Ik heb een .avi bewerkt in Premiere, paar clips ering gezet enzo, beetje geknipt en geplakt allemaal maar ik heb een probleempje, de geluidssporen zijn soms niet meegenomen naar de timeline. Is het mogelijk om deze alsnog op de timeline te krijgen? Ik heb me suf gezocht maar kon het nergens vinden hoe dat zou kunnen.
uh, gewoon slepen naar je timeline? ik neem aan dat je de originelen nog hebt? als dat niet wil kun je ook de video en audio per fragment loskoppelen van elkaar (ben ff kwijt hoe dat heet in premiere, maar een kwestie van rechtermuisknop en dan ŽunlinkŽ dacht ik).
als dat allemaal ook niet wil dan kun je natuurlijk gewoon opnieuw capturen, maar dan zonder video (audio only) en eronder slepen. (kun je wel sync problemen krijgen, maar dat merk je vanzelf)
als dat allemaal ook niet wil dan kun je natuurlijk gewoon opnieuw capturen, maar dan zonder video (audio only) en eronder slepen. (kun je wel sync problemen krijgen, maar dat merk je vanzelf)
het kan zijn dat je de video en audio hebt geunlinkt, hierdoor zijn ze niet meer gekoppeld. Nu kun je gewoon een clip naar de timeline slepen, unlinken, video wegdoen, en de audio goedhangen.
Hm ja, maar dan moet ik ook weer in de audio gaan knippen enzo, erg omslachtig. Je zou toch een optie verwachten om het geluidspoor behorende bij een bepaald stuk film op de timeline te kunnen zetten zonder opnieuw de video te hoeven plakken in je timeline..Skate2000 schreef op 27 november 2002 @ 12:37:
het kan zijn dat je de video en audio hebt geunlinkt, hierdoor zijn ze niet meer gekoppeld. Nu kun je gewoon een clip naar de timeline slepen, unlinken, video wegdoen, en de audio goedhangen.
je kunt aan de hand van de tijdcode heel precies framenauwkeurig plakken en knippen, dat is de snelste manier in dit geval denk ik zo. ik ben niet op de hoogte van zo een optie waar jij het over hebt, mocht je em vinden dan hoor ik het graag. hoe kan het eigenlijk dat je audio niet op de tijdlijn (meer) staat?
Het is een bewerking van een ooit al bewerkte film. De oorspronkelijke muziek die er onder was gezet beviel me niet dus heb ik de geluidssporen weggemikt. Helaas kwam ik er later achter dat er gedeelten in zaten waarin geen muziek aanwezig was maar wel het achtergrondgeluid bij de film. Die wil ik dus weer terug.BuG2FiX schreef op 27 november 2002 @ 12:57:
je kunt aan de hand van de tijdcode heel precies framenauwkeurig plakken en knippen, dat is de snelste manier in dit geval denk ik zo. ik ben niet op de hoogte van zo een optie waar jij het over hebt, mocht je em vinden dan hoor ik het graag. hoe kan het eigenlijk dat je audio niet op de tijdlijn (meer) staat?
Ook was ik toen ik aan dit project begon nog niet thuis in Premiere en knipte en plakte ik wel eens verkeerd waardoor alleen de video op de timeline terecht kwam.
Pagina: 1