zit ik nu te twijfelen of ik geen Philips ProntoNeo zal gaan aanschaffen)
Misschien helpt je dit in je keuze.
pluspunten tov 500e zijn volgens mij:
- meer vermogen (nodig of niet, het is meer)
- on screen display (handig voor het afstellen van je speakers)
- 'lerende' afstandsbediening (al zit ik nu te twijfelen of ik geen Philips ProntoNeo zal gaan aanschaffen)
Misschien helpt je dit in je keuze.
De 600 heeft trouwens 6x115W. Dus kan je een extra center achter zetten voor dts-es en dd-ex dvd's.
Maar je moet gewoon voor jezelf kijken wat je kwijt kan en wat je wilt. Iets meer power en iets meer mogelijkheden is nooit slecht
Is je dat 200 euro extra waard, dan zou ik zeker voor de 600 gaan.
Maar je moet gewoon voor jezelf kijken wat je kwijt kan en wat je wilt. Iets meer power en iets meer mogelijkheden is nooit slecht
Voor alleen een harder geluid hoef je het niet te doen. Het levert je om precies te zijn 1,3 dB meer geluid op
. Dat is een verschil wat nauwelijks te horen is. Het kan echter wel zijn dat de versterker op wat 'moeilijkere' speakers beter klinkt, omdat hij waarschijnlijk wat minder moeite heeft met lage impedanties.
Als je de extra features die op de 600 zitten niet interessant vindt en je geen grote verschillen in het geluid hoort, zou ik voor de 500 gaan.
Als je de extra features die op de 600 zitten niet interessant vindt en je geen grote verschillen in het geluid hoort, zou ik voor de 500 gaan.
Ik heb ze allebij geluisterd en het geluid uit bijde is gewoon goed. Alleen de 600 heeft meer opties en meer power en dat is toch wel nice. De 500 kost €344 en de 600 €570 (bij mediacheckpoint.de).
wat is er mis met koda ??
Evil-B schreef op 28 november 2002 @ 11:39:
[...]
Whahahaha, je kunt ook 200 Euro aan een mooi theelepeltje besteden, lijkt mjij beter besteed dan aan een koda
En toevallig vind ik dus van niet! :-)
Verwijderd
Wat is je budget eigenlijk? Kijk anders ook eens naar de Marantz SR4300/5300/6300, gaan goed samen met KEF speakers.
Verwijderd
mediacheckpoint verkoopt de 500E niet meer, ik heb waarschijnlijk vorige week de laaste besteld voor 344 euro. De 500E klinkt naar mijn mening goed zat. Zondag middag besteld en donderdag ochtend al binnen!!!!
:)Mijn collega heeft een yamaha receiver besteld bij go.to/eurohopper en wacht al bijna 6 weken ................daaagg.
Leuk adresje voor voordelige spullen :
www.abetterprice.vze.com
Mijn speakers en receiver komen er ook vandaan (toevallig ook KEF en een Onkyo 696)
Ze verkopen alles voor je home theater tegen voordelige prijzen .
www.abetterprice.vze.com
Mijn speakers en receiver komen er ook vandaan (toevallig ook KEF en een Onkyo 696)
kingfriko
Ze hebben inderdaad ERG strakke prijzen. Maar ze hebben ook nog heel veel niet valt me op, niet zo'n grote collectie dus. Er staat al een hele tijd op dat ze binnenkort de hele 600-lijn van B&W zullen krijgen, maar tot op heden nog niets dus. Maar wat ze hebben, is inderdaad erg laag geprijsd.kingfriko schreef op 28 november 2002 @ 19:03:
Leuk adresje voor voordelige spullen :
www.abetterprice.vze.com
De topicstarter moet zeker even kijken naar Marantz, die maakt ook hele leuke dingen in de prijscategorie die hij in zijn hoofd heeft.
Ik had inderdaad de laatste 
Je kan ze ook een mailtje sturen als je iets speciaal wil hebben , misschien dat ze het toch kunnen regelen . Het is ook niet echt een winkel , als je iets wil hebben moet je het bij die gasten zelf thuis ophalen (Amstelveen)
Je kan ze ook een mailtje sturen als je iets speciaal wil hebben , misschien dat ze het toch kunnen regelen . Het is ook niet echt een winkel , als je iets wil hebben moet je het bij die gasten zelf thuis ophalen (Amstelveen)
kingfriko
Ze zijn anders nog steeds stukken duurder dan zaken als Mediacheckpoint en Hifi-Regler.Cliffie schreef op 29 november 2002 @ 08:57:
[...]
Ze hebben inderdaad ERG strakke prijzen. Maar ze hebben ook nog heel veel niet valt me op, niet zo'n grote collectie dus. Er staat al een hele tijd op dat ze binnenkort de hele 600-lijn van B&W zullen krijgen, maar tot op heden nog niets dus. Maar wat ze hebben, is inderdaad erg laag geprijsd.
De topicstarter moet zeker even kijken naar Marantz, die maakt ook hele leuke dingen in de prijscategorie die hij in zijn hoofd heeft.
De Yamaha die ik bij Mediacheckpoint heb gekocht is daar bv nog steeds 100 euro duurder.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
...mmhm, datgen van koda wat ik ken kost een paar honderd euro compleet en klink nergens naar... en is al in geen geval te vergelijken met onkyo .. marantz daarentegen wel.. die klinkt net wat zachter als de onkyo.. tis maar net wat je mooi vindt
Ja ok, maar er zijn nog legio mensen die niet in het buitenland willen bestellen, en dan is dit een goede toko-Stef- schreef op 29 november 2002 @ 19:20:
[...]
Ze zijn anders nog steeds stukken duurder dan zaken als Mediacheckpoint en Hifi-Regler.
De Yamaha die ik bij Mediacheckpoint heb gekocht is daar bv nog steeds 100 euro duurder.
Tevens hebben ze bij Mediacheckpoint en Hifi-regler geen B&W, dus dat valt dan al zowiezo af. En de Marantz SR7300 is duurder dan waar ik deze in NL voor kan krijgen, maar de meeste dingen zijn daar goedkoper. Lang leve Duitsland voor de electronica
Heb gisteren de Onkyo tx-sr600e gekocht bij mediacheckpoint.de voor €493 (was vandaag weer €525
) heb net het track and trace nummer gekregen dus zal voor het weekend wel hier zijn.
Goeie keuze hooligan
'k heb zelf de 900e, echt een superding. De 500 heb ik gebruikt bij het luisteren naar speakers, klonk ook erg goed.
Hmm... krijg je track en trace nr bij mediacheckpoint? 'k heb kabels besteld (300 euro aan kabels!) maar geen nummer gehad. Dus ff afwachten tot de UPS voor de deur staat.
Hmm... krijg je track en trace nr bij mediacheckpoint? 'k heb kabels besteld (300 euro aan kabels!) maar geen nummer gehad. Dus ff afwachten tot de UPS voor de deur staat.
[ Voor 3% gewijzigd door Scarp op 11-12-2002 19:43 ]
Ja, nachname oftewel rembours. Had ik ook de vorige keer. Deze keer weer. Ze zijn bij de UPS niet gewend dat je je pakketje ophaald bij hun. Nadat ze 2x langs waren geweest heb ik ze gebeld of ik gewoon kon ophalen. Dat was okay. Volgende dag na 6 uur 's avonds kon ik ophalen. 's morgens hadden ze nog gebeld om door te geven dat het pakketje klaar lag 
Kom ik daar om op te halen... kale balie met een telefoon erop en je moet dan een nr bellen. Vaag... maar jah
Kom ik daar om op te halen... kale balie met een telefoon erop en je moet dan een nr bellen. Vaag... maar jah
Het zal toch zo zijn dat ik dat ding moet ophalen, maar ik rij elke dag langs het depot dus das ook geen probleem. Die snuiters komen hier meestal om 8:00 in de ochtens al langs
Als die Standard verstuurd is komen ze echt niet om 08.00AM.Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 21:07:
Het zal toch zo zijn dat ik dat ding moet ophalen, maar ik rij elke dag langs het depot dus das ook geen probleem. Die snuiters komen hier meestal om 8:00 in de ochtens al langs
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Onscreen functie? Gaat via de s-video/video uitgang.Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 21:10:
Ik zat me trouwens net af te vragen hoe ik die on screen functie aan de gang moet krijgen. Ik bedoel moet je dan de kabel van het tv signaal doorlussen? Als iemand weet hoe dat zit laat het dan even weten ben wel benieuwd.
Je kan een aantal video bronnen aansluiten aan de reciever tesamen met hun audio bronnen. Er is van de reciever uit meestal 1 s-video/video uitgang (monitor genaamd) die naar je tv gaat. Als je dan een bepaalde geluidsbron kiest, dan gaat automatisch de beeldbron mee. Dit indien je het allemaal zo instelt. Ik kies er altijd voor om rechtsreeks de apparaten voor video aan mijn tv te hangen en alleen het geluid op de reciever aan te sluiten. Echter heb ik wel een s-video kabeltje lopen van de reciever naar de tv voor het onscreen instellen enzow, maar dat is meestal eenmalig.
ff gekeken op onkyo.net. 5 svideo inputs en 2 svideo outputs heeft de 600. Ook 2 component ingangen en 1 component uitgang. En nog een aantal video in/uitgangen.
[ Voor 8% gewijzigd door Scarp op 11-12-2002 21:22 ]
Ik bedoel dus dat als ik bijvoorbeeld tv zit te kijken en ik wil het geluid van de reciever harder zetten hoe zie ik dat dan.
Ik kan dan de reciever wel via een s-video verbinding aansluiten maar dan moet ik wel de s-video aansluiting als bron selecteren op m'n tv. En dan heb ik voor de rest geen beeld.
Of snap ik er nu helemaal niets van (zit er dik in
)
En die wagen van UPS staat hier altijd om 8 uur in de ochtend voor de deur, als ze iets af moeten leveren. Zal wel vooraan in de route zitten.
Ik kan dan de reciever wel via een s-video verbinding aansluiten maar dan moet ik wel de s-video aansluiting als bron selecteren op m'n tv. En dan heb ik voor de rest geen beeld.
Of snap ik er nu helemaal niets van (zit er dik in
En die wagen van UPS staat hier altijd om 8 uur in de ochtend voor de deur, als ze iets af moeten leveren. Zal wel vooraan in de route zitten.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 23:13 ]
Pagina: 1